printlogo


کد خبر: 246612تاریخ: 1401/2/24 00:00
لیورپول چلسی 20:15
دومین فینال قرمــز و آبـــی بر سر دومین جام

لیورپول و چلسی باز هم به مصاف هم می‌روند؛ این بار در فینال جام حذفی ساعت 20:15 امشب، تا صد و چهل یکمین قهرمان این رقابت‌ها را مشخص کنند.
این تنها جامی است که چلسی می‌تواند در این فصل کسب کند. کریستال پالاس رقیب سختی برای آنها در راه رسیدن به فینال نبود و این تیم را در نیمه نهایی با دو گل شکست دادند. در سمت دیگر، لیورپول اما بازی سختی با منچسترسیتی داشت. این تیم یکی از بازی‌هایش با سیتی در این فصل را برد تا به فینال جام حذفی برسد. لیورپول فرصت آن را دارد که چهار قهرمانی به دست بیاورد و چهارگانه رویایی لیگ، اتحادیه، حذفی و لیگ قهرمانان را به دست بیاورد، هر چند که بعید به نظر می‌رسد که منچستر سیتی در لیگ امتیاز از دست بدهد.
لیورپول دیدارهای پرشماری در این فصل برگزار کرده و خستگی بازیکنان دارد اثرات خود را نشان می‌دهد. آنها در لیگ قهرمانان در خانه ویارئال دو بر صفر عقب افتادند و برابر تاتنهام هم تیمی خالی از ایده به نظر می‌رسیدند. این تیم برابر استون ویلای استیون جرارد هم خیلی خوب ظاهر نشد هر چند در نهایت سه امتیاز را کسب کرد.
کلوپ تا قبل از فصل پیش، هرگز لیورپول را از دور پنجم جام حذفی بالاتر نبرده بود، اما آنها حالا به فینال راه یافته‌اند. لیورپول آخرین بار در سال 2006 و با برد مقابل وستهم در ضربات پنالتی قهرمان شده است – و جرارد هم در آن بازی یک گل تماشایی زد. لیورپول 15 بازی در تمامی رقابت‌ها است که نباخته و آخرین شکست آنها هم در دیداری بی‌اهمیت برابر اینتر بوده است. با این حال، تیم قرمزپوش سه بازی است که نمی‌تواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
ضربه هوشمندانه پیر-امریک اوبامیانگ در سال 2020. شوت زیبای یوری تیلمان در سال 2021. چلسی در دو فینال گذشته خود در جام حذفی، با دو گل تماشایی شکست خورده است. تیم توماس توخل می‌خواهد ثابت کند که در سومین فینال پیاپی، می‌تواند به قهرمانی برسد.
این باشگاه پس از خریده شدن توسط کنسرسیوم تاد بولی، به روند سه بازی بدون برد در لیگ برتر خاتمه داد و لیدز یونایتد را سه بر صفر برد. آنها به‌دنبال نهمین قهرمانی خود در جام حذفی هستند تا به‌تنهایی سومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها شوند. در حال حاضر، چلسی رده سوم را با تاتنهام شریک است. چلسی در این فصل در همه دیدارهای خود در جام حذفی دست‌کم دو گل را زده است.
توخل با چلسی چهار بار به فینال رسیده و به این ترتیب با رکورد ژوزه مورینیو برابری می‌کند. اما تیم او در شش بازی اخیر خود، تنها دو برد داشته است.
البته خیال چلسی از لیگ برتر تا حدی راحت است، چرا که کارشان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان با شکست آرسنال برابر تاتنهام آسان شده و توخل حالا می‌تواند با فتح جام حذفی، نظر مثبت مالکان جدید را جلب کند. در قرن 21، هیچ تیمی سه بار پیاپی در فینال جام حذفی شکست نخورده است. لیورپول به کمک کادر پزشکی درخشانش، با وجود بازی‌های زیادی که برگزار کرده، تا پیش از دیدار با ویلا عملاً مصدومی نداشت و تنها روبرتو فیرمینو کمی از ناحیه پا ناراحت بود، هرچند که او هم روی نیمکت نشست. اما فابینیو در بازی با ویلا از ناحیه همسترینگ آسیب دید و مشخص نیست تا کی دور از میادین است. در هر حال بعید است کلوپ روی او ریسک کند.
در چلسی هم ماتئو کواچیچ در این هفته در خانه لیدز مصدوم شد. بن چیلول و کالوم هادسون-اودوی هم همچنان غایب هستند.
ترکیب احتمالی:
 لیورپول: آلیسون؛ الکساندر-آرنولد، کوناته، فن‌دایک، رابرتسون؛ کیتا، هندرسون، تیاگو؛ صلاح، مانه، دیاز.
چلسی: مندی؛ آسپیلیکوئتا، سیلوا، رودیگر؛ جیمز، جورجینیو، لوفتوس-چیک، آلونسو؛ ماونت؛ هاورتز، لوکاکو.

Page Generated in 0.0057 sec