printlogo


کد خبر: 246610تاریخ: 1401/2/24 00:00
خبر

 مهدی، سومین بازیکن برتر ماه پرتغال
در انتظار انتقال هیجان‌انگیز طارمی
با پایان ماه آوریل و طبق رسم ماهانه، سرمربیان تیم‌های لیگ برتر پرتغال اقدام به انتخاب برترین بازیکن ماه لیگ این کشور کردند که در این میان مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در رده سوم ایستاد. در این نظرسنجی، سرمربیان تیم‌های لیگ برتر پرتغال بیشترین آرا را به ریکاردو هورتا بازیکن تیم براگا اختصاص دادند تا این بازیکن عنوان برترین بازیکن لیگ در ماه گذشته میلادی را از آن خود کند.
این بازیکن توانست با کسب ۲۹٫۸۶ درصد آرا رقبای خود یعنی داروین از بنفیکا با ۲۵ درصد آرا و طارمی از پورتو با ۲۳٫۶۱ درصد آرا را پشت سر گذاشته و این جایزه را از آن خود کند. ریکاردو هورتا در ماه آوریل دو گل به ثمر رساند و دو پاس گل نیز داد و به چهار برد و یک تساوی براگا در ماه گذشته میلادی کمک زیادی کرد. البته این در حالی است که مهدی طارمی در مدت مشابه موفق به زدن ۶ گل شد و یک ‌مرتبه نیز پاس گل داد و به‌همراه پورتو ۵ پیروزی و یک شکست را تجربه کرد.
اما نکته دیگر درباره ستاره ایرانی پورتو. با توجه‌ به اینکه طارمی در ماه جولای ۳۰ساله می‌شود، مشخص نیست که آیا سایر تیم‌های مطرح اروپایی به‌دنبال جذب او هستند یا خیر و اگر این کار را انجام دهند، پورتو بالاترین مبلغ را برای جدایی او طلب خواهد کرد. قرارداد طارمی در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. با رسیدن طارمی به اولین جام باشگاهی دوران حرفه‌ای خود در اروپا، دیگر بحث کمی وجود دارد. او یکی از بهترین بازیکنان پرتغال و آخرین مهاجم میانی است که پس از رادامل فالکائو و جکسون مارتینز، استادیوم دراگائو را طوفانی کرده است.
 
 
 کادر تمام ایرانی برای فوتسال زنان عراق
شهناز یاری که از مدت‌ها قبل زیر ذره‎‌بین مدیران فدراسیون فوتبال عراق بود، سرانجام هفته گذشته توافق نهایی خود را با مسئولان فوتبال این کشور انجام داد و به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال زنان عراق معرفی شد تا در کنار محمد ناظم‌الشریعه که سکاندار تیم ملی فوتسال مردان عراق است، هدایت فوتسال عراقی‌ها برعهده کادرفنی ایرانی باشد. یاری بعد از توافق نهایی با مدیران فدراسیون فوتبال عراق، عازم این کشور شد و قراردادش را رسمی کرد و تمرینات تیم فوتسال زنان نیز بلافاصله آغاز شد. سرمربی ایرانی برای هدایت تیم ملی فوتسال زنان عراق، دو دستیار ایرانی را هم همراه خود به بغداد برده و مریم فانی به‌عنوان مربی بدنساز و شیما کریمی به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در کنار شهناز یاری خواهند بود. تیم ملی فوتسال زنان عراق برای حضور در اولین دوره رقابت‌های غرب آسیا که تیرماه سال‌جاری در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، خود را آماده می‌کند.
 
 
 بالاخره بازی تدارکاتی برای تیم ملی
ایران-کانادا در ونکوور
اردوی آماده‌سازی تیم ملی و برگزاری بازی‌های تدارکاتی در فیفادی‌های پیش رو، مسأله‌ای است که به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است. به‌دلیل برگزاری تورنمنت‌های مختلف ملی در قاره‌های اروپا، آفریقا و امریکای جنوبی، عملاً شانس برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم‌های مطرح دنیا به کمترین حد خود رسید. تیم‌های اروپایی در فیفادی پیش رو درگیر مسابقات لیگ ملت‌ها هستند و قاره آفریقا در فیفادی‌های پیش رو، درگیر برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های 2023 خواهد بود. قاره امریکای شمالی و مرکزی نیز رقابت‌های لیگ ملت‌های کونکاکاف را در پیش دارند. این مسابقات دومین دوره خود را سپری خواهد کرد که شامل 41 عضو کونکاکاف خواهد بود.
جمیع این اتفاقات در کنار بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال سبب شد تا شانس برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی بزرگ دنیا به صفر برسد. با وجود این نخستین حریف تدارکاتی شاگردان اسکوچیچ مشخص شده است. با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، بر اساس توافق صورت گرفته با فدراسیون فوتبال کانادا، در تاریخ پنجم ماه ژوئن مصادف با 15 خرداد، تیم ملی ایران در شهر ونکوور برابر تیم ملى این کشور قرار گرفته و نخستین دیدار تدارکاتى خودش را پیش از حضور در مسابقات جام جهانى ٢٠٢٢ برگزار مى‌کند.
برگزاری بازی با تیم ملی کانادا، یک دیدار تدارکاتی قابل قبول به شمار می‌رود. آنها در مرحله مقدماتی جام جهانی 4 امتیاز از امریکا، یکی از حریفان ایران در جام جهانی گرفتند و بالاتر از این تیم و مکزیک، در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته و راهی قطر شدند. در بخش پایانی اطلاعیه فدراسیون نیز از تلاش برای انتخاب حریف دوم خبر داده شده: «فدراسیون فوتبال پس از قطعى نمودن این مسابقه به‌دنبال توافق با برخى از کشورها به منظور انجام دومین بازى تدارکاتى در فیفا دى پیش روى خواهد بود.»
 
 
 شماره 7 در الاهلی می‌ماند؟
نوراللهی قصد بازگشت ندارد
احمد نوراللهی هافبک ایرانی باشگاه شباب الاهلی امارات، با وجود اینکه در چند بازی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به میدان نرفت، ولی با اتمام این بازی‌ها دوباره به ترکیب اصلی تیمش برگشت. ترافیک در خط هافبک شباب الاهلی باعث شده است تا برخی از بازیکنان خط میانی این تیم در مقاطعی از فصل نیمکت‌نشین شوند که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرعه به نام احمد نوراللهی افتاد.
در همین راستا در هفته‌های گذشته شایعاتی درباره احتمال بازگشت نوراللهی به فوتبال ایران مطرح شد و این بحث به میان آمد که نوراللهی قرار است دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کند. آخرین اخبار اما حاکی از آن است که نوراللهی قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد و از شرایطش در فوتبال امارات راضی است. او یک فصل دیگر هم با شباب الاهلی قرارداد دارد و می‌خواهد در این تیم بماند.

 


Page Generated in 0.0063 sec