printlogo


کد خبر: 241168تاریخ: 1400/10/30 00:00
فنونی‌زاده: با بازیکنان جوان مقابل هوادار بازی کنیم
دست‌های پشت پرده به‌دنبال ناکامی استقلال است

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
مهدی فنونی‌زاده آن قدر به استقلال کنونی اعتماد دارد که به فرهاد مجیدی پیشنهاد داده با بازیکنان جوان‌تر مقابل هوادار به میدان برود تا این بازی لغو نشود. از نگاه فنونی‌زاده بودن در کورس رقابت به سود استقلال خواهد بود.
استقلال در نیم فصل لیگ بیست و یکم عملکرد خوبی داشت و موفق شد قهرمان نیم فصل شود. تحلیل شما از نتایج استقلال در نیم فصل چیست؟
استقلال در شرایطی به قهرمانی نیم فصل رسید که به اعتقاد من دست‌هایی در کار بود که می‌خواستند مانع قهرمانی این تیم  شوند. استقلال اما با بازی‌های خوبش این اجازه را از آن دسته افراد گرفت و با عملکرد قابل قبول به قهرمانی رسید. امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.
استقلال از اوایل فصل در خط دفاعی عملکرد خوبی داشت و تا پایان نیم فصل این روند موفق را ادامه داد در حالی که در پست هافبک عملکرد متوسطی داشت که البته با اضافه شدن یامگا و ژستد عملکرد پنجاه متر جلو تیم استقلال هم بهبود یافت. به طورکلی عملکرد استقلال خوب بود و زمانی این قهرمانی قابل قبول‌تر جلوه می‌کند که بدانیم استقلال کمترین گل خورده را نیز به خود اختصاص داده است. این ویژگی جدا از تلاش زیاد بازیکنان، به عملکرد و برنامه‌های فنی پین، مربی ایتالیایی استقلال مربوط می‌شود که سروسامان قابل توجهی به خط دفاع داده است.
در رابطه با لغو بازی استقلال در جام حذفی و کرونایی شدن 15 بازیکن که مورد انتقادهایی قرار گرفت، حرف و حدیث‌های بسیاری به گوش می‌رسد.
بعضی‌ها دنبال این هستند که به استقلال مسائل ساختگی و ساخته‌های ذهن خودشان را نسبت بدهند در حالی که کرونا همه جای دنیا را فرا گرفته و هر روز شدت بیشتری هم دارد اما واقعاً نمی‌دانم چطور تعدادی از بازیکنان استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند. گروهی بی‌پایه و اساس به استقلال حمله می‌کنند در حالی که می‌دانند استقلال به لحاظ فنی بهترین تیم ایران است و هیچ تیمی به لحاظ عملکرد فوتبالی و فنی حریفش نمی‌شود بنابراین چنین تیمی با شاخصه‌های بارز ترسی از هیچ تیمی ندارد و تیم‌های دیگر از رویارویی با استقلال هراس دارند.
لغو بازی با هوادار به سود استقلال است؟
شرایط فنی استقلال به گونه‌ای شده که حتی بازیکنان جوانش هم می‌توانند به تیم کمک کنند و به نظرم در حال حاضر چندین بازیکن جوان مانند حسین‌زاده هستند که می‌توانند در زمان لازم کمک حال تیم باشند. به اعتقاد من می‌شود از نیروهای جوان‌تر در این بازی بهره گرفت و اجازه نداد بازی لغو شود، چون به هرحال بودن در کورس رقابت به سود استقلال است.
 و در مورد نقل وانتقالات چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم استقلال به یک هافبک پلی‌میکر گردن کلفت که جدا از نقش سازندگی بتواند جنگنده هم باشد، نیاز دارد. بازیکنانی مانند حاجی‌صفی و دژاگه در پست پلی میکر می‌توانند به استقلال کمک کنند، آنها تجربه خوبی دارند.

Page Generated in 0.0049 sec