printlogo


کد خبر: 241141تاریخ: 1400/10/30 00:00
تیم‌های کوچک مسئول زندگی بخشیدن به فوتبال

مازیار گیلکان
 
جام حذفی همچنان دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر را در خود دارد. پرسپولیس از یک‌هشتم نهایی صعود کرد و استقلال به‌دلیل شیوع کرونا در اردوگاهش مقابل پیکان بازی نکرد و هنوز در چرخه جام حذفی است. این می‌تواند جام حذفی را جذاب کند اما جذاب‌تر از این شاید حضور تیم‌هایی باشد که صعودشان از یک‌هشتم را پیش‌بینی نمی‌کردیم.
آلومینیوم و مس رفسنجان چنان که در لیگ هم درخشیده‌اند، در جام حذفی نیز مدعی هستند؛ دو تیم جذاب لیگ برتر که نشان داده‌اند در این فصل ادعای کمی ندارند. مس کرمان در لیگ یک کورس صعود را تنه به تنه ملوان ادامه می‌دهد و در جام حذفی نیز حالا خودی نشان داده است. حالا شاید یکی از جذابیت‌های جام حذفی حضور دو تیم مدعی از لیگ یک است، هم مس کرمان و هم خیبر خرم‌آباد، تیم‌های متمول لیگ یک که در جام حذفی هم سر و صدا کرده‌اند.
تیم از همه جذاب‌تر را باید در لیگ دسته دوم پیگیری کنیم. تیم خلیج فارس ماهشهر که شگفتی‌سازی خود را ادامه داد و دومین تیم لیگ برتری را از جام حذفی کنار زد. چیزی از این جالب‌تر برای جام حذفی سراغ دارید؟ البته در جام حذفی سابقه تیم لیگ دسته دومی داماش رشت در فینال جام حذفی را هم داریم؛ دوست‌داشتنی‌ترین اتفاق در جام حذفی.
جام حذفی همیشه فرصتی برای همین تیم‌هاست. تیم‌های بزرگ را همیشه می‌بینیم اما تیم‌های کوچک در جام حذفی نشان می‌دهند که فوتبال چه گستره‌ای دارد و چقدر انگیزه و شور در رده‌های پایین‌تر جریان دارد.
زیبایی جام حذفی با حضور تیم‌های کوچک دوچندان شده است. آنها جمعیت بیشتری را در هر کجای ایران درگیر فوتبال می‌کنند و این یعنی جمعیت دوستداران فوتبال بیشتر می‌شود، همان چیزی که فوتبال را زنده نگه می‌دارد.

Page Generated in 0.0053 sec