printlogo


کد خبر: 241137تاریخ: 1400/10/30 00:00
پهلوان به فرم خوبش برگشت، عالیشاه هم برمی‌گردد
وینگرهای آماده علیه جذب مهاجم جدید!

در حالی که بعد از مصدومیت عیسی آل‌کثیر و خط خوردن او از لیست تیم برای نیم فصل دوم، پرسپولیس به جذب یک مهاجم جدید نیاز دارد اما جدا از مسأله مالی، اوج گرفتن وینگرها یا همان هافبک‌های کناری تا حدودی می‌تواند دل کادر فنی پرسپولیس را قرص کند.
فصل قبل و در نیم فصل نخست که پرسپولیس آل‌کثیر را به خاطر محرومیت در اختیار نداشت در بسیاری از بازی‌ها از دو هافبک کناری مثل عالیشاه و امیری یا حتی نعمتی و شجاعی در خط حمله استفاده کرد تا اینکه هم عیسی برگشت هم مغانلو و ترابی جذب شدند و این‌طوری قهرمانی پنجم به دست آمد.
امسال پرسپولیس جدا از مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر، حامد پاکدل را هم در اختیار گرفت اما ابتدا پاکدل و بعد آل‌کثیر مصدوم شدند و از کادر بازیکنان فاصله گرفتند.
مصدومیت احسان پهلوان و در مقطعی سیامک نعمتی شرایط هافبک‌های کناری پرسپولیس را هم در مقاطعی تحت تأثیر قرار داد اما حالا هم نعمتی شرایط خوبی پیدا کرده هم پهلوان از مصدومیت برگشته و در دو بازی اخیر فرم خوبی از خود ارائه داده است. نعمتی مقابل تراکتور گل زد و در مصاف با ذوب‌آهن با اینکه مدافع راست بود پاس گل داد. پهلوان هم در بازی با فجر به‌عنوان بازیکن ذخیره آمد و جناح چپ پرسپولیس را راه انداخت و در دیدار با ذوب‌آهن فیکس شد و ضمن ارائه نمایش خوبش پاس گل داد.
شرایط مهدی ترابی و وحید امیری هم که صعودی بوده است. این دو بازیکن دو نفر اول تأثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس از حیث گلزنی و پاس گل در نیم فصل نخست بوده‌اند و اگر عالیشاه هم از مصدومیت برگردد دست یحیی در کناره‌های خط میانی حسابی پر خواهد شد و شاید مجبور باشد در برخی مسابقات یکی از این سه چهار وینگر آماده‌اش را در خط حمله بازی دهد.
این یعنی که اگر باشگاه پرسپولیس نتواند مهاجم نوک دلخواه یحیی را جذب کند یا بنا به هر دلیلی مهاجمی جذب شود و جواب ندهد یحیی استفاده از هافبک کناری را به‌عنوان آلترناتیو دارد. در حال حاضر امیری، ترابی، سیامک نعمتی، علی شجاعی، احسان پهلوان و امید عالیشاه قابلیت بازی در کناره‌های خط میانی را دارند که به این جمع می‌توان منوچهر صفروف و محمد عمری جوان را هم اضافه کرد. اگر رامین رضاییان هم جذب شود تعداد بازیکنانی که می‌توانند در دو پست هافبک چپ و راست در سیستم 2-4-4 به میدان بروند به عدد 9 خواهد رسید و در صورتی که یحیی نتواند آنها را روی نیمکت بنشاند مجبور است در پست‌های دیگری میدان دهد که محتمل‌ترینش خط حمله است. در خط حمله هم مهدی عبدی هست و حامد پاکدل هم برای نیم فصل دوم آماده خواهد شد و این‌طوری رقابت در خط حمله اوج می‌گیرد، حتی اگر مهاجم نوک تازه‌ای جذب نشود!
 

Page Generated in 0.0058 sec