printlogo


کد خبر: 241120تاریخ: 1400/10/30 00:00
پیکر کوهنوردان در علم‌کوه ماند
نجات امدادگران پس از شش روز

پس از گذشت یک هفته از درگذشت دو کوهنورد در گرده آلمان‌های علم کوه، تیم امدادی که برای نجات آنها به منطقه اعزام شده بود، بالاخره به تهران بازگشت. تیم سه نفره مهدی جباریان، مجید قهیه‌ای و جواد چراغی که پنجشنبه گذشته برای امداد به دو کوهنورد گرفتار در گرده آلمان‌ها راهی علم کوه شدند، پس از درگذشت آن دو کوهنورد، با شرایط جوی نامساعد روبه‌رو و مجبور به ماندن در جان‌پناه خرسان شدند.
بارش برف سنگین و وزش باد 60 کیلومتر در ساعت هم امکان بازگشت زمینی این سه امدادگر را دشوار کرده بود و هم اجازه نمی‌داد تا امداد هوایی توسط بالگرد انجام شود.
در نهایت پس از گذشت 6 روز، باز شدن پنجره هوایی اجازه داد تا بالگرد سازمان امداد و نجات، صبح دیروز بتواند این سه کوهنورد با سابقه را از ارتفاع 4600 متری نجات دهد. ارتفاعی که شب‌ها دمای آن تا منفی 30 درجه می‌رسید و شرایط دشواری برای این امدادگران ایجاد کرده بود.
این امدادگران در حالی به تهران برگشتند که شرایط برای انتقال اجساد کلهر و شاه حسینی، دو کوهنورد درگذشته در علم‌کوه فراهم نشد و پیکر این دو کوهنورد روی دیوار و نزدیکی سیاه سنگ بسته شده تا در زمان مناسب به تهران انتقال داده شود.

Page Generated in 0.0045 sec