printlogo


کد خبر: 241119تاریخ: 1400/10/30 00:00
ورودی‌ها را باید منطقی‌تر بگذارند
سارینا ساعدی: هزینه تمرین را خودم پرداخت می‌کنم

ایران ورزشی - در 18 سالگی سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورده و این نتیجه هم برای او و هم برای دوومیدانی ایران یک افتخار به حساب می‌آید. سارینا ساعدی، دختر پرنده ایران است که تابستان امسال به کلمبیا می‌رود تا در رقابت‌های جهانی خودش را محک بزند و دو ماه زودتر مسابقه‌های جوانان آسیا کره را در پیش دارد. جهانی شدن او چند روزی است که اعلام شده؛ آن هم به خاطر تغییراتی که در حد نصاب رقابت‌های امسال ایجاد شده است. این موضوع باعث شده تا برنامه سارینا تغییر کند و همه تمرکزش روی رقابت‌های کلمبیا باشد. او با اشاره به مربی‌اش می‌گوید: «زیر نظر خانم نبی‌زاده کارم را دنبال می‌کنم. 5 سال است با ایشان کار می‌کنم که این موضوع یکی از شانس‌های زندگی من است.»
سارینا تأکید دارد که تمریناتش بخوبی دنبال می‌شود اما همان بحث همیشگی در مورد هزینه تمرین وجود دارد: «هزینه‌ها را خودم پرداخت می‌کنم. البته مدتی است که با پلیمر خلیج فارس قرارداد دارم و با حمایتی که این باشگاه از من دارد، بخشی از هزینه‌هایم را پوشش می‌دهم.»
سارینا که با حد نصاب 12 متر و 88 سانتی‌متر، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی کلمبیا را گرفته، از حدنصاب‌هایی که فدراسیون برای رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا تعیین کرده، گلایه دارد و می‌گوید: «اینکه حد نصاب بالا در نظر گرفته شود، کمک می‌کند که ما هم عملکرد خوبی داشته باشیم اما باید توان بچه‌ها را هم در نظر گرفت. در تاریخ دوومیدانی زنان ایران، اصلاً این رکوردها ثبت نشده است. به نظرم باید ورودی‌ها را منطقی‌تر در نظر بگیرند. ورودی سه‌گام را 13 متر و 40 سانتی‌متر گذاشته‌اند که این ورودی به مدال بازی‌های آسیایی نزدیک است. من هم به مدال بازی‌های آسیایی فکر می‌کنم و حتماً برایش برنامه دارم. سطح دختران دوومیدانی کار بالا رفته و حتماً از بازی‌های آسیایی پیش رو در برخی موارد می‌توانیم به سکو و یا رکوردهای خیلی خوب فکر کنیم اما مشروط بر اینکه مقدماتش هم فراهم باشد.»
او با این توضیح از رقابت‌های داخل سالن آسیا می‌گوید که به سال آینده موکول شده و دوومیدانی‌کارانی که هیچ کدام به این حد نصاب نرسیده‌اند: «هیچ کدام ما به حدنصاب فدراسیون نرسیدیم. من تلاش می‌کنم که بتوانم به این حد نصاب برسم اما لازمه این کار تمرین فشرده است که باید در شرایط خوبی انجام شود.»

Page Generated in 0.0045 sec