printlogo


کد خبر: 241118تاریخ: 1400/10/30 00:00
بدهی‌های پنج ساله بالاخره گریبان شهرداری را می‌گیرد؟
سد 20 میلیاردی مقابل میزبانی ارومیه‌‌ای‌ها

ماجرای بدهی ارومیه‌ای‌ها به پدر و پسر تراویسا تمامی ندارد. مربی و بازیکنی که سال‌ها پیش به ایران آمدند و خیلی زود هم رفتنی شدند. حضور غیر مثمرثمر آنها که البته بدهی چند میلیاردی بجا گذاشت. میلیاردهایی که به خاطر چندین سال دیرکرد، به میزان قابل توجهی به مقدارشان اضافه شده و حالا دقیقاً سر همان بزنگاهی است که اهمال طولانی مدیران ورزش و شهرداری ارومیه یقه‌شان را گرفته است! میزبانی یک رویداد آسیایی در رده باشگاهی که به ارومیه داده شده اما به شرطی محقق می‌شود که پرونده‌های باز این تیم با پرداخت مطالبات بسته شود.
 
از حضور رؤیایی تا تعطیلات بدون برگشت
سال 95 بود که باشگاه شهرداری ارومیه برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر، لیبومیر تراویسا، سرمربی صاحبنام صرب را به‌عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کرد. مربی که در همان ابتدا فرزند خود دراگان تراویسا را به خدمت گرفت.
حضور این مربی و بازیکن در ارومیه اتفاق بزرگ و خوبی برای این شهر و طرفداران دو آتشه‌اش بود اما آرزوهای بزرگ آنها در داشتن تیمی با مربی و بازیکن سرشناس خارجی خیلی زود نقش بر آب شد. این پدر و پسر که البته یک کمک مربی ایتالیایی هم در کنارشان بود، در شرایطی به بهانه کریسمس راهی کشورشان شدند که (به واسطه سفارت ایتالیا) فهمیده بودند تیمشان شرایط خوبی ندارد و چک‌هایی که به آنها داده شده، مربوط به حسابی است که هیچ پولی در آنها وجود ندارد!
به همین خاطر هم رفتند و در شرایطی که تا همان زمان هم مطالباتشان را طبق قرارداد دریافت نکرده بودند، دیگر برنگشتند و خیلی زود هم از این تیم شکایت کردند.
 
بدهی 15 + 5 میلیاردی!
اینطور که شنیده می‌شود مجموع مطالبات تراویسای پدر و پسر، چیزی حدود 15میلیارد تومان است. البته آندره توزی دستیار لیبومیر هم چیزی حدود 30 هزار دلار طلب دارد.
در این میان پرونده‌ای که کمتر از آن صحبت می‌شود، پشت خط فنلاندی است که در همان فصل به ارومیه آمد. اویانسیوو هم در آن سال رقمی حدود 130 هزار یورو از شهرداری ارومیه طلبکار ماند که با تأخیر این چند ساله، به 166 هزار یورو افزایش پیدا کرده. رقمی معادل 5 میلیارد تومان که به باقی بدهی‌های نماینده ارومیه اضافه می‌شود.
 
تلاش یکماهه چه شد؟
اواخر آذر بود که خبر رسید پرونده‌های مالی شهرداری اورمیه، مانع میزبانی و حضور این تیم در جام باشگاه‌های آسیا خواهد شد. خبری که روز بعد با واکنش مدیران ورزش و شهرداری این شهر روبه‌رو شد و گفته شد به‌دنبال پرداخت این بدهی و بستن این پرونده هستند.
حالا در شرایطی که بیش از یک ماه از آن خبر می‌گذرد، رئیس فدراسیون اعلام کرده که هنوز هیچ اقدام عملی در این مسیر انجام نشده و میزبانی ارومیه‌ای‌‌‌ها بر لبه تیغ از دست رفتن قرار گرفته است.
 
داورزنی: مهلت ارومیه‌ای‌‌ها به پایان رسیده
 رئیس فدراسیون جهانی درباره ماجرای شهرداری ارومیه و پرونده مالی که باعث ممنوعیت حضور این تیم در جام باشگاه‌‌های آسیا و میزبانی می‌شود، گفت: «براساس نامه فدراسیون جهانی، این باشگاه به‌دلیل اینکه درخواست میزبانی باشگاه‌های آسیا را داده بود، فعلاً از میزبانی محروم است. تا آخر دی‌ماه گفته بودیم تعیین تکلیف کنند. معمولاً 2 ماه قبل از میزبانی باید هتل، سالن و... به کنفدراسیون آسیا اعلام شود اما هنوز متأسفانه این اتفاق رخ نداده است.»
داورزنی ادامه داد: «روز سه‌شنبه به اداره کل استان آذربایجان غربی اعلام کردیم اگر این اتفاق نیفتد باید محل میزبانی را جابه‌جا کنیم. چون نمی‌توانیم این امکان را برای ایران از دست بدهیم. ارومیه فعلاً نمی‌تواند در رویدادهای بین‌المللی شرکت کند به همین دلیل انتظار داریم هم استاندار، شورای شهر ارومیه و باشگاه شهرداری ارومیه نسبت به تعیین تکلیف بدهی اقدام کنند. قلباً دوست داریم میزبانی در ارومیه انجام شود اما اگر تعیین تکلیف نکنند چاره‌ای نداریم محل را جابه جا کنیم.»

Page Generated in 0.0042 sec