printlogo


کد خبر: 241114تاریخ: 1400/10/30 00:00
خبر

مرحله دوم لیگ برتر بسکتبال
ذوب آهن و یک برد سخت دیگر
تیم بسکتبال ذوب آهن در دومین بازی‌اش از مرحله دوم لیگ برتر به مصاف نفت آبادان رفت. رقابتی که تا دقایق پایانی بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت اما در نهایت با برتری اصفهانی‌ها به پایان رسید.
در این مسابقه ذوب آهنی‌ها موفق شدند حریف خود را با نتیجه 83 بر 75 از پیش رو بردارند و دومین پیروزی خود را در مرحله دوم به ثبت برسانند. آرمان زنگنه در این بازی با کسب 24 امتیاز و 10 ریباند بهترین بازیکن میدان بود.
شاگردان کوهیان در بازی اول خود به سختی و 87 بر 86 صنایع هرمزگان را شکست داده بودند. نفت نیز با این نتیجه دومین شکست خود را در این مرحله تجربه کرد.
 
 
ثبت‌نام ۱۳ کاندیدا برای انتخابات فدراسیون تیروکمان
ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون تیروکمان که از ۱۸ دی آغاز شده بود، روز گذشته به پایان رسید و ۱۳نفر کاندیدا برای تصدی پست ریاست این فدراسیون نام نویسی کردند.
غلامرضا شعبانی‌بهار، کریم صفایی، امید نجاری، حجت الله واعظی، رضا کیارستمی، سکینه قاسم‌پور، امیر یگانه، حشمت الله کاظمی، محمدعلی حسینی، محسن باقریان، مهدی خسروی، علیرضا رشیدی و محمدحسن شیخ، ۱۳ کاندیدایی هستند که برای تصدی پست ریاست فدراسیون تیروکمان ثبت‌نام کرده‌اند.
 
 
در فاصله دو روز مانده تا انتخابات
تأیید 9 نامزد برای انتخابات اسکیت
انتخابات فدراسیون اسکیت در حالی روز شنبه برگزار خواهد شد که اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده، عصر دیروز اعلام شد.
قدرت جمشیدیان، حسین خیری نیا فیروزجاه، رضا شجیع، محمد عجم خراسانی، محمود علیزاده، سارا فرشتیان، فریبا مددی، علیرضا نصیری و مجید هنرجو، 9 کاندیدای تأیید صلاحیت شده برای این انتخابات هستند که باید دید چه تعداد از آنها در مجمع روز شنبه حضور خواهند داشت.
لازم به ذکر است مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکیت ساعت ۱۰ صبح روز شنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌گردد.
 
 
اعلام رده‌بندی جهانی 
صعود شمشیربازی ایران 
سابریست‌های ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی صعود کردند و علی پاکدامن نفر چهاردهم جهان شد. پس از پایان جام جهانی شمشیربازی سابر گرجستان، رنکینگ انفرادی و تیمی سابریست‌ها اعلام شد که نشان از صعود شمشیربازان ایران دارد. در بخش مردان، سه نماینده ایران صعود داشتند و علی پاکدامن به عنوان نفر اول ایران در رنکینگ جهانی، توانست به رده ۱۴ جهان صعود کند. تیم سابر ایران نیز همچنان جایگاه ششمی جهان را حفظ کرد. تیم ایران در این جام جهانی مقام پنجم را به دست آورد. در بخش دختران نیز حضور در جام جهانی روی بهبود جایگاهشان در رنکینگ جهان تأثیرگذار بود. به گونه‌ای که فائزه رفیعی، کیانا باقرزاده و نجمه سازنچیان بیش از ۱۰ پله در رنکینگ صعود کردند و پریماه برزگر چهار پله صعود داشت. در حال حاضر رفیعی با قرار گرفتن در رده ۱۵۴ جهان بهترین جایگاه را در میان نمایندگان ایران دارد. تیم سابر زنان هم توانست هفت پله صعود کند و به رده ۳۱ بیاید.
 
 
با اعلام فدراسیون جهانی کاراته
تورنمنت وان مراکش به تعویق افتاد
فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرد مسابقات کاراته وان مراکش به تعویق افتاد و قرار است از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شود.
براساس برنامه‌ریزی جدید فدراسیون جهانی کاراته، تورنمنت بین‌المللی کاراته وان مراکش که قرار بود ۱۱ تا ۱۳ مارس (۲۰ تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۰) برگزار شود به ۱۳ تا ۱۵ مه (۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) موکول شد.
با تغییر صورت گرفته، نخستین مرحله رقابت‌های کاراته وان به میزبانی امارات ۱۸ تا ۲۰ فوریه (۲۹ بهمن تا اول اسفند ۱۴۰۰) برگزار می‌شود. پس از رقابت‌های امارات، مسابقات کاراته وان لیسبون ۱۴ تا ۱۷ آوریل (۲۵ تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود و مسابقات رباط مراکش سومین مرحله رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان خواهد بود. مرحله چهارم لیگ برتر کاراته ۲ تا ۴ سپتامبر (۱۱ تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۱) در باکو و مرحله آخر آن ۷ تا ۹ اکتبر (۱۵ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۱) در مسکو برگزار می‌شود. ملی‌پوشان کاراته کشورمان نیز قرار است اواسط بهمن ماه جاری پس از برگزاری مسابقه انتخابی در تهران با شناخت ترکیب اصلی خود برای حضور در این تورنمنت‌ها و بازی‌های آسیایی هانگژو مهیا شوند.

Page Generated in 0.0050 sec