printlogo


کد خبر: 241091تاریخ: 1400/10/30 00:00
وقتی کومور، غنا را حذف کرد
رویای بزرگ جزیره کوچک

جزایر کومور. نامی که برای اولین بار در جریان جام ملت‌های آفریقا برده می‌شود و چه شگفتی بزرگی خلق کرده‌اند. کومور با پیروزی 3 بر 2 برابر غنا، دارنده چهار قهرمانی آفریقا، این تیم را حذف کرده و در رده سوم قرار گرفته. این تیم شانس آن را دارد که در نخستین حضور در جام ملت‌های آفریقا به‌عنوان یکی از چهار تیم سوم به مرحله حذفی صعود کند هرچند شانسش زیاد نیست به این دلیل که دو بازی اول خود برابر مراکش و گابن را باخته بود و با سه امتیاز و تفاضل گل 2- شاید خیلی امیدوار نباشد.
در بازی آخر گروه C، غنا که از دو بازی اولش تنها یک امتیاز گرفته بود، انگیزه بیشتری برای پیروزی داشت. ستارگان سیاه همیشه تیم قابل احترامی بوده‌اند، غنا تا یک‌چهارم‌نهایی جام جهانی 2010 رفت و اگر نبوغ و شاید شیطنت لوییس سوارس نبود، نخستین نماینده تاریخ آفریقا در میان چهار تیم پایانی جام جهانی می‌شد. اما چهار دقیقه از بازی گذشت که توسط بن محمد ال فردو غافلگیر شدند و کومور به نخستین گل تاریخ خود در جام ملت‌های آفریقا رسید. اخراج بسیار سختگیرانه آندره آیو در دقیقه 25 تأثیر زیادی روی جو بازی در نیمه اول گذاشت اما نیمه دوم مهیج و پرگل بود. احمد مغنی گل دوم کومور را در دقیقه 61 زد اما با گل سه دقیقه بعد ریچموند بواکیا، غنا امیدوار شد. الکساندر جیکو دقیقه 77 گل مساوی را زد. پنج دقیقه مانده به پایان مغنی روی یک ضدحمله گل سوم را زد و کار تیمی که بیش از یک ساعت ده نفره بازی کرد، تمام شد.
توماس پارتی یکی از بهترین هافبک‌های آفریقا و جوردن آیو یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر این قاره است اما هیچ کدام نتوانستند به غنا برای ماندن در این رقابت‌ها کمک کنند. میلووان رایواچ بعد از این ناکامی بزرگ باید به فکر پلی‌آف صعود به جام جهانی 2022 باشد. غنا یکی از 10 تیم باقی مانده در مقدماتی جام جهانی است که در قرعه‌کشی شنبه رقبایشان مشخص می‌شود. غنا برای نخستین بار بعد از سال 2006 از مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا حذف می‌شود. این اولین بار بود که غنا در مرحله گروهی پیروزی نداشت.
 
 

Page Generated in 0.0053 sec