printlogo


کد خبر: 241089تاریخ: 1400/10/30 00:00
ساحل‌عاج - الجزایر؛ جام ملت‌های آفریقا
قهرمان در آستانه حذف شدن

در آخرین دیدارهای مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا، دو غول این قاره به مصاف هم می‌روند. ساحل عاج و الجزایر در ورزشگاه دوالا با هم بازی خواهند کرد.
الجزایر نیاز به پیروزی دارد تا صعود کند و در سوی دیگر، تساوی هم ساحل عاج را به دور بعد می‌رساند. ساحل عاج در بازی با سیرالئون گلی دیرهنگام دریافت کرد که مانع آن شد که صعود این تیم در همان بازی قطعی شود. این گل روی اشتباه فاحش دروازه‌بان این تیم به ثمر رسید. ساحل عاج در بازی اول خود توانسته بود در دیداری دشوار، گینه استوایی را با نتیجه یک بر صفر ببرد.
این تیم در 14 بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها، تنها یک بار شکست خورده و 9 برد و 4 تساوی داشته است.
الجزایر هم برابر گینه استوایی در دیداری غافلگیرکننده با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. الجزایر 69 درصد مالکیت توپ را داشت، اما نتوانست از فرصت‌هایش استفاده کند. الجزایری‌ها 26 بازی بود که شکست نخورده بودند و 19 برد و 7 تساوی داشتند. آنها در بازی اول خود در این جام هم برابر سیرالئون به تساوی رسیده بودند. الجزایر قهرمان دوره پیش جام ملت‌های آفریقا است و اخیراً در عرب کاپ هم قهرمان شده است. آنها حالا شاید به مرحله حذفی جام ملت‌ها نرسند که اتفاقی تعجب‌انگیز خواهد بود. جالب آنکه تیم جمال بلماضی هنوز در این رقابت‌ها گلی نزده است و در خط حمله مشکل دارد. ساحل عاج احتمالاً با همان ترکیب بازی با سیرالئون به میدان می‌رود و نیکولا په‌په و ویلفرید زاها در دو سمت سباستین هالر بازی خواهند کرد. اریک بایی مصدومیت جزئی داشت و در بازی قبل، اودیلون کوسونو به میدان رفت. مدافع منچستریونایتد شاید به این بازی هم نرسد.
بلماضی هم با توجه به شرایط حساس دیدار، شاید تغییراتی در خط حمله تیمش بدهد. اسلام سلیمانی و سعید بن‌رحمه برابر گینه استوایی نیمکت‌نشین بودند و حالا می‌خواهند در ترکیب ثابت حضور داشته باشند. جمال‌الدین بن‌العمری در بازی قبلی مصدوم شد و میدان را ترک کرد و بعید است به این دیدار برسد. اگر این مدافع 32ساله غایب باشد، مهدی طاهرات در ترکیب حضور می‌یابد. او در این صورت اولین بازی خود را در این دوره جام ملت‌های آفریقا تجربه خواهد کرد.
 
ترکیب احتمالی:
ساحل عاج: سانگاره؛ اوریه، کوسونو، دلی، کونان؛ کسیه، سری، سانگاره؛ زاها، هالر، په‌په.
الجزایر: مبولحی؛ بن‌سبعینی، عطال، ماندی، بدران؛ بلقبله، براهیمی، بولایه؛ محرز، بونجاح، بن‌رحمه.
 

Page Generated in 0.0058 sec