printlogo


کد خبر: 241088تاریخ: 1400/10/30 00:00
نادال به دور سوم تنیس آزاد استرالیا راه یافت
رافا همچنان بدون رقیب

پیشروی رافائل نادال در مسیر تبدیل شدن به تنها دارنده 21 قهرمانی در گرنداسلم‌های تنیس همچنان ادامه دارد. ستاره اسپانیایی در دومین بازی خود در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا، در ورزشگاه راد لاور ملبورک برابر یانیک هانفمان از آلمان به میدان رفت و حریف خود را که در رده‌بندی جهانی نفر126ام است، در سه ست متوالی شکست داد. مرد شماره پنج تنیس جهان ست اول را با نتیجه 6-2، ست دوم را با نتیجه 6-3 و سومین ست را با نتیجه 6-4 به سود خود به پایان رساند و به دور سوم گرنداسلم نخست فصل راه پیدا کرد.
نادال در دوم سوم این رقابت‌ها باید به مصاف کارن خاچانف، تنیسور 25 ساله روس برود که در دور دوم مسابقات، بنجامین بونزی از فرانسه را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. خاچانوف که در رده‌بندی برترین تنیسورهای مرد جهان نفر بیست‌و‌هشتم است، در سه ست متوالی با نتایج 6-4، 6- صفر و 7-5 حریفش را شکست داد.
متئو برتینی مرد شماره 7 تنیس جهان که بر حریف امریکایی‌اش، استفان کوزلف غلبه کرد و دنیس شاپووالوف از کانادا، نفر چهاردهم رنکینگ جهانی که کی‌وون کره‌ای را از پیش رو برداشت، دیگر تنیسورهای مطرح راه یافته به دور سوم بخش انفرادی مردان در تنیس آزاد استرالیا بودند.
در همین حال در دور دوم تنیس آزاد استرالیا در بخش زنان هم تنیسورهای مطرحی صعود کردند که نائومی اوزاکا، نفر شماره سیزده رده‌بندی جهانی جزو آنها بود. این تنیسور 24 ساله ژاپنی که 4 قهرمانی گرنداسلم شامل دو قهرمانی در رقابت‌های آزاد استرالیا را دارد، حریف امریکایی‌اش مادیسون برنگل را در 2 ست متوالی با نتایج 6 - صفر و 6- 4 شکست داد. 
ویکتوریا آزارنکای بلاروسی، نفر بیست‌و‌چهارم رنکینگ جهانی نیز دیگر زن راه یافته به دور سوم تنیس آزاد استرالیا بود که در 2 ست متوالی با نتایج 6-یک و 6-2 حریفش را شکست داد. نادال بعداز کسب پیروزی مقابل هانفمان گفت: «احساس خوبی دارم. برنده شدم و  دوست دارم این احساس خوب را با هواداران تقسیم کنم. بعد از مدتها قرنطینه این بار حس خوب بازی کردن مقابل تماشاگران به من انرژی بیشتری می دهد. »
 

Page Generated in 0.0061 sec