printlogo


کد خبر: 240766تاریخ: 1400/10/25 00:00
نجات یک اعدامی با ورود ورزشی‌ها
بخشش از بزرگان

آزاده پیراکوه
 
ورزشی‌ها گروهی از یک جمع بزرگ شدند تا از پدر و مادری داغدار رضایت بگیرند. ماجرا به دو سال قبل برمی‌گردد و نزاعی خیابانی که منجر به قتل جوان 27 ساله‌ای در منطقه گلدسته شد. تعدادی از مربیان و ورزشکاران قدیمی مثل حسین حسینی، مربی والیبال در کنار مسئولان کلانتری، شورای شهر و معتمدان محل، به منزل پدر مرحوم شاهین زندکریمخانی رفتند تا رضایت‌اش را بگیرند و جوانی دیگر را از اعدام نجات دهند؛ رضایتی که البته راحت به دست نیامد.
دو سال و اندی از فوت پسرش می‌گذرد اما داغ پدر و مادر هنوز تازه است و وقتی قرار است حرف آخر را بزنند، مکث می‌کنند. یاد روز حادثه می‌افتند و اختلافی که قرار بود به آشتی ختم شود. 
تمام ماجراهای این دو سال و خانواده‌ای که حتی برای عذرخواهی پا جلو نگذاشته‌اند و مهم‌تر از همه اینها، دختر 4 ساله‌ای که از پسرشان یه یادگار مانده است.  همه اینها باعث می‌شود پدر و مادر از رنجی که در این مدت متحمل شده‌اند، بگویند. حتی پدر شاهین که به «حاج علی» معروف است، به ابهام‌های دادگاه اشاره می‌کند اما بعد از دقایقی می‌گوید، می‌بخشد، بدون اینکه برای این بخشش وجهی دریافت کند. مادر شاهین هم هنوز دو دل است و می‌گوید: «نمی‌دانم پسرم از این بخشش راضی است یا نه؟»
با همه اینها بعد از دو سال و در شرایطی که چند روز مانده به اجرای حکم اعدام، خانواده شاهین زندکریمخانی با پادرمیانی جمعی از خیرین، ورزشکاران و چهره‌های مردمی گلدسته از خون پسرشان می‌گذرند و با حضور در دادگاه رضایت خود را ثبت می‌کنند. 
جمعی از خیرین و اهالی گلدسته، سروان اشرفی، رئیس کلانتری گلدسته؛ جمعی از اعضای شورای گلدسته، حجت‌الاسلام والمسلمین محقق، امین فرزانه، دکتر زرندی، حسین حسینی  از مربیان والیبال و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور به این موضوع ورود کردند تا بتوانند جلوی اجرای حکم اعدام را بگیرند.

Page Generated in 0.0054 sec