printlogo


کد خبر: 240744تاریخ: 1400/10/25 00:00
قیمت بالا و دوری یک ساله، موانع انتقال قوچان‌نژاد
برنامه این روزهای گوچی: بیزینس به جای فوتبال

امیر اسدی      
 
بعد از آخرین بازی برای هیرنفین در لیگ برتر هلند، رضا قوچان‌نژاد نزدیک به یک سال است که از فوتبال دور شده و تمرینات منظمی را هم دنبال نمی‌کند. او در این مدت از باشگاه‌های بسیاری در هلند و بلژیک پیشنهاد بازی دریافت کرد اما یا با آنها بر سر مسائل مالی به توافق نرسید و یا تیم‌ها در سطحی نبودند که بتوانند انتقال جذابی را برای گوچی رقم بزنند و او با رغبت پیگیر پیشنهادشان باشد. به همین دلیل حتی شایعه خداحافظی قوچان‌نژاد از فوتبال حرفه‌ای هم منتشر شد که البته واکنش مهاجم سابق تیم ملی را در پی داشت.
با این حال چند باشگاه هلندی در ابتدای فصل دنبال جذب گوچی بودند اما مبلغ بالای درخواستی مهاجم مشهدی باعث شد تا آنها قید جذب او را بزنند. به‌عنوان نمونه آلمره‌سیتی در سطح دوم باشگاهی هلند مشتری پر و پا قرص قوچان‌نژاد بود. آنها که توسط یکی از افراد ثروتمند هلند اداره می‌شوند، پیشنهاد خود را به حدود 200 تا 250 هزار یورو در سال رساندند اما گوچی باز هم پاسخ منفی داد تا حضورش در آلمره‌سیتی منتفی شود. مسئولان این باشگاه بعد از جدایی توماس فرهیت که این روزها مورد توجه پرسپولیس قرار دارد، برای شکار رضا برنامه‌ریزی کردند اما نتوانستند با درخواست حدود 350 هزار یورویی او کنار بیایند.
قوچان‌نژاد وقتی خبر خداحافظی‌اش از فوتبال را در رسانه‌ها دید، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از فوتبال اروپا خداحافظی کرده اما علاقه‌مند است شانس خود را در لیگ ایران آزمایش کند و در صورت توافق پیراهن تیمی از لیگ برتر را بپوشد. در این مدت اما هیچیک از باشگاه‌های متمولی که توان جذب گوچی را داشتند، پیشنهادی به او ندادند تا ماجرای حضور او در تیم‌های ایرانی تا حدود زیادی منتفی شود. نام تراکتور به‌عنوان مشتری او مطرح شد اما زوانمیر سولدو، سرمربی کروات این تیم تأکید کرد که دنبال مهاجم آماده‌تری است.
با توجه به رقم بالای درخواستی گوچی و همچنین دوری یک ساله او از شرایط بازی و دیدارهای رسمی، به نظر نمی‌رسد تیمی ایرانی هم تصمیمی برای جذب او بگیرد. در هلند هم قوچان‌نژاد علاقه‌ای به بازی ندارد و باشگاهی هم حاضر نمی‌شود این رقم بالا را برای جذب او هزینه کند. به همین دلیل گوچی فعلاً فوتبال را رها کرده و اوقات فراغت خود را کنار خانواده سپری می‌کند.
قوچان‌نژاد البته فعالیت‌های بیزینسی خود را آغاز کرده تا برای دوران پس از فوتبال هم بتواند کارهای مهمی انجام بدهد. او تمام تمرکز خود را روی این مسائل گذاشته و البته در کنار اینها نیم‌نگاهی هم به پیشنهادهای ایرانی دارد. پیشنهادهایی که هنوز به دستش نرسیده اما باید تا پایان فصل نقل و انتقالات زمستانی در ایران منتظر بمانیم و ببینیم چه شرایطی برای این مهاجم 34 ساله رقم خواهد خورد.

Page Generated in 0.0048 sec