printlogo


کد خبر: 240715تاریخ: 1400/10/25 00:00
راز قهرمانی استقلال در نیم فصل؛ بهترین دفاع،‌بهترین حمله
چشمک به جام 21

استقلال برای قطعی کردن قهرمانی خود در نیم فصل خیلی زود توسط حسین‌زاده به گل رسید؛ گلی که روی تیزهوشی این بازیکن ریزنقش به دست آمد. بعد از این گل استقلال با خیال آسوده توپ را در میدان چرخاند و با اینکه نفتی‌ها گاه با ضدحملات خود استقلال را آزار می‌دادند اما واکنش‌های نجات بخش حسینی هرگز جایی برای گلزنی میزبان باقی نمی‌گذاشت. در نیمه دوم نیز میزبان به‌دنبال استفاده از حداقل موقعیت‌ها بود اما حسین‌زاده بار دیگر دروازه این تیم را با همان سبک گل اول باز کرد تا استقلال در نیمه دوم نیز دقایق آنچنانی معطل گلزنی نباشد. بعد از گل دوم، انگیزه مسجد سلیمانی‌ها برای پاسخ دادن یکی از گل‌ها بسیار واضح بود اما ضدحملات زهرآگین استقلال در نهایت باعث شد تا یامگا که یکی از بهترین‌های تیمش بود گل سوم را هم به ثمر برساند. این پیروزی می‌توانست برای استقلال شیرین‌تر هم باشد و اگر ضربه‌ای که نیک نفس در دقایق پایانی نیمه اول به سمت دروازه مسجد سلیمانی‌ها زد و توپ بعد از برخورد به تیر افقی از خط عبور کرد و به داخل زمین برگشت، توسط داور گل اعلام می‌شد، استقلال چه بسا پرگل‌ترین برد خود در نیم فصل را هم جشن می‌گرفت اما در نهایت استقلال با همین 3 گل میدان بازی با نفت مسجد سلیمان را ترک کرد تا از همه لحاظ بهترین تیم نیم فصل نخست لیگ بیست و یکم لقب بگیرد. استقلال البته برای رفتن به تعطیلات باید یک بازی دیگر از نیم فصل دوم را هم پشت سر بگذارد که پیروزی در آن بازی نیز به جهت تحکیم جایگاه در صدر جدول بسیار حیاتی خواهد بود. با این حال آنچه از استقلال در نیم فصل نخست دیدیم، چهره یک تیم کاملاً مدعی است که برای رسیدن به جام قهرمانی انگیزه‌های بسیاری دارد.
نفت مسجدسلیمان: علی محسن‌زاده، علیرضا دغاغله (70 - محمدمهدی احمدی)، مصطفی ناییج‌پور، مصطفی لطفی (83 - علی عبدالله زاده)، میرهادی میرجوان (70- سجاد حیدری)، محمد بلبلی، میثم نقی‌زاده، مسلم مجدمی(59 - سینا خادم‌پور)، مجید عیدی، میلاد باقری، مهرداد هدایتیان(83 - مجبی مقتدایی)
سرمربی: حمید عبداللهی
استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، زبیر نیک‌نفس (88 - روزبه چشمی)، جعفر سلمانی (46 - ابوالفضل جلالی)، رودی ژستد (79 - امیر علی صادقی)، سبحان خاقانی (46 - وریا غفوری)، امیرحسین حسین‌زاده (69 - امین قاسمی‌نژاد)
 
 
بهترین خط حمله در کنارسپاهان و مس
استقلال در جدول 24 گل زده دارد اما عدد واقعی تعداد گل‌های زده آبی‌ها 21 است. (3 گل ماحصل حکم کمیته انضباطی علیه باشگاه گل‌گهر سیرجان است. استقلال در آن بازی گلی وارد دروازه حریف نکرد.) اگر همین عدد را هم لحاظ کنیم آبی‌ها به همراه سپاهان و مس رفسنجان بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده‌اند. استقلال صاحب میانگین 4/ 1 گل زده در هر بازی است که این عدد می‌تواند آرمانی‌تر هم باشد.
 
 
5 گل خورده در 15 بازی
حیرت انگیزترین آماری که از استقلال به جا مانده، مربوط به تعداد گل‌های خورده است. آبی‌ها تا پایان هفته پانزدهم موفق شدند 5 گل خورده را در کارنامه خود به ثبت برسانند. این آمار نشان می‌دهد دروازه استقلال به طور میانگین هر سه بازی یک بار  باز می‌شود که اگر همین روند تا پایان لیگ حفظ شود، شانس آبی‌ها برای رسیدن به قهرمانی لیگ بیست و یکم بسیار بیشتر از سایر رقبا است. آیا استقلال این روند را حفظ خوهد کرد؟
 
 
 
 تنها 35 امتیازی لیگ
وقتی همه آمارها به سود استقلال باشد، قطعاً در جمع‌آوری امتیاز نیز کفه ترازو به سمت آبی‌ها سنگین است. گرچه سرخ‌های پایتخت نیز امتیازات قابل توجهی را جمع‌آوری کردند و با 32 امتیاز پشت سراستقلال دیده می‌شوند اما 35 امتیازی که استقلال به دست آورده اگر در نیم فصل دوم نیز تکرار شود، احتمالاً این تیم را 2 هفته مانده به پایان لیگ قهرمان خواهد کرد. این بیشترین امتیازی است که استقلال در10 سال اخیر در یک نیم فصل جمع‌آوری کرده.
 
 
10برد
بیشترین برد در میان تیم‌های لیگ متعلق به استقلال است. آبی‌ها که از ابتدای لیگ بنای خود را روی کسب 3 امتیازها گذاشتند به آنچه می‌خواستند رسیدند و با بیشترین پیروزی نیم فصل را به پایان بردند. بعد از استقلال تیم‌های پرسپولیس و سپاهان نیز 9 پیروزی را به خود اختصاص داده‌اند اما وجه تمایز استقلال با این دو تیم حفظ رکورد نباختن بود که در نهایت موجب شد، در صدر جدول جا خوش کند.
 
 
 
ما بباز نیستیم
میان اعداد و ارقامی که بعد از پایان نیم فصل مقابل نام استقلال قرار گرفته یک صفر مشاهده می‌کنیم که مربوط به تعداد باخت‌های این تیم در لیگ بیست و یکم است. بله، بدون باخت! شاید خوشبین‌ترین هواداران استقلال نیز باور نمی‌کردند که تیم محبوب‌شان بعد از پایان نیم فصل لیگ بیست و یکم بدون باخت به کارش خاتمه دهد. استقلال برای نخستین بار در طول تاریخ حیات خود در لیگ برتر به این مهم رسیده و هیچ گاه این اندازه مقتدر نبوده است.
 
 
 تفاضل 19+
تصور کنید استقلال در انتهای لیگ بیست و یکم از نظربازی رودررو با رقبای جدی خود مساوی باشد. آنچه در آن روز به مدد استقلال خواهد آمد تفاضل گل است چون طبق قوانین جدید بعد از محاسبه بازی رودررو تفاضل گل ملاک است. استقلال اکنون بابت این مورد جیبش کاملاً پر است و با تفاضل گل 19+ چشم‌ها را گرده کرده است. بدون شک این عدد محصول همان دفاع رسوخ ناپذیری است که استقلال را در لیگ بیست و یکم به تیمی متفاوت بدل ساخته است.
 
 
 
11 کلین شیت
آمار گل‌های خورده استقلال در لیگ بیست و یکم آنجا جذاب‌تر می‌شود که می‌بینیم مجیدی و شاگردانش موفق شدند تا پایان نیم فصل 11 بار مقابل رقبا کلین شیت کنند. این میزان از بازی‌های بدون گل خورده در استقلال تاکنون سابقه نداشته اما آبی‌ها با استحکام‌بخشی به خط دفاع و اجرای درست دفاع تیمی موفق شدند به این دستاورد برسند. ادامه این روند استقلال را به تیمی شگفت‌انگیز در لیگ بیست و یکم بدل خواهد ساخت.
 
 
 
5 برد 3 گله
استراتژی استقلال در نیم فصل نخست چندان هم روی بردهای اقتصادی استوار نبود و آبی‌ها در 5 بازی با به ثمر رساندن 3 گل به کار خود خاتمه دادند. آبی‌ها در نیم فصل لیگ بیست و یکم موفق شدند دروازه تیم‌های گل‌گهر، پیکان، پدیده، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان را 3 بار باز کنند. تنها برد آبی‌ها با اختلاف دو گل مقابل ذوب آهن بود و باقی برد‌ها با همان نتایج یک بر صفر رقم خورد. استقلال در این نیم فصل بیش از 3 گل به تیمی نزد.
 

 


Page Generated in 0.0048 sec