printlogo


کد خبر: 240713تاریخ: 1400/10/25 00:00
مسابقه تیم ملی کشتی آزاد ایران با امریکا؛ تیلور غایب، یزدانی حاضر
راند پنجم، شاید وقتی دیگر

 از سوی فدراسیون کشتی امریکا ترکیب تیم کشتی آزاد برای مبارزه دوستانه با ایران که در ایالت تگزاس برگزار می‌شود، اعلام شد که در دو وزن به علاقه‌مندان کشتی شوک وارد کرد. این مسابقه همانطوری‌که از قبل هم مشخص بود حاشیه‌های زیادی را به کشتی ایران تحمیل می‌کرد اما این حواشی خیلی زود شروع شد و حالا چند روزی است که کشتی ایران حسابی درگیر این حاشیه شده و شاید به خاطر همین حواشی اصلاً این تیم به امریکا هم نرود.
تا قبل از اینکه اسامی تیم امریکا اعلام شود، این‌طور در رسانه‌ها مطرح شده بود که حسن یزدانی و دیوید تیلور بعد از رویارویی در بازی‌های المپیک و مسابقات قهرمانی جهان این بار در تگزاس با هم روبه‌رو می‌شوند اما اعلام ترکیب تیم امریکا دو شوک به علاقه‌مندان به کشتی وارد کرد.
شوک اول در وزن 86 کیلوگرم وارد شد؛ که امریکایی‌ها اعلام کردند به جای دیوید تیلور، زاهد والنسیا در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد امریکا برای مصاف با ایران قرار گرفته است. این در حالی بود که همه علاقه‌مندان به کشتی منتظر رویارویی دوباره دیوید تیلور با حسن یزدانی بودند اما مسئولان فدراسیون کشتی امریکا تصمیم گرفتند که تیلور در این مسابقه حضور نداشته باشد. تصمیمی که شاید به سود کشتی ایران و حتی حسن یزدانی هم باشد. با این تصمیم راند پنجم نبرد یزدانی با تیلور به زمان دیگری موکول شد.
بعد از برتری که حسن یزدانی در قهرمانی جهان مقابل تیلور کسب کرد مدام این سؤال وجود داشت که چرا باید یزدانی به سفر امریکا و رقابت با تیلور تن بدهد؟ حالا این سؤال به شکل دیگری مطرح می‌شود؛ وقتی تیلور قرار نیست در این مسابقه حضور داشته باشد، چرا باید حسن یزدانی به امریکا برود؟
شوک دوم را وزن 125 کیلوگرم وارد کرد؛ جایی‌که هنوز مشخص نشده چه کسی دوبنده تیم ملی امریکا را در دیدار دوستانه با ایران به تن می‌کند؟ دن استیوسن که دیدار او با امیر حسین زارع هم علاقه‌مندان زیادی دارد، برای حضور در این مسابقه درخواست 50 هزار دلار کرده بود و شاید همین موضوع باعث شده تا در وزن 125 کیلوگرم نامش دیده نشود. غیبت او می‌تواند یک ضربه کاری دیگر به این مسابقه باشد.
با این‌حال ترکیب این تیم از سوی فدراسیون کشتی امریکا به جز وزن 125 کیلوگرم اعلام شد که در وزن 57 کیلوگرم، توماس گیلمن؛ در وزن 61 کیلوگرم، دیتون فیکس؛ در وزن 65 کیلوگرم، یانی دیاکومیهالیس؛ در وزن 70 کیلوگرم، جیمز گرین؛ در وزن 74 کیلوگرم، جیسون نولف؛ در وزن ۷۹ کیلوگرم، جردن باروفس؛ در وزن 86 کیلوگرم، زاهد والنسیا؛ در وزن 92 کیلوگرم، جی‌دن کاکس و در وزن 97 کیلوگرم، کایل اسنایدر حضور دارند.

Page Generated in 0.0061 sec