printlogo


کد خبر: 240707تاریخ: 1400/10/25 00:00
خبر

پادرمیانی بی‌فایده ووشوکارها
قهرمان سابق ووشو به اعدام محکوم شد
خبر محکومیت اعدام یکی از قهرمانان ووشو، اتفاقی است تلخ. موضوعی که نمی‌توان راحت از کنارش گذشت به خصوص حالا که تعدادی از ورزشکاران این رشته دست به کار شده‌اند و در صفحات شخصی‌شان به آن واکنش نشان داده‌اند و به دنبال تخفیف این مجازات هستند.  
یزدان میرزایی که مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا و طلای مسابقات بین‌المللی جام پارس را در کارنامه دارد، دو سال قبل به دلایلی که گفته می‌شود، موضوع دوپینگ بوده؛ اردوی تیم ملی را ترک کرده و مدتی بعد با مسائل پیچیده‌ای مواجه شده است مثل همین پرونده آخر که به صدور حکم اعدام برای او ختم شده است. گفته می‌شود اتهام او حمل مقادیر زیادی ماده مخدر صنعتی بوده است.
تعدادی از چهره‌های ووشو مدتی قبل به زاهدان رفته‌اند و پیگیر وضعیت او شده‌اند اما بر اساس گفته یکی از این افراد، گویا پرونده او شرایطی دارد، که نتوانسته‌اند راه به جایی ببرند.
 
 
 
تلاش دبیر برای گرفتن میزبانی
میانبر به مقصد کرسی جهانی
رئیس فدراسیون کشتی، با رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و گفت‌وگو کرد تا مقدمات گرفتن میزبانی بین‌المللی را برای کشتی ایران فراهم کند. در این جلسه، دبیر ابتدا انتخاب دوباره لالوویچ را تبریک گفت و سپس گزارش کاملی از وضعیت کشتی ایران ارائه کرد: «پس از افتخارآفرینی کشتی‌گیران ایران در بازی‌های المپیک و به ویژه رقابت‌های جهانی نروژ، شور و نشاط خاصی در بین جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان به وجود آمده است و ورودی کشتی‌گیران چه در رشته کشتی آزاد و چه در رشته کشتی فرنگی در باشگاه‌ها بیشتر شده است.» رئیس فدراسیون کشتی در ادامه صحبت‌هایی درباره انتخابات 2022 هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی انجام داد و این انتظار را مطرح کرد که حق ایران است که در اتحادیه جهانی کشتی دارای جایگاه و کرسی‌های مختلف باشد. علیرضا دبیر همچنین پیشنهاد میزبانی ایران از جام‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی را به رئیس اتحادیه جهانی داد.نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز با اشاره به جایگاه ویژه ایران در کشتی جهان گفت: «ایران یکی از ظرفیت‌های مهم کشتی آزاد و فرنگی در جهان محسوب می‌شود که علاقه‌مندان زیادی را در دل خود جای داده و ما ضمن احترام به این جایگاه می‌خواهیم که کشتی ایران مشارکت بیشتری را در کشتی دنیا داشته باشد.»

Page Generated in 0.0054 sec