printlogo


کد خبر: 240703تاریخ: 1400/10/25 00:00
خبر

 رقابت‌های پیست قهرمانی آسیا عقب افتاد
مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی پیست آسیا با چهار ماه تأخیر در تیرماه سال آینده برگزار می‌شود. بر اساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، رقابت‌های پیست قهرمانی آسیا که قرار بود از ۴ تا ۸ اسفند ماه به میزبانی پیست «ای‌جی اسپرت» شهر دهلی‌نو هندوستان و در ۱۳ رشته برگزار شود، لغو شد. طبق اطلاعیه‌ای که در مورد این رقابت‌ها داده شده، قرار است این رویداد ۱۸ تا ۲۲ ژوئن یعنی اول تا چهارم تیر ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود. پیش از این دو بار مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جاده آسیا در تایلند هم به دلیل شیوع کرونا در قاره آسیا و قوانین کشور میزبان مبنی بر دو هفته قرنطینه تیم‌ها لغو شده است.
 
 
حذف سه دختر سابریست از جام جهانی گرجستان 
سه دختر شمشیرباز ایران از جدول مقدماتی جام جهانی سابر گرجستان حذف شدند. در نخستین روز از جام جهانی شمشیربازی سابر گرجستان، رقابت انفرادی دختران برگزار شد که چهار نماینده ایران در مرحله گروهی به رقابت پرداختند و موفق به صعود از این مرحله شدند. اما در جدول مقدماتی، سه نماینده ایران در دور نخست حذف شدند و تنها یک نفر از آنها به دور بعد صعود کرد. نجمه سازنچیان، کیانا باقرزاده و پریماه برزگر شکست خوردند اما فائزه رفیعی به دور بعد صعود کرد.
 
 
تلاش ورزشکاران پارااسکی برای المپیک 
اعزام به سوئد برای تأیید سهمیه
دو ورزشکار صحرانورد برای حضور در جام جهانی اسکی به سوئد می‌روند تا برای سهمیه المپیک تلاش کنند. ابوالفضل خطیبی و الهه قلی فلاح، دو ورزشکار معلول و نابینای کشورمان هستند که پیش از این در ایران در رقابت‌های 10 و 15 کیلومتر شرکت کرده بودند و امتیازات خوبی دریافت کردند. آنها منتظر هستند تا کمیته بین‌المللی المپیک سهمیه آنها را تأیید کند. البته برای گرفتن این تأییدیه نیاز است که در جام جهانی صحرانوردی سوئد شرکت کنند تا بتوانند امتیاز لازم را بگیرند. این رقابت‌ها از 5 تا 12 بهمن برگزار می‌شود و بعد از این مسابقات است که مشخص می‌شود که این دو ورزشکار شرایط حضور در پارالمپیک زمستانی را دارند یا خیر؟
 
 
پاراکمانداران بدون جای تمرین
مشکلات ورزشکاران معلول تمامی ندارد، مثل کمانداران که خود را برای رقابت‌های جهانی امارات آماده می‌کنند اما مشکل مکان مناسب برای تمرین دارند. سه هفته از پایان دومین اردوی آماده‌سازی تیم پارا تیروکمان اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان می‌گذرد، اما ملی‌پوشان به‌دلیل سردی هوا هنوز مکان مناسبی برای تمرین ندارند و منتظر هستند تا سومین اردوی خود را در یکی از شهرهای جنوبی دنبال کنند. سینا منشأ‌زاده، رمضان بیابانی، هادی نوری، فرزانه عسگری، مریم یاورپور و حسینی (کامپوند)، غلامرضا رحیمی (ریکرو) و محمدرضا زندی در کلاس W1 در این اردو حضور دارند.
قرار است شش نفر از این کمانداران با حمایت کمیته ملی پارالمپیک در رقابت‌های جهانی امارات شرکت کنند و دو نفر دیگر در صورت پیدا کردن اسپانسر به این مسابقه‌ها اعزام می‌شوند.
 
 
 
شکست احمدیان مقابل نفر 76 پینگ‌پنگ دنیا
در دومین روز از مسابقات تنیس روی میز آلمان، نماینده ایران موفق به صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جدول انفرادی نشد. امین احمدیان که با شکست نوید شمس به این مرحله رسیده بود، ابتدا بازیکن آلمان را شکست داد اما در دور بعد در حالی که سه بر صفر از بازیکن اهل اکوادور و نفر ۷۶ رنکینگ جهان جلو بود، در نهایت بازی را با نتیجه چهار بر سه واگذار کرد. در جدول دونفره نیز تیم امین احمدیان و امیرحسین هدایی شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند.
 

Page Generated in 0.0056 sec