printlogo


کد خبر: 240694تاریخ: 1400/10/25 00:00
اتفــــــــاقات هفته پایانی نیم فصل لیگ بیست و یکم
خط و نشان نویدکیــــا، فسخ 8 بازیکن صنعت نفت و افشاگری مدیرعامل فجر
با به صدا در آمدن سوت پایان بازی پرسپولیس و فجر نیم فصل لیگ بیست و یکم هم به آخر راهش رسید. اما این پایان، آغازی بود برای مطرح شدن خیلی حرف‌ها و درد دل‌ها

چراغ اول را محرم نوید‌کیا روشن کرد. او که در تمام 14 بازی قبلی لیگ خودش را در تیررس انتقادها قرار می‌داد تا شاگردانش با آرامش بیشتری بازی کنند حالا و بعد از تساوی با آلومینیوم اراک صدایش در آمد. 
او از تقابل با سه تیم دیگر بالای جدول یک امتیاز به دست آورده و اگر بازی تیمش با گل‌گهر هم 3-صفر نمی‌شد الان 26 امتیازی بود. 
او خیلی خوب می‌داند که باخت به پرسپولیس و استقلال برای هوادارانش چقدر سخت است. به همین دلیل وقتی با آلومینیوم اراک هم مساوی کرد تحملش طاق شد: «این را بازیکنان من، خودم و همکارانم باید بدانند که اگر کسی می‌خواهد در سپاهان بازی کند، باید جسور باشد و سپاهان فوتبالیست جسور می‌خواهد. اگر کسی بخواهد در سپاهان ترسو باشد یا منِ مربی با ترس و لرز تیمم را بچینم یا نفرات را تغییر بدهم، به جایی نخواهیم رسید. بازیکنانم باید فوق‌العاده جسورتر و نترس‌تر از این بازی می‌کردند، اما متأسفانه امروز این کار را انجام ندادند. بارها درباره نتایج گفتم که قبل از نتیجه این برای من اهمیت دارد که بازیکنانم فوتبال خوبی انجام دهند. خیلی‌ها شاید از من انتقاد می‌کنند اگر فوتبال خوب نتیجه نداشته باشد چه و من قبول می‌کنم، اما حتی اگر امروز تیمم برده بود، باز هم از نظر من یک فوتبال معمولی بود. از دید من، این‌طور فوتبال‌ها به درد نمی‌خورد. باز هم تکرار می‌کنم از شکل فوتبال تیمم ناراضی هستم و به نظرم باید خیلی بهتر از این بازی می‌کردیم.»
 
اما انگار نفتی‌های آبادان هرچه کمتر تمرین می‌کنند و مشکلات مالی‌شان به اوج می‌رسد بهتر نتیجه می‌گیرند. بعد از پیروزی با ارزش خارج از خانه آنها مقابل هوادار بازیکنان به سرمربی‌شان اعلام کردند که اگر تا قبل از بازی جام حذفی پول‌شان را نگیرند در بازی مقابل خیبر خرم‌آباد حاضر نخواهند شد.
 علیرضا منصوریان هم که ثابت کرده پشت شاگردانش ایستاده حالا از مسئولان می‌خواهد که اصلاً به تمرین تیمش نیایند. او می‌گوید: «تا 72 ساعت دیگر اگر اعضای تیم من پول نگیرند به‌صورت اتوماتیک آزاد می‌شوند؛ از کادر فنی، تدارکات، ماساژور، پزشکی و بازیکنان. من نمی‌دانم اینکه می‌گویند عاشق آبادان هستیم چطور است. من از صمیم قلبم می‌گویم که دوست ندارم هیچ مسئول آبادانی را ببینم. تیم من خسته شده است. من اولتیماتوم نمی‌دهم، اولتیماتوم بازیکنان به کادر فنی است و من انتقال می‌دهم. در تیم ما پول دست می‌گردانند و من خجالت می‌کشم. طالب ریکانی، امید خالدی، محمد طیبی، حکیم نصاری و حسن بیت‌سعید پول دست می‌گردانند. 
این اولتیماتوم را بازیکنان به من دادند. مسئولان شهر به ما کمک کنند. من هم میهمان این شهر هستم و افتخارم این است که امروز توانستم روی لب هوادار لبخند بیاورم. چطور سال‌های گذشته می‌توانستند کمک کنند، ولی امسال نمی‌خواهند کمک کنند؟! واقعاً نمی‌خواهم مسئولان شهرمان را ببینم و خواهشاً دیگر به رختکن ما نیایند. اگر کسی بیاید من از رختکن بیرون می‌روم. از مسئولان پالایش و پخش می‌خواهم خودشان یک راهی برای کمک پیدا کنند. اگر بخواهند یک ماه دیگر پول به ما بدهند نوشداروی پس از مرگ سهراب خواهد بود.»
 
اما خبری که حدود یک ماه پیش از سوی رسانه‌ها در خصوص سرباز شدن دو بازیکن استقلال مطرح شد حالا از طرف مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی به آن مهر تأیید می‌خورد.
عبدالرسول فلاح درباره مشکلات طرح سرباز شدن بازیکنان می‌گوید: «منشأ این مشکلات یک طرح کارشناسی نشده است که چند سال قبل در نیروهای مسلح و در زمان فدراسیون‌های قبلی نشستند و طرحی را بستند که بازیکن در 28 سالگی به سربازی برود. کجای دنیا چنین موضوعی وجود دارد؟ تیم‌هایی مثل فجر و ملوان و نیروی زمینی ارتش و عقاب و... تیم‌های نظامی هستند؛ ما اگر منابع مالی نداشته باشیم، باید بدانیم که منابع انسانی‌مان همین نفرات هستند. متأسفانه این طرح کارشناسی نشده انجام شد. من دو، سه بار هم به دوستان گفتم، ولی کاری انجام ندادند. با این شرایط در حال قوی کردن تیم‌های صنعتی هستیم. اگر این طرح رها شود، آن مسائل و مشکلات هم ایجاد نمی‌شود. امیدوارم مسئولانی که حضور دارند، این طرح را لغو کنند و تیم‌های نظامی هم بتوانند پرقدرت به میدان بروند. به هر حال آنها آبروی نیروهای مسلح هستند. »
 او مدعی است که می‌داند کدام بازیکنان سرباز هستند: «می‌دانیم که چه کسانی سرباز هستند و حتی می‌د‌‌انیم چه کسانی، چند ماه مشمول خدمت سربازی شدند. من می‌دانم که شما چه می‌خواهید بگویید. بازیکنان استقلال (مرادمند و یزدانی) سرباز هستند یا نه؛ آنها از اول یا هشتم اسفند سرباز هستند. من موضوعاتی را شنیدم که امیدوارم صحت نداشته باشد. شنیدم برخی از دوستان گاهی اوقات رایزنی‌هایی می‌کنند که بازیکنان این‌چنینی را به تیم ملی دعوت کنند تا آنها بتوانند دو سال دیگر به باشگاه‌شان خدمت کنند! مطمئن هستم اسکوچیچ و کسانی که در رأس تیم ملی هستند، اخلاقاً چنین کاری را نمی‌کنند. همچنین مطمئنم آن کسانی که شایستگی حضور در تیم ملی را دارند، دعوت می‌شوند، نه با پارتی‌بازی و رایزنی.»

 


Page Generated in 0.0045 sec