printlogo


کد خبر: 240686تاریخ: 1400/10/25 00:00
منچستر سیتی – چلسی؛ 16:00
جنگ صدر جدولی‌ها

سرانجام نوبت به بازی منچستر سیتی و چلسی رسید. سیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان نزدیک‌ترین رقیبش در لیگ برتر، یعنی چلسی است. مردان پپ گواردیولا 10 امتیاز بیشتر از چلسی کسب کرده‌اند و شکست چلسی در این مسابقه می‌تواند به معنای پایان امیدهای این تیم برای قهرمانی در این فصل باشد.منچسترسیتی در بازی قبلی خود در جام حذفی، به شکلی غیرمنتظره با ترکیبی قدرتمند بازی کرد و توانست سوییندون تاون را با نتیجه چهار بر یک شکست دهد. این برد برابر تیم بن گارنر هفتمین پیروزی پیاپی من‌سیتی در تمامی رقابت‌ها بود و آنها حالا به‌دنبال افزایش فاصله در صدر جدول هستند. اولین بازی خانگی سال 2022 برای طرفداران سیتی، دیداری جذاب است. مردان گواردیولا در هفت بازی خانگی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز شده‌اند، از جمله پنج بازی در لیگ برتر. آنها در اکثر دیدارهای این فصل مهاجم تخصصی نداشته‌اند، ولی با این حال در بازی‌های ورزشگاه اتحاد، میانگین حدود سه گل زده در لیگ برتر را ثبت کرده‌اند. قهرمان فصل پیش این رقابت‌ها 11 بازی پیاپی است که در لیگ برتر پیروز می‌شود. البته آنها برد را مقابل چلسی بدیهی نمی‌دانند. چلسی در بازی قبلی خود در نیمه‌نهایی جام اتحادیه به مصاف تاتنهام آنتونیو کونته رفت و توانست کارش را به‌خوبی انجام دهد و به فینال برسد. آنها در شمال لندن با گل آنتونیو رودیگر پیروز شدند و در مجموع دو دیدار، نتیجه سه بر صفر را کسب کردند و راهی دیدار نهایی شدند. رقیب آنها در این دیدار لیورپول یا آرسنال خواهد بود، اما هدف اصلی توماس توخل این است که امیدهای قهرمانی‌اش در لیگ را زنده نگه دارد. آنها با این خطر روبه‌رو هستند که فاصله‌شان با سیتی به 13 امتیاز برسد. چلسی همچنین ممکن است در پایان این هفته به رده سوم برود، اما آنها در خانه رقیبان عالی بوده‌اند و توانسته‌اند در 8 دیدار اخیر در زمین حریف، شش پیروزی کسب کنند و فقط شش گل دریافت کنند. در بازی رفت دو تیم، گابریل ژسوس تنها گل دیدار را در استمفوردبریج زد، اما سیتی از فصل 18-2017 به این سو نتوانسته در هر دو دیدار لیگ، چلسی را ببرد. چلسی فصل گذشته در خانه سیتی با نتیجه دو بر یک پیروز شد.
اخبار دو تیم
شیوع ویروس کرونا در اردوی منچستر‌سیتی باعث شده بود که هفت بازیکن اصلی تیم پیش از بازی با سوییندون به قرنطنیه بروند و مشخص نیست که چند نفرشان به این مسابقه می‌رسند. جان استونز هم که آسیب دیده بود، در آستانه برگشتن است و ریاض محرز هم در تیم ملی الجزایر در جام ملت‌های آفریقا به سر می‌برد. ادرسون پست دروازه‌بانی را از زک استفن پس می‌گیرد، البته به شرط اینکه در میان بازیکنان مبتلا به ویروس کرونا نباشد. آیمریک لاپورت هم در صورت غیبت استونز، جای نیتان آکه را در خط دفاعی می‌گیرد.
بازیکنان چلسی هم اخیراً مصدوم یا بیمار نشده‌اند، هر چند که بن چیلول، ریس جیمز و تروو چالوبا مصدوم بودند و ادوار مندی هم در جام ملت‌های آفریقا به سر می‌برد. تیاگو سیلوا و انگولو کانته از ویروس کرونا رهایی یافته و مقابل تاتنهام روی نیمکت نشستند. آنها می‌توانند در بازی در اتحاد در ترکیب ثابت تیمشان قرار بگیرند. اما بعید است که کانته جای متئو کواچیچ یا جورجینیو را بگیرد. مالانگ سار که هفته قبل در سمت چپ چلسی خوب بازی کرده بود، جایش را به مارکوس آلونسو می‌دهد و کای هاورتز هم امیدوار است که جای تیمو ورنر را بگیرد.
 
‌ترکیب احتمالی
 منچستر سیتی: ادرسون؛ واکر، دیاس، لاپورت، کانسلو؛ گوندوغان، رودری، د‌بروینه؛ سیلوا، ژسوس، فودن.
چلسی: کپا؛ کریستنسن، سیلوا، رودیگر؛ آسپیلیکوئتا، جورجینیو، کواچیچ، آلونسو؛ ماونت، هاورتز؛ لوکاکو.
 

 


Page Generated in 0.0054 sec