printlogo


کد خبر: 240661تاریخ: 1400/10/23 00:00
خبر

عراق با 3 غایب مقابل ایران
دوئل عزت‌اللهی-عدنان منتفی شد
بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال عراق، تیم ملی این کشور در غیاب سه بازیکن کلیدی خود به‌دلیل مصدومیت برای بازی با تیم ملی فوتبال ایران به تهران سفر خواهد کرد. آخرین بازیکنی که شانس حضور در تیم ملی فوتبال عراق به بهانه بازی با ایران را از دست داده یاسر قاسم، مهاجم تیم فوتبال زاخوی است که در مصاف با تیم سامرا در هفته هیجدهم لیگ برتر عراق به‌شدت مصدوم شد و بنا بر اعلام پزشک باشگاه شانس حضور در اردوی تیم ملی فوتبال عراق را از دست داده و این به خاطر شدت مصدومیت وی در بازی مورد اشاره است.
 پیش از یاسر قاسم، علی عدنان و محمد قاسم هم آسیب دیده بودند. علی عدنان در لیگ برتر دانمارک توپ می‌زند و همبازی سعید عزت‌اللهی در وایله است. بنابراین، این دو بازیکن نمی‌توانند در بازی ایران-عراق با یکدیگر رویارویی داشته باشند. این سه بازیکن حتی در بازی تدارکاتی اول بهمن که در برابر اوگاندا خواهد بود، تیم ملی عراق را همراهی نخواهند کرد.
 
 
فهرست اسکوچیچ یک روز زودتر اعلام می‌شود
استارت تیم ملی از 3 بهمن
باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر هفته اول از دور برگشت را در روزهای 2-3-4 بهمن‌ماه پشت سر می‌گذارند و بعد از آن به تعطیلات زمستانی می‌روند. پیشتر قرار بود لیست تیم ملی بعد از پایان بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر اعلام شود اما از آنجایی که شروع تمرینات تیم ملی در زمین شماره 2 کمپ تیم‌های ملی از 4 بهمن است، لیست تیم ملی 3 بهمن و بعد از پایان بازی‌های آن روز لیگ برتر به‌صورت رسمی اعلام می‌شود. البته پیش از اعلام رسمی لیست تیم ملی، فدراسیون فوتبال با باشگاه‌های خارجی و همچنین بازیکنان داخلی که قرار است در اردوی تیم ملی حاضر شوند، هماهنگی‌های لازم را به عمل خواهد آورد تا همگی برای حضور در اردوی تیم ملی مهیا شوند.
 
 
هافبک تیم ملی دور از ترکیب الاهلی
دلیل سکونشینی نوراللهی مشخص نشد
تیم فوتبال شباب الاهلی در رقابت‌های لیگ برتر امارات به مصاف تیم خورفکان رفت و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. در این بازی احمد نوراللهی هافبک ملی‌پوش کشورمان در لیست شباب الاهلی حضور نداشت و مهدی قایدی دیگر بازیکن ملی‌پوش کشورمان فرصت بازی پیدا نکرد و در طول بازی روی نیمکت نشست. مهدی علی سرمربی شباب الاهلی بعد از این بازی گفت: «ما در این بازی غایبانی داشتیم که دلایل مختلفی داشتند اما موفق شدیم با بازیکنان جایگزین و ذخیره نتیجه مطلوب را کسب کنیم. قایدی مصدومیت جزیی داشت و نوراللهی را هم نداشتیم اما توانستیم بازی را با پیروزی به پایان برسانیم.»
 
 
چرا دراگان هفته شانزدهم را لغو نکرد
تیم ملی با 3 روز تمرین مقابل عراق
تعطیلات زمستانی لیگ برتر روز 4 بهمن و با بازی فجر سپاسی و نساجی در استادیوم حافظیه شیراز از راه خواهد رسید. نکته جالب اینکه تیم ملی به بهانه بازی با عراق که روز 7 بهمن برگزار می‌شود، تنها سه روز تمرین خواهد کرد و این بار بازیکنان داخلی همراه با لژیونرها در اردوی تیم ملی حاضر می‌شوند. در حالی که پیشتر بازیکنان داخلی چند روز زودتر تمرینات تیم ملی را آغاز می‌کردند. به این خاطر که بازیکنان داخلی در روزهای 2-3-4 بهمن درگیر همراهی تیم‌های باشگاهی در بازی‌های لیگ برتر خواهند بود. البته اسکوچیچ می‌توانست با درخواست برپایی زودتر اردو برای تیم ملی موجب لغو بازی‌های هفته شانزدهم شود اما سرمربی تیم ملی ترجیح داد به جای این کار بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر برگزار شود و بازیکنان داخلی بعد از همراهی تیم‌های باشگاهی در این بازی‌ها در اردوی تیم ملی حاضر شوند. لژیونرها هم طبق قانون 72 ساعت پیش از اردوی تیم ملی می‌توانند اردوی تیم باشگاهی خود را ترک کنند.
 
 
 
 حذف در جام ملت‌ها ایران را متضرر کرد
تیم ساحلی، در رتبه سیزدهم جهان
آخرین رنکینگ سازمان جهانی فوتبال ساحلی در سال 2021 (ماه دسامبر) اعلام شد و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با 998 امتیاز در رده سیزدهم جهان قرار دارد. تیم‌های ملی روسیه (4032 امتیاز)، پرتغال (3042 امتیاز)، برزیل (2528) امتیاز، ژاپن (2405 امتیاز) و اسپانیا (2269 امتیاز) در رده‌های اول تا پنجم جهان قرار دارند. قبلاً رتبه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رنکینگ فیفا تک رقمی بود اما به‌دلیل حذف در آخرین مسابقات جام ملت‌ها پیش از کرونا و به‌دنبال آن عدم حضور در جام جهانی روسیه که تصمیم عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا به شمار می‌رفت، موجب شد ایران جایگاه خود را در رنکینگ از دست بدهد. هر چند نمایش تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام بین‌قاره‌ای در امارات نشان داد فوتبال ساحلی ایران آماده اوج‌گیری دوباره است و بار دیگر جایگاه جهانی خود را به دست خواهد آورد.
 
 
پرسشی که بعد از جلسه هیأت رئیسه مطرح شد
اختلاف سراجی با فدراسیون؛ بله یا خیر؟
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: سراجی در جلسه امروز حضور داشت و صحبت‌های خوبی را مطرح کرد.طهمورث حیدری، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان جلسه هیأت رئیسه که دیروز (چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: «جلسه بسیار خوبی بود و تصمیمات بسیار خوبی در جهت توسعه فوتبال گرفته شد. قرار بر این است که سخنگوی فدراسیون فوتبال اظهارنظر کند.»
او درباره اختلاف سراجی با فدراسیون فوتبال، گفت: «سراجی در جلسه حضور داشت، صحبت‌های خیلی خوبی کرد و تعامل‌ بسیار خوبی با اعضای هیأت رئیسه دارد.»
 
 
فنرباغچه 5 میلیون یورو می‌خواهد
 صیادمنش به اندرلخت نمی‌رود
بعد از درخشش این مهاجم جوان در ترکیب تیم زوریا لوهانسک اوکراین و پایان قرارداد قرضی‌اش با این باشگاه، دیگر تیم‌های اوکراینی برای جذب او وارد مذاکره با باشگاه فنرباغچه شدند. این باشگاه ترکیه‌ای مبلغ فروش دائمی این بازیکن را 5/3 میلیون یورو اعلام کرده بود اما اکنون این مبلغ را به 5 میلیون یورو افزایش داده است. این در حالی است که باشگاه ترکیه‌ای مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را از باشگاه استقلال کمتر از یک میلیون یورو خریده بود.در روزهای اخیر شاهد مذاکره باشگاه هال سیتی و اندرلخت با باشگاه فنرباغچه برای جذب مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بودیم. اللهیار اعلام کرد بیشتر دوست دارد راهی لیگ برتر بلژیک شود و برای اندرلخت بازی کند اما بعید است این موضوع محقق شود چرا که مبلغ اعلامی از سوی باشگاه فنرباغچه مورد تأیید اعضای هیأت مدیره باشگاه اندرلخت قرار نگرفته است.پیشتر گفته شد این بازیکن به هال سیتی در فوتبال انگلیس ملحق شده است که این خبر مورد تأیید قرار نگرفت. اما اکنون با منتفی شدن حضور مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در اندرلخت به نظر می‌رسد او در روزهای پیش رو با هال سیتی قرارداد امضا کند.
 
 
 
 
 

 


Page Generated in 0.0062 sec