printlogo


کد خبر: 240648تاریخ: 1400/10/23 00:00
عصبانیت رسانه‌های مصری از باخت مصر پس از 18 سال
حمله به غرورکی‌روش

رسول مجیدی
 
سه‌شنبه‌شب همه نگاه‌ها در فوتبال دنیا به مصر بود. در روزی که بازی خاصی در اروپا انجام نمی‌شد، قرار بود مصر و نیجریه در اولین بازی‌شان در جام ملت ‌های آفریقا به مصاف هم بروند. مصر بیشتر از هر تیم دیگری در این رقابت‌ها جام برده (7 بار) و صاحب بهترین بازیکن آفریقاست؛ محمد صلاح. سرمربی‌اش هم که حسابی برای ما نام‌آشناست؛ کارلوس کی روش پرتغالی. مردی که بعد از ترک ایران فعلاً روز خوش ندیده. در کلمبیا اوضاع خیلی زود برای او بحرانی شد و حکم اخراج گرفت و در مصر هم حالا منتقدین به صف شده‌اند.
مصر بعد از 18 سال در مرحله گروهی این رقابت‌ها باخت. نیجریه واقعاً تیم بهتری بود و مصری‌ها چیزی برای ارائه نداشتند. محمد صلاح در بازی گم بود و کارشناسان و هواداران مصر اعتقاد دارند دلیل این مسأله به تصمیمات کی‌روش بر‌می‌گردد.
دیروز روزنامه «المصری الیوم» روی جلدش نوشت: «باخت با یک گل به‌دلیل اشتباه و غرور کی‌روش». دیگر روزنامه‌ها هم به این مسأله غرور حسابی اشاره کرده‌اند. مثلاً روزنامه «الاخبار» تیتر زد: «نیجریه غرور کی‌روش را جریحه‌دار کرد».
در مصر مدت‌هاست که رسانه‌ها عملکرد کی‌روش را مناسب ارزیابی نمی‌کنند. مهم‌تر از همه اما اخلاق و غرور کی‌روش است که انگار فوتبال‌دوستان مصری را رنجانده.
بعد از شکست مصر احمد حسن، ستاره سابق فوتبال مصر که سابقه حضور در تاتنهام را در کارنامه دارد، گفت: «کی‌روش به بازیکنان ظلم می‌کند. چگونه مصطفی محمد که پست اصلی او مهاجم نوک است در کناره‌ها به بازی گرفته می‌شود. اگر این اتفاق برای من رخ می‌داد، قطعاً با کی‌روش درگیر می‌شدم. کی‌روش، ترزگه را هم قربانی کرد. این بازیکن به تازگی دوران مصدومیت را پشت سرگذاشته بود و ۹ ماه بود که بازی نکرده بود اما در ترکیب اصلی بازی کرد.»
 او ادامه داد: «کی‌روش حتی تمرکز صلاح را بهم زد. اگر کی‌روش نیجریه‌ای هم بود، این اشتباهات را مرتکب نمی‌شد. سؤال من این است که چرا دستیاران کی‌روش به او کمک نمی‌کنند. به نظرم کی‌روش مربی مغروری است. اگر درخشش الشناوی (دروازه‌بان مصر) نبود ما با گل‌های بیشتری شکست می‌خوردیم.»
ابراهیم حسن مدیر باشگاه الاسکندریه مصر هم گفت: «بازیکنان مصر با ترس و استرس بازی کردند. مانوئل ژوزه و وینگادا دو مربی پرتغالی با الاهلی و الزمالک تاریخ ساز شدند اما کی‌روش باعث شده تا هویت مصر از بین برود. او باید برود.»
رضا عبدالعال بازیکن سابق تیم ملی مصر اما فشارها را بیشتر از قبل کرد: «به نظرم اخراج کی‌روش ضروری است. او باعث شده تا هویت تیم ملی مصر از بین رود. باید هدایت تیم به مربی دیگری سپرده شود چرا که کی‌روش چیزی از خود نشان نداده است. بازیکنان مصر مسئول این شکست نیستند و تنها باید کی‌روش پاسخگو باشد.»
بعد از بازی البته بیشتر ویدیوی اعتراض هوادار مصری حاضر در ورزشگاه به کی‌روش وایرال شد.
ماجرا از این قرار بود کی‌روش پس از پایان بازی و در راه رختکن بود که یک هوادار با لحنی بد او را مورد خطاب قرار داد و کی‌روش که باید به سمت خارج از زمین می‌رفت، به سمت او رفت و با صدای بلند به این فرد گفت که برای جنگ تن به تن از بالای پله‌ها به سمت زمین بیاید. او چندبار خطاب به این تماشاچی گفت: «بیا اینجا!» و در نهایت با وساطت سرپرست تیم از محل دعوا دور شد.
این هوادار مصری بعداً در گفت‌وگویی گفت: «بعد از بازی به کی‌روش گفتم که بازی دادن به الننی و حمدی فتحی حرام است! کی‌روش نیز در ادامه حرکتی را به من نشان داد و به من توهین کرد و قصد داشت وارد مجادله شود. او به من گفت که تو چیزی نمی‌فهمی. کسانی که اطرافم بودند، من را جدا کردند. باید جواب او را می‌دادم ولی این کار را نکردم چون که سن او بالاست و احترامش را نگه داشتم.»
خلاصه این روزها فشار روی کی‌روش زیاد است. مصر در 3 بازی رسمی گذشته‌اش باخته و چند روز دیگر باید به مصاف گینه بیسائو برود. بازی بعدی‌اش هم با سودان خواهد بود. دو دیداری که به نظر می‌آید مصر برای پیروزی در آن مشکلی نخواهد داشت.
 

Page Generated in 0.0066 sec