printlogo


کد خبر: 240637تاریخ: 1400/10/23 00:00
سوژه

سختگیری‌های تمام‌نشدنی کنفدراسیون و فیفا
ملی‌پوشان و چهار تست کرونا طی 9 روز
فیفا برای برگزاری دیدارهای ملی قوانین بسیار سفت و سختی راه پیرامون گرفتن آزمایش کرونا از همه اعضای تیم‌ها مدنظر قرار داده و کنفدراسیون‌های قاره‌ها نیز به تبعیت از فدراسیون جهانی فوتبال این قاعده را به طور کامل پیاده می‌کنند. بر همین اساس مردانی که توسط دراگان اسکوچیچ به تیم ملی فراخوانده می‌شوند، فارغ از اینکه واکسن زده باشند یا خیر در همان بدو ورود به اردو تست کرونا می‌دهند و کادر فنی، سرپرستی، تدارکات و همه عوامل دیگری که باید در اردو کنار بازیکنان باشند نیز همراه با آنها این آزمایش را صورت خواهند داد. پس از اعلام جواب تست اول، ملی‌پوشان و مربیان مشکلی برای تردد در اردو ندارند ولی 48 ساعت قبل از مسابقه با عراق مجدداً تست کرونا از همه گرفته می‌شود و ناظر بازی نیز بر این امر نظارت می‌کند تا هر کس جواب آزمایش‌اش مثبت شد بلافاصله راهی قرنطینه شود. روند نمونه‌گیری فردای بازی با عراق دوباره تکرار می‌شود و نهایتاً 48 ساعت پیش از تقابل با امارات، همه اعضای حاضر در اردوی تیم ملی برای چهارمین و آخرین مرتبه طی این مقطع تست می‌دهند تا اگر مشکلی نداشتند، ایران را در آن مسابقه همراهی کنند. یک ماراتن سخت که البته در مورد تمام تیم‌های ملی دنیا اعمال می‌شود.تیم ملی کشورمان روز هفتم بهمن میزبان عراق خواهد بود و دوازدهم بهمن ماه نیز در ورزشگاه آزادی با امارات بازی می‌کند.
 
 
استقلالی‌ها به‌دنبال میزبانی جلسه ویژه
شرایط مسافرت استقلال برای بازی با نفت به گونه‌ای بود که آنها از تهران به سوی اهواز پرواز کرده و بلافاصله پس از رسیدن به مرکز استان خوزستان، فرودگاه اهواز را با اتوبوس به مقصد شهر مسجدسلیمان ترک کردند به همین خاطر دیشب وارد هتل محل اقامت خودشان شدند و باید بلافاصله پس از اسکان کارهای مربوط به قبل از بازی را به طور کامل انجام می‌دادند. استقلالی‌ها پیش از ترک فرودگاه مهرآباد با مسئولان باشگاه نفت و عوامل برگزاری بازی صحبت کردند و این درخواست را داشتند که با توجه به مسافرت طولانی و خستگی، جلسه هماهنگی قبل از بازی در همان هتلی برگزار شود که استقلالی‌ها حضور دارند. پیش‌ از این صحبت شده بود تا نشست هماهنگی قبل از مسابقه در داخل استادیوم شهید بهنام محمدی برگزار شود ولی استقلالی‌ها قبل از پرواز تأکید داشتند این جلسه که طبق برنامه باید ساعت 21 دیشب برگزار می‌شد، در داخل همان هتل محل اقامت آنها باشد.
 
 
دست رد پیشکسوتان استقلال:
روی ما برای خریدن سهام حساب نکنید
داستان عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مانند توپ فوتبال شده و هر روز به سمتی دیگر شوت می‌شود. یک روز صحبت از آن است که در بهمن ماه بخش اول واگذاری کلید خواهد خورد و روز دیگر می‌گویند به خاطر بحث حق پخش تلویزیونی انجام چنین کاری منتفی است! البته گروهی از چهره‌های قدیمی متعلق به هر دو تیم از مدت‌ها قبل با ثبت شرکت به‌دنبال آن هستند تا پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس را مجاب به خریدن قسمتی از سهام این دو باشگاه کنند. ظاهراً پرسپولیسی‌ها برای انجام چنین کاری انگیزه دارند ولی گروهی از بازیکنان گذشته استقلال به مدیران اسبق این باشگاه پیرامون خریدن سهام جواب منفی داده‌اند و اعلام کرده‌اند در این شرایط شاید به‌صورت نمادین حاضر شوند یک سهم بسیار کوچک عرضه سهام استقلال را هر زمان که عرضه شد، به‌عنوان یادگاری خریداری کنند ولی اصلاً تمایلی برای اینکه تحت عنوان خریداران عمده وارد عرصه شوند، ندارند و ترجیح می‌دهند در این ماجرا به‌عنوان یک تماشاگر کار را از بیرون بنگرند. البته نکته اینجاست که حالا اصلاً مشخص نیست سهام استقلال و پرسپولیس واقعاً واگذار می‌شود یا اینکه داستان‌ها و مشکلات قبلی همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند؟
 
 
 استقلال خوب بازی نکند، فرهاد اخراج می‌شود
لطیفی: دروغ‌هایمان باعث حذف از آسیا شد
 لطیفی بازیکن سابق استقلال در خصوص نحوه بازی کردن این تیم که منجر به پیروزی‌‌اش می‌شود، این‌طور می‌گوید: «چنانچه استقلال بر توپ سیطره کامل داشته باشد و مالکانه بازی کند ناخودآگاه هدف‌های پرشمار گل برایش ایجاد می‌شود. استقلال باید بتواند به کرات موقعیت ایجاد کند و تا حدود زیادی ضعف‌ها پوشش داده شده است، اما باید دنبال بازی چشمگیر و تماشاگرپسند باشد، وگرنه فرهاد مجیدی در خطر اخراج قرار می‌گیرد. امیر قلعه‌نویی در ابتدای ورودش به استقلال به لحاظ نتیجه خوب نبود، فوتبال تهاجمی او باعث شد، دو فصل بماند تا قهرمان شود.» پیشکسوت استقلال در خصوص حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، می‌گوید: «مهم‌ترین علت حذف این دو تیم، نبود ساختار خصوصی است. تا زمانی که مشکل حل نشود، حضور پرسپولیس و استقلال منتفی است. مقصر حذف شدن از آسیا صرفاً یک نفر یا وزیر پیشین نبود، ماحصل این اتفاق سوءمدیریت کلان ما و دروغ‌های بزرگی که مسئولان فوتبال به کنفدراسیون آسیا می‌گفتند، بود.» پیشکسوت استقلال در خصوص دیدار با نفت مسجدسلیمان، می‌گوید: «نفت تیمی است که به دلایل مختلف از جمله، دیدگاه مالکان غیرورزشی، حقوقش داده نمی‌شود چون متولیان‌شان فوتبالی نبودند و اهمیت ورزش را احساس نمی‌کردند. استقلال با برد مقابل مس رفسنجان روحیه خوبی پیدا کرده و پتانسیل پیروزی در دیدار با نفت که دچار بحران هم هست را دارد.»

 

پاداش یک پیروزی، طلب استقلالی‌ها از مدیرعامل
روند پرداخت‌های استقلال حداقل در مقایسه با فصل گذشته منظم‌تر شده و این مسأله را می‌توان از مصاحبه نکردن بازیکنان علیه کادر مدیریتی متوجه شد! فصل قبل دقایقی پس از پایان بازی با پرسپولیس شاهد مصاحبه‌های طوفانی استقلالی‌ها علیه هیأت مدیره بودیم ولی این فصل چنین مسأله‌ای را شاهد نیستیم و وضعیت حکایت از آن دارد که بازیکنان در قیاس با گذشته راضی‌تر هستند و یا اینکه حداقل نارضایتی آنها کمتر است. استقلالی‌ها جدا از مبالغ دریافتی بابت قرارداد این فصل، پاداش پیروزی‌های خود را هم منظم‌تر از گذشته دریافت می‌کنند و تا اینجای کار فقط جایزه پیروز شدن مقابل مس رفسنجان هنوز به حساب آنها واریز نشده است. مسابقه‌ای که ابتدای همین هفته جاری برگزار شد و با برتری 3-2 استقلال در ورزشگاه آزادی خاتمه پیدا کرد.
استقلالی‌ها بابت پیروزی‌های داخل و خارج از خانه پاداش مدونی دارند اما این قاعده شامل حال برتری مقابل نود ارومیه نشد چون در آن مسابقه واقعاً نمایشی انتقاد برانگیز ارائه کردند و خود فرهاد مجیدی هم پس از پایان بازی صراحتاً اعلام کرد که از شاگردانش اصلاً رضایت ندارد.

 


Page Generated in 0.0062 sec