printlogo


کد خبر: 240635تاریخ: 1400/10/23 00:00
ژان‌کارلوس450 هزار دلار رضایتنامه+400 هزار دلار دستمزد
فشار مجازی برای جذب بازیکن خارجی!

مقدمه - فرهاد مجیدی برای تقویت استقلال اصرار به جذب یکی، دو گزینه خارجی دارد و این موضوع را به اطلاع مدیران باشگاه استقلال هم رسانده‌ است. یکی از گزینه‌های مورد نظر او ژان کارلوس برزیلی است که در باشگاه نائوچیوی برزیل توپ می‌زند. این بازیکن تا سال 2024 با باشگاه برزیلی قرارداد دارد و طبق آخرین رایزنی‌هایی که شده باشگاهش خواستار 450 هزار دلار از استقلال شده است. علاوه بر آن مبلغ 400 هزار دلار نیز باید دستمزد به این بازیکن پرداخت شود که رقم قابل توجهی است. جالب اینکه این ارقام باید برای نیم فصل هزینه شود و به طور قطع ژان کارلوس که از سوی ترانسفر مارکت یک میلیون و 400هزار دلار قیمت‌گذاری شده اگر بخواهد در فصول بعد نیز در استقلال بماند قطعاً هزینه‌های بیشتری روی دوش باشگاه استقلال خواهد انداخت. بازیکن مد نظر سرمربی استقلال در پست مهاجم بازی می‌کند و روشن نیست با توجه به اینکه ژستد، یامگا، خاقانی، رمضانی، مطهری و قاسمی‌نژاد در خط حمله حضور دارند چرا سرمربی استقلال اصرار به جذب مهاجم جدید دارد.
 
مجیدی یک آسیایی هم می‌خواهد
اینکه باشگاه استقلال بتواند با این گزینه که به تازگی نامش مطرح شده به توافق برسد روشن نیست و احتمال دارد در روزهای آتی بحث جذب این بازیکن به نتیجه برسد اما علاوه برآن سرمربی استقلال بنای جذب یک گزینه آسیایی هم دارد و این موضوع را به اطلاع مدیرعامل هم رسانده است. در واقع مجیدی به‌دنبال دو بازیکن خارجی است و قصد دارد یک گزینه را هم از میان بازیکنانی با ملیت آسیایی پر کند. گفته می‌شود در همین راستا مجیدی با یکی، دو واسطه به جمع‌بندی رسیده و بزودی نام این بازیکن نیز از سوی رسانه‌های نزدیک به سرمربی استقلال مطرح خواهد شد.
 
 مجیدی به مطهری: رضایتنامه‌ات را نمی‌دهم
با اینکه فرهاد مجیدی از برخی بازیکنان کمتر بازی می‌گیرد و در تیم اصلی او جایی ندارند اما جدایی این بازیکنان نیز علاوه بر تقویت رقبا، منجر به خلع سلاح استقلال خواهد شد. یکی از این بازیکنان ارسلان مطهری است که با مشتریان دست به نقدی روبه‌رو است و اگر استقلال قدری درباره این بازیکن از خود سستی به خرج دهد، هیچ بعید نیست به تیم گل‌گهر برود. باشگاه سیرجانی به‌شدت خواهان مطهری است و مذاکراتی هم با این بازیکن داشته که اگر بتواند رضایتنامه این بازیکن را از استقلال بگیرد، خط حمله خود را تقویت کند اما فرهاد مجیدی به محض آگاهی از این موضوع به مطهری گفته که اجازه خروجش از استقلال را نخواهد داد. با توجه به اینکه مطهری با استقلال قرارداد دارد، جدایی‌اش منوط به موافقت باشگاه است و با توجه به اظهارات اخیر سرمربی استقلال این جدایی را باید منتفی دانست. البته مطهری در واکنش‌های اخیر خود بارها اعلام کرده عمیقاً باشگاهش را دوست دارد اما به هرحال باید توجه داشت که نیمکت‌نشینی‌های پی در پی نیز تا حد زیادی بر روح و روان این بازیکن تأثیرگذاشته و مجیدی باید در سیاست‌های فنی خود در نیم فصل دوم تغییراتی ایجاد کند تا کمتر شاهد دلخوری‌های پنهان مطهری باشیم.
 
محاصره آجورلو 
در فضای مجازی
در این میان باید به برخی اتفاقات که زیر پوست استقلال در حال گذر است نیز توجه داشت. جذب بازیکن خارجی در حالی از سوی برخی رسانه‌ها که حامیان سرسختی برای سرمربی استقلال هستند پوشش داده می‌شود که مصطفی آجورلو بنای ریخت و پاش آنچنانی در نیم فصل ندارد و این موضوع را بارها به گوش سرمربی استقلال رسانده که بهتر است با اتکا به نیروهای بومی داخلی به سمت قهرمانی در لیگ بیست و یکم حرکت کرد اما گرایش فرهاد مجیدی به جذب بازیکنان خارجی سبب شده پیج‌های نزدیک به سرمربی استقلال که تعدادشان کم هم نیست این موضوع را دستاویزی برای فشار به مدیرعامل استقلال قرار دهند و هر روز با دست به دست کردن نام بازیکنان خارجی به نوعی فشار را روی مدیرعامل استقلال به نقطه اوج برسانند تا او ناچار به جذب بازیکن خارجی جدید شود. حتی اعضای هیأت مدیره استقلال نیز چندان موافق جذب بازیکن خارجی جدید نیستند و در صحبت‌هایی که میان برخی اعضا رد و بدل شده آنها به این موضوع فنی اشاره کرده‌اند که استقلال اکنون در هر پست چندین بازیکن دارد و نیازی به ریخت و پاش در نیم فصل نیست.
 
 
بازی آسیایی نداریم، چرا خارجــی بخریــم؟
این سؤال بارها باید از فرهاد مجیدی پرسیده شود که در شرایطی که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد چه اصراری به جذب بازیکن خارجی است؟ آیا مجیدی که در هر پست چندین بازیکن مطرح دارد و از برخی از آنها نیز استفاده بهینه نکرده به تبعات جذب بازیکنان خارجی فکر کرده است؟ البته سوابق استقلال در جذب بازیکنان خارجی بخصوص مهاجمان در سال‌های گذشته خوب بوده و کمتر شاهد حضور بازیکنان بی‌فایده خارجی هستیم اما این سوابق نیز دلیلی بر ریخت و پاش اضافه برای باشگاهی نیست که نمی‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد. بدون شک اگر از همین ابزارهای داخلی بهتر استفاده شود، استقلال می‌تواند با همین تیم و نهایتاً جذب یکی، دو گزینه داخلی تیم قابل قبولی را روانه نیم فصل دوم کند، کما اینکه می‌بینیم آبی‌ها همین حالا نیز در صدر جدول قرار دارند و هزینه برای تیمی که وضعیت مطلوبی را سپری می‌کند، نمی‌تواند توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد.
 

 


Page Generated in 0.0064 sec