printlogo


کد خبر: 240629تاریخ: 1400/10/23 00:00
خبر

عارضه قلبی کار دست هرکول جیبی وزنه‌برداری داد
نصیری در آی سی یو
ایران ورزشی - محمد نصیری اسطوره وزنه‌برداری ایران و دارنده سه نشان طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک به‌دلیل عارضه قلبی کهنه و سکته قلبی خفیف در آی سی یو بیمارستان مدرس تهران بستری شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.
روز سه‌شنبه خبری مبنی بر عارضه خفیف قلبی محمد نصیری پیشکسوت وزنه‌برداری ایران و دارنده 3 نشان طلا، نقره و برنز المپیک و متعاقباً بستری شدن این چهره شاخص و نامدار ورزش ایران منتشر شد. خبری که کام خانواده ورزش کشور و اهالی وزنه‌برداری را تلخ کرد. اگرچه خود نصیری همان روز گفت که حال عمومی‌اش خوب است و خیلی جای نگرانی نیست، اما پس از انجام معاینات تخصصی پزشکی روی قلب این قهرمان، مشخص شده که چند رگ قلب او بسته شده و دریچه میترال قلبش مشکل جدی دارد. برهمین اساس، در حال حاضر هرکول جیبی و طلایی وزنه‌برداری ایران در بخش «آی سی یو» مراقبت‌های ویژه بیمارستان مدرس تهران بستری شده تا شرایط او بررسی شود و نهایتاً پس از انجام اکوی قلبی نهایی اگر مشکل و عارضه قلبی نصیری با آنژیو برطرف نشد، روی قلب این قهرمان نامی جراحی قلب باز انجام شود. محمد نصیری در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴، ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شرکت کرده و نشان طلا، نقره و برنز این بازی‌ها را به دست آورده ‌است. او همچنین پنج مدال طلا به همراه یک نایب قهرمانی و سه مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان و سه نشان طلای بازی‌های آسیایی در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ را در کارنامه دارد.
 
 
آغاز به کار نمایشگاه تخصصی تجهیزات ورزشی
 با یک ابتکار ویژه
روز گذشته با حضور جمع کثیری از مدیران و مسئولان، نمایشگاه تخصصی تجهیزات ورزشی در نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب افتتاح شد. این نمایشگاه با حمایت و همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌‌های دولتی و حاکمیتی، متولی و انجمن‌ها و اتحادیه‌‌های مرتبط و همچنین با حضور فعالان و دست‌اندرکاران برندهای معتبر تجاری و بنگاه‌های اقتصادی با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان آغاز به کار کرد. در دومین نمایشگاه موتورسیکلت، دوچرخه و وسایل نقلیه هیبریدی، موتورسیکلت برقی، هیبریدی، دوچرخه، سه چرخ، موتور چهار چرخ و تجهیزات وابسته به نمایش درآمده است که شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با نمایش تولید ملی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه موتورسیکلت و دوچرخه به نمایش گذاشته‌اند که فرهنگ‌سازی در استفاده از وسایل نقلیه پاک حفظ محیط زیست و معرفی قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه حمل و نقل پاک از اهداف برپایی این نمایشگاه است. از جذابیت‌ها و نوآوری‌های این دوره از نمایشگاه که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است می‌توان به تخفیفات ویژه و اهدای جوایز شرکت‌های مشارکت‌کننده در این رویداد اشاره کرد.  چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش محصولات نوین و تجهیزات وابسته شاهد حضور شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی معتبری است که در حوزه‌های گوناگون ورزشی آخرین محصولات خود را در زمینه کالا و خدمات ورزشی با رویکرد حمایت از تولید ملی و مشارکت برخی فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی  به نمایش گذاشته است. بیشتر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه ورزش، از برترین تولیدکنندگان داخلی هستند. شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه با آخرین تولیدات و تکنولوژی‌های نوین ورزشی خود آماده رقابت با شرکت‌های خارجی هستند. لازم به ذکر است؛ یکی از ابتکارات خلاقانه این نمایشگاه که در نوع خود جالب توجه بوده ایجاد میز خدمت برای پیگیری و تسهیلات امور مربوط به مطالبات و معضلات تولیدکنندگان ورزشی است که به همت انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات و صنایع وابسته برای اولین بار در نمایشگاه اجرا می‌شود. برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار و تولید محصولات متنوع و باکیفیتی است که همه محصولات از نوآوری و آخرین فناوری‌های روز دنیا برخوردار است. این نمایشگاه با حضور بیش از ۸۰ مشارکت‌کننده در مجموع هر ۲ رویداد و در فضایی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع از امروز تا ۲۴ دی‌ماه از ساعت 10 الی 17 برای عموم علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
 
 
مسابقات بدمینتون جام فجر
حضور 169 ورزشکار از 20 کشور
مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر قرار است از ۱۸ تا ۲۲ بهمن به میزبانی شیراز و با حضور نمایندگان 20 کشور برگزار شود. این مسابقات در تقویم جهانی ثبت شده و امتیاز رنکینگ و المپیک را دارد. با اعلام رئیس فدراسیون بدمینتون، در این مسابقات قرار است ۱۶۹ ورزشکار از ۲۰ کشور حضور داشته باشند. ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، مالت، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، اسپانیا، هنگ‌کنگ، روسیه، اندونزی، سوئیس، عراق و ایران اسامی کشورهای حاضر در این مسابقات خواهد بود. قرار است در جریان این مسابقات موسی نباشی دبیر کل فدراسیون آسیا، علی واجد رئیس کمیته توسعه آسیا و تانابالان رئیس اجرایی آسیا به‌عنوان میهمان ویژه، حاضر باشند. همچنین مسابقات بین‌المللی سری جوانان از ۱۳ تا ۱۶ بهمن با حضور ۵ کشور ارمنستان، آذربایجان، هند، عراق و ایران در شیراز برگزار خواهد شد.

 


Page Generated in 0.0054 sec