printlogo


کد خبر: 240614تاریخ: 1400/10/23 00:00
سوژه

 حمله طرفداران مصر در شبکه‌های اجتماعی به محمد صلاح
بدون لیورپول هیچ چیز نیستی!
محمد صلاح شاید یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان باشد و یکی از سه نامزد نهایی کسب جایزه برترین بازیکن فیفا در سال 2021، اما هنوز نتوانسته دل هواداران تیم ملی کشورش مصر را به دست آورد. آنها بعد از تماشای اولین بازی ستاره لیورپول در ترکیب مصر در جام ملت‌های آفریقا که با شکست فراعنه مقابل نیجریه تمام شد، دست به کیبورد شدند تا در شبکه‌های اجتماعی از خجالت برترین بازیکن حال حاضر تیم ملی‌شان در‌آیند. در دیداری که کلچی ایهاناچون یک سوپرگل برای نیجریه‌ به ثمر رساند، عقاب‌های قاره سیاه، صلاح و هم‌تیمی‌هایش را دست خالی از میدان نبرد اولین بازی‌شان در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال قاره آفریقا به رختکن فرستادند. با وجود تلاش‌ فراوانش برای گلزنی، صلاح از سوی گروه زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد واقع شد. دلیلش هم ناکامی او برای تکرار حرکات درخشانش در لیورپول برای مصری‌ها بود.
خط دفاعی منظم نیجریه‌ای‌ها سبب شد که تمام تلاش‌های صلاح 29 ساله به در بسته بخورد. در همین حال آمارهای سایت اُپتا هم نشان می‌داد که صلاح در کل زمان بازی تنها 35 بار پا به توپ شد که فقط 4 بار آن در محوطه جریمه حریف بود. چیزی که شب او را مأیوس‌‌کننده‌تر می‌کرد، این بود که مهاجم لیورپول در تمام بازی تنها یک شوت زد و دو بار هم برای دریبل بازیکن مقابلش اقدام کرد که فقط یک بار آن موفق بود. خب تعجبی هم نداشت که در پایان مسابقه کاربران شبکه‌های مجازی او را هدف بگیرند. یک کاربر نوشت: «انگار صلاح بدون هم‌تیمی‌هایش در لیورپول هیچ چیز نیست.» دیگری نوشت: «مردم همیشه دارند بی‌دلیل از صلاح تعریف می‌کنند اما او امشب حتی بازی هم نکرد.» کاربر سوم هم این پست را در کنار تصویر فردی که شبیه صلاح است نوشت: «سایه روشن‌های صلاح مقابل نیجریه. پادشاه مصر؟»
 نفر چهارم فنی‌تر به قضیه نگاه کرده و نوشته است: «یک بار دیگر در یک بازی سخت که فضای کافی برای دویدنش مهیا نبود، صلاح نتوانست کاری انجام دهد.» کاربر پنجم هم به همین شیوه عملکرد صلاح را نقد کرده و نوشته است: «فقط دو مدافع در آن واحد صلاح را کاملاً کنترل کرده بودند. دارد گریه‌ام می‌گیرد. جام ملت‌های آفریقا جای شوخی و خنده نیست.»
 
 
پیرمرد ژاپنی خیال بازنشسته شدن ندارد
 کازویوشی میورا مسن‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای دنیا با عقد یک قرارداد با تیمی جدید از آماده بودن خود برای ادامه دادن به دوران بازیگری‌اش برای یک سال دیگر خبر داد. ستاره فوتبال ژاپن که ماه فوریه 55 ساله می‌شود با تیم سوزوکا پوینت گترز قراردادی یک‌ساله بست تا بار دیگر ثابت کند که برای فوتبال بازی کردن سن فقط یک عدد است. نکته جالب در مورد ماجراجویی جدید میورا هم این است که او به تیمی پیوسته است که هدایت آن را برادر بزرگتر خودش، یاسوتوشی برعهده دارد.
قرارداد میورا با تیم سوزوکا قرضی است. او در اصل بازیکن تیم یوکوهاما اف‌سی است که فصل گذشته تنها یک دقیقه برای این تیم که از دسته اول فوتبال ژاپن سقوط کرد، به میدان رفت. با این حال همان یک دقیقه بازی که ماه مارس مقابل اوراوا ردز رقم خورد، سبب شد که او رکورد سنی خود به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن حرفه‌ای جهان را به 54 سال و 12 روز افزایش دهد.
میورا اولین بازی دوران حرفه‌ای خود را سال 1986 انجام داد و از آن زمان حرفه درخشانش که در 5 دهه رقم خورده، تا الان ادامه داشته است. میورا متولد سال 1967 است یعنی سه سال قبل از تأسیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و همسن یورگن کلوپ سرمربی تیم لیورپول است. او نه تنها مسن‌ترین بازیکن حرفه‌ای تاریخ است بلکه مسن‌ترین گلزن تاریخ جی‌لیگ ژاپن هم به شمار می‌رود؛ ضمن اینکه در 89 بازی‌اش برای تیم ملی ژاپن هم 55 گل زده است. میورا که مفتخر به کسب عنوان بازیکن سال آسیا هم شده در فاصله سال‌های 1990 تا 1998 برای تیم وردی کاوازاکی 192 بازی انجام داد و 117 گل زد. یکی از طولانی‌ترین حضورهای او در یک باشگاه هم مربوط به دوران بازی‌اش در تیم ویسل کوبه است که در فاصله 2001 تا 2005 برای این تیم 127 بازی انجام داد و 29 گل زد. او اما سابقه بازی در خارج از ژاپن با پیراهن تیم‌هایی مانند سانتوس برزیل، جنوای ایتالیا، دینامو زاگرب کرواسی، سیدنی اف‌سی استرالیا، پالمیراس و کوریتیبای برزیل را هم دارد و تنها بازیکن از نسل بازیکنان بازی رایانه‌ای فیفا 96 است که هنوز هم بازی می‌کند. این سی‌و‌هفتمین فصل دوران بازی میورا است و گفته می‌شود که او قصد دارد تا 60 سالگی‌اش بازی کند. میورا پس از عقد قرارداد با تیم سوزوکا گفت: «من قدردان فرصتی هستم که برای بازی در اینجا به دست آورده‌ام و می‌خواهم در زمین بازی تمام تلاشم را برای کمک به این تیم انجام دهم.»

Page Generated in 0.0059 sec