printlogo


کد خبر: 240613تاریخ: 1400/10/23 00:00
اتلتیکو مادرید – اتلتیک بیلبائو؛ 22:30
بیلبائو به‌دنبال تکرار عنوان قهرمانی

اتلتیک بیلبائو، مدافع عنوان قهرمانی سوپرجام اسپانیا، به‌دنبال این است که برای دومین سال پیاپی به فینال این رقابت‌ها راه یابد. آنها میزبان اتلتیکو مادرید، قهرمان لیگ هستند. این دیدار در عربستان برگزار می‌شود و فینال هم روز یکشنبه خواهد بود. اتلتیکو مادرید پس از پیروزی پنج بر صفر مقابل تیم دسته‌دومی رایو ماخاداهوندا در جام حذفی، در لیگ مقابل ویارئال به تساوی دو بر دو رضایت داد. به این ترتیب، شاگردان دیه‌گو سیمئونه کار خیلی سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لالیگا پیش رو دارند، چرا که فاصله آنها با رئال مادرید صدرنشین 16 امتیاز است. از این رو، اتلتیکو احتمالاً در این فصل رقابت‌های دیگر را در اولویت قرار خواهد داد و اولین تلاش آنها برای کسب قهرمانی، در سوپرجام خواهد بود. اتلتیکو در دیدارهای اخیر برابر اتلتیک بیلبائو نتایج متفاوتی گرفته؛ این دو تیم در شش بازی اخیر رودرروی هم، دو پیروزی، دو تساوی و دو شکست داشته‌اند. بازی دو تیم در ورزشگاه واندا متروپولیتانو در سپتامبر هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. تیم سیمئونه در عربستان در زمین بی‌طرف بازی می‌کند و او باید بار دیگر در کنار میدان شور و هیجان نشان دهد و آن را به تیم منتقل کند تا انگیزه بگیرند. اتلتیک بیلبائو هم در جام حذفی مقابل اتلتیکو مانچا رئال پیروز شد ولی سپس در لیگ، مقابل آلاوس به تساوی بدون گل رسید. این نتیجه ناامیدکننده برای مردان مارسلینو به این معنا است که آنها چهار امتیاز تا رده چهارم جدول و راهیابی به لیگ قهرمانان فاصله دارند، آن هم در حالی که یک بازی بیشتر از رقیبان انجام داده‌اند. بیلبائو در سه رقابت مختلف بازی‌های سختی پیش رو دارد. آنها پس از سوپرجام، باید چهارشنبه آینده به مصاف بارسلونا در جام حذفی بروند و چهار روز بعدتر هم در خانه تیم جاه‌طلب رایو وایکانو بازی کنند. مارسلینو امیدوار است که تیمش روند خوبی داشته باشد و این روند را از سوپرجام آغاز کند. آنها هشت بازی پیاپی بود که پیروز نمی‌شدند، اما حالا در پنج بازی اخیرشان سه برد و یک تساوی داشته‌اند. از این رو، اعتماد به نفس آنها افزایش یافته است. بیلبائو فصل گذشته در مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام توانست رئال مادرید، همشهری اتلتیکو را شکست دهد و آنها می‌خواهند اولین تیم بعد از بارسلونا در سال‌های 2009 تا 2011 باشند که با موفقیت از قهرمانی‌اش در سوپرجام دفاع می‌کند.
اخبار دو تیم
اتلتیکو مادرید در این مسابقه آنتوان گریزمان، مهاجمش را به‌دلیل مصدومیت عضلانی در اختیار ندارد. او تا فوریه غایب است. استفان ساویچ هم مصدومیت مشابهی دارد. اما لوییس سوارس و خوسه ماریا خیمنس پس از محرومیت‌های یک‌جلسه‌ای به میادین برمی‌گردند و انتظار می‌رود که در ترکیب ثابت اتلتیکو، جای ماتئوس کنیا و فلیپه را بگیرند. کوکه، هافبک باتجربه این تیم هم به جای کوندوگبیا به مرکز خط میانی می‌رود و ژائو فلیکس، پس از نمایش درخشان کوریا در این هفته، نیمکت‌نشین خواهد بود. در اتلتیک بیلبائو هم اونای نونیس و اونای ونسدور به لیست 24نفره مارسلینو راه نیافته‌اند، چرا که هنوز مصدوم هستند. ونسدور در دقیقه چهارم بازی با آلاوس به‌دلیل مصدومیت عضلانی تعویض شد و جایش را به اویر ساراگا داد. این بازیکن احتمالاً در کنار دنی گارسیا در خط میانی حضور می‌یابد. مارسلینو باید تصمیم بگیرد که در کنار اینیاکی ویلیامز در خط حمله، به اویهان سانست 21ساله بازی می‌دهد یا به رائول گارسیا 35ساله.
 
 
‌ترکیب احتمالی
 اتلتیکو مادرید: اوبلاک؛ یورنته، خیمنس، ارموسو، لودی؛ لمار، دی‌پل، کوکه، کاراسکو؛ کوریا، سوارس
اتلتیک بیلبائو: سیمون؛ ده‌مارکوس، آلوارس، مارتینس، بالنسیاگا؛ برنگوئر، ساراگا، د. گارسیا، مونیایین؛ ر. گارسیا، ا. ویلیامز
 

 


Page Generated in 0.0050 sec