printlogo


کد خبر: 240612تاریخ: 1400/10/23 00:00
جدال پس از جنجال کرونا

لیورپول در آنفیلد میزبان آرسنال است. دو تیم دور رفت مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه را برگزار می‌کنند. این دو باشگاه به‌دنبال حضور در فینال این رقابت‌ها هستند.
بازی رفت دو تیم قرار بود در ورزشگاه امارات برگزار شود، اما مثبت شدن تست چندین بازیکن لیورپول باعث شد که آن بازی به تعویق بیفتد. یورگن کلوپ بعدتر گفت که بسیاری از آن نتایج تست، مثبت کاذب بوده و بازیکنان در واقع به کرونا مبتلا نشده بودند. این حرف او باعث جنجال بسیاری شده است. حتی ممکن است پرونده‌ای انضباطی برای باشگاه لیورپول باز شود.
با این حال، لیورپول در بازی اخیر خود که در جام حذفی بود، توانست شروزبری تاون را با نتیجه چهار بر یک شکست دهد. این تنها دومین پیروزی لیورپول در پنج دیدار اخیر در تمامی رقابت‌ها بود، هرچند که آنها در آنفیلد هشت بازی پیاپی است که پیروز می‌شوند و در آن دیدارهای خانگی، تنها یک بار شده که نتوانسته‌اند بیش از یک گل بزنند.
لیورپول در جام اتحادیه هم نوریچ، پرستون نورث اند و لستر سیتی را شکست داده است. آنها هشت بار فاتح این رقابت‌ها شده‌اند که آخرین بارش در سال 2012 بوده است، ولی با توجه به جنجال کرونا، بعید است که افراد بی‌طرف در این دیدار هوادار لیورپول باشند.
البته اگر قرار بود آرسنال مانند دیدار با ناتینگهام فارست بازی کند، احتمالاً تعویق بازی رفت با لیورپول به کمکشان آمده، وگرنه شکست تحقیرآمیزی را تجربه می‌کردند. البته جام ملت‌های آفریقا و ابتلای بازیکنان به کووید-19 باعث شده که تیم میکل آرتتا ضعیف شود و مقابل فارست ببازد.
آن نتیجه روحیه آرسنال را تضعیف کرده، هرچند که آنها یک هفته پیش، یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های خود در این فصل را برابر منچستر سیتی به نمایش گذاشتند. با این حال، آرسنال در شش بازی اخیر خارج از خانه خود، چهار شکست را متحمل شده است. تیم آرتتا در چهار بازی قبلی خود در جام اتحادیه 16 گل برابر وست‌بروم، ویمبلدون، لیدز یونایتد و ساندرلند زده است و آنها بخت آن را دارند که برای اولین بار پس از سال 1993، قهرمان جام اتحادیه شوند. این باعث می‌شود آنها انگیزه مضاعفی برای این دیدار داشته باشند.
اما طرفداران آرسنال به‌خوبی به یاد دارند که لیورپول، در همین فصل در آنفیلد آنها را در لیگ برتر با نتیجه چهار بر صفر شکست داده است. البته آرسنال در فصل 21-2020 جام اتحادیه در آنفیلد به تساوی رسید و در ضربات پنالتی پیروز شد.
اخبار دو تیم لیورپول در این مسابقه احتمالاً آلیسون بکر را در اختیار خواهد داشت. او دچار ویروس کرونا شده بود. در حال حاضر ترنت الکساندر-آرنولد تنها بازیکن لیورپول است که دچار ویروس کرونا است.
محمد صلاح، سادیو مانه و نبی کیتا به جام ملت‌های آفریقا رفته‌اند و کلوپ همچنین هاروی الیوت، دیووک اوریگی، تیاگو آلکانتارا و نت فیلیپس را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. همچنین جوردن هندرسون و دیوگو ژوتا احتمالاً به ترکیب ثابت برمی‌گردند.
در آرسنال هم پیر-امریک اوبامیانگ، محمد الننی، توماس پارتی و نیکولا په‌په غایب هستند و گابریل ماگالس هم که محروم بود، حالا می‌تواند بازی کند.
گرانیت ژاکا و فولارین بالوگون دچار ویروس کرونا شده‌اند و بازی را از دست می‌دهند، ولی شاید امیل اسمیت رو و تاکه‌هیرو تومیاسو به این مسابقه برسند.
ادی انکتیا در جام اتحادیه خوب گل زده است. اما این بازیکن 22ساله در جام حذفی عملکرد خوبی نداشت و به این ترتیب، آرتتا احتمالاً الکساندر لاکازت را به ترکیب برمی‌گرداند.
 
 
‌ترکیب احتمالی
 لیورپول: آلیسون؛ بردلی، ماتیپ، فن‌دایک، سیمیکاس؛ هندرسون، فابینیو، جونز؛ گوردون، ژوتا، مینامینو
آرسنال: رمزدیل؛ تومیاسو، وایت، گابریل، تیرنی؛ لوکونگا، پاتینو؛ ساکا، اودگارد، مارتینلی؛ لاکازت
 

 


Page Generated in 0.0058 sec