printlogo


کد خبر: 240611تاریخ: 1400/10/23 00:00
کریستیانو سردرگم شده است
تصمیمات اشتباه رونالدو یکی پس از دیگری

دوره دوم حضور کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد رفته رفته به یک کابوس تبدیل می‌شود و شاید حالا این نتیجه گرفته شود که تصمیم او برای ترک رئال مادرید در سال 2018 هم درست نبود. رونالدو در 134 بازی برای یوونتوس در طول سه فصل 101 گل زد اما شاید دوران او در تورین هم به اندازه انتظارات از این ستاره پرتغالی موفق نبود. بیانکونری هیچ وقت نتوانست با داشتن رونالدو از یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا فراتر برود و در دو فصل آخر که رونالدو برای این تیم بازی می‌کرد در یک‌هشتم‌نهایی به وسیله لیون و پورتو از دور مسابقات حذف شد. اگرچه رونالدو تنها به سه سال زمان نیاز داشت تا به یکی از بهترین گلزنان تاریخ یوونتوس تبدیل شود اما نتایج این تیم با او بهبود نیافت و غول سری A فصل گذشته با مربیگری آندره‌آ پیرلو از رسیدن به دهمین قهرمانی پیاپی لیگ ایتالیا باز ماند و این برای تیم تورینی یک شکست بزرگ محسوب می‌شد.
دو هفته پیش جان‌لوییجی بوفون، اسطوره یوونتوس توضیح داد چرا دوران رونالدو در تورین تا حدودی ناامیدکننده بود: «فکر می‌کنم یوونتوس اتحاد و انسجام تیمی خود را از دست داد و فراموش کرد به‌عنوان یک تیم می‌تواند به خواسته‌هایش برسد. ما در سال 2017 به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدیم چون تیمی پر از بازیکنان باتجربه بودیم اما بالاتر از همه اینکه در قالب یک واحد منظم و منسجم عمل کردیم علاوه بر اینکه برای تک تک پست‌های درون زمین رقابتی سخت و نزدیک وجود داشت. ما این را به خاطر رونالدو از دست دادیم.»
کریستیانو در مرداد گذشته تصمیم گرفت از یوونتوس جدا شود و به منچستریونایتد بازگشت اما شیاطین سرخ هم در این فصل اوضاع خوبی ندارند، نه نتایج دلخواهی می‌گیرند و نه بازی دلچسبی ارائه می‌کنند؛ حتی ممکن است نتوانند در پایان فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرند. رونالدو در 22 بازی برای این تیم لیگ برتری که دو ماه قبل اوله گونار سولشر را اخراج کرد و به جای او رالف رانگنیک را تا آخر فصل به‌عنوان مربی موقت برگزید، 14 گل زده است. کریستیانو در کمتر از چهار سال با پنج مربی کار کرده است: ماسیمیلیانو آلگری، مائوریتزیو ساری و آندره‌آ پیرلو در یوونتوس و سولشر و رانگنیک در اولدترافورد. نداشتن ثبات و استمرار به رونالدو کمک نکرده و در واقع وضع او را بدتر کرده حتی با آن که او همیشه به تیم‌هایش کمک می‌کند، گل‌های زیادی می‌زند و هر جا می‌رود، اثرگذار است. در عین حال، دارنده پنج عنوان قهرمانی اروپا و بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان در زمان بازی‌اش برای یوونتوس حتی به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها هم نرسید و منچستریونایتد هم به نظر نمی‌رسد که توان رقابت در بالاترین سطح قاره را حداقل در این فصل داشته باشد. آنطور که روزنامه اسپورت کاتالونیا گزارش داده رونالدو از بازی در منچستریونایتد خسته شده و حالا حتی با انتقال به بارسلونا هم مشکلی ندارد؛ او به ایجنت مشهور خود، ژرژ مندز گفته برایش تیم جدیدی پیدا کند. البته به نظر می‌رسد احتمال چنین انتقالی زیاد نباشد اما چه واقعیت داشته باشد و چه نه، باید پذیرفت دوران حرفه‌ای رونالدو بعد از جدایی از رئال مادرید و انتقال به یوونتوس در مسیر نزولی قرار گرفته و نوکمپ هم در حال حاضر جایی نیست که بتواند شرایط او را بهتر کند.
 
 
رونالدو جانشین امباپه در پاری‌سن‌ژرمن
پاری‌سن‌ژرمن در حال برنامه‌ریزی برای آوردن فوق‌ستاره منچستریونایتد، کریستیانو رونالدو به فرانسه است برای اینکه جای خالی کیلیان امباپه را پر کند که بی‌قرار رفتن به رئال مادرید است.
تابستان گذشته هم که بحث انتقال امباپه به پایتخت اسپانیا داغ شده بود، شایعاتی درباره علاقه باشگاه ثروتمند پاریسی به کاپیتان تیم ملی پرتغال مطرح شد. شاید حالا که قرارداد امباپه با پاریسی‌ها رو به اتمام است و او هیچ علاقه‌ای از تمدید قرارداد بروز نداده، این انتقال رخ دهد بخصوص با توجه به این که رونالدو از چشم رالف رانگنیک، مربی موقت منچستریونایتد افتاده و جایی در برنامه‌های او ندارد. اگر رونالدو قصد جدایی از اولدترافورد در پایان فصل را داشته باشد آن هم بعد از کمتر از 12 ماه حضور در تیم سابقش، محتمل‌ترین مقصد او پاری‌سن‌ژرمن است؛ او هرگز قبل از این در فرانسه بازی نکرده است. اگر این انتقال رخ دهد و رونالدو برای نخستین بار همبازی لیونل مسی شود، بازی دو تا از بهترین‌های تاریخ فوتبال در کنار هم محقق می‌شود.
البته همه اینها بستگی دارد به اینکه امباپه در پایان فصل از پاریس جدا شود و به مادرید برود که قلبش برای آنجا می‌تپد. او امیدوار است انتقال به غول اسپانیایی برایش همان دستاوردهایی را به همراه داشته باشد که رونالدو در زمان حضور در ترکیب سفیدها به دست آورد.

 


Page Generated in 0.0062 sec