printlogo


کد خبر: 240596تاریخ: 1400/10/22 00:00
حضور سجادی و سران فدراسیون فوتبال در مجلس
جلسه فوری برای تصویب اساسنامه

فوتبال ایران که این روزها تحت تأثیر عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای دو تیم مطرح پایتخت از سوی AFC و حذف از لیگ قهرمانان آسیا است، با مشکل جدی‌تری پیرامون اساسنامه و طولانی شدن پروسه تأیید آن از سوی مجلس روبه‌روست که خطر تعلیق فوتبال از فعالیت‌های بین‌المللی را هم در کمین دارد.
در این شرایط فدراسیون فوتبال از اینفانتینو دعوت کرده تا برای دیدار مقابل عراق به ایران سفر کند و قرار است در این سفر بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال هم مورد گفت‌و‌گو قرار بگیرد.
موضوع اصلی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال طبق خواسته فیفا نیاز به اصلاح دارد، تأیید این فدراسیون به‌عنوان نهاد عمومی، غیر دولتی و مستقل است که تا این لحظه مورد تأیید و پذیرش قرار نگرفته است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تأکید محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در کارگروه‌های تخصصی در حال بررسی آن هستند و روی آن فوریت گذاشته شده است. ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی فیفا برای تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران تا 10 اسفند سال‌جاری است.
از این‌رو حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون و بخش حقوقی این نهاد به همراه حمید سجادی امروز(چهارشنبه) به مجلس می‌روند تا در جلسه کمیسیون فرهنگی شرکت کرده و نمایندگان مجلس را در جریان مربوط به جزئیات اساسنامه قرار دهند.
مجلس شورای اسلامی قصد دارد ظرف مدت دو هفته بررسی روند تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال را به پایان برساند تا با حضور اینفانتینو در تهران و احتمال برگزاری جشن صعود تیم ملی به جام‌جهانی قطر، خیال طرفداران فوتبال در کشور را از این حیث راحت کند.
باید دید با توجه به طولانی شدن پروسه تصویب اساسنامه و لحاظ کردن شرایط مورد نظر فیفا در آن، طبق برنامه‌ریزی انجام شده واقعاً تا دو هفته دیگر و پیش از حضور اینفانتینو در ایران شاهد رفع این مشکل خواهیم بود و نگرانی جامعه فوتبال از این بابت رفع می‌شود یا این موضوع زمان بیشتری می‌طلبد و همچنان باید تا روزهای پایانی ضرب‌الاجل تعیین شده نگرانی در این خصوص وجود داشته باشد.
گفتنی است در صورت عدم تأیید اساسنامه مد نظر در فرصت تعیین شده، خطر تعلیق فوتبال ایران از فعالیت‌های بین‌المللی وجود دارد و در این صورت تیم ملی فوتبال ایران هم اجازه حضور در جام جهانی و سایر تورنمنت‌های بین‌المللی را تا پایان رفع تعلیق نخواهد داشت.
لازم به ذکر است که با توجه به حذف دو تیم مطرح و پرطرفدار تهرانی از رقابت‌های آسیایی، اگر فوتبال ایران درگیر محرومیت بزرگ جدیدی شود یک بحران بی‌سابقه را در این رشته ورزشی شاهد خواهیم بود که مشخص نیست عاقبت آن به کجا ختم خواهد شد.

Page Generated in 0.0050 sec