printlogo


کد خبر: 240574تاریخ: 1400/10/22 00:00
پرسپولیس دوباره بدون مهاجم شد!
خداحافظی تلخ عیسی با لیگ 21

ایران ورزشی- پرسپولیس و هوادارانش از آن چیزی که می‌ترسیدند دوباره گرفتارش شدند. دیروز ظهر پزشک پرسپولیس اعلام کرد رباط صلیبی عیسی آل‌کثیر پاره شده و او شش‌ماه خانه‌نشین خواهد شد. با این حساب آل‌کثیر باقیمانده فصل بیست و یکم را از دست داد و در خوشبینانه‌ترین حالت برای تمرینات پیش فصل آینده آماده خواهد شد.
معمولاً بازیکنی که دچار پارگی رباط صلیبی می‌شود شش‌ماه بعد از عمل جراحی می‌تواند تمرینات انفرادی‌اش را آغاز کند اما تا رسیدن به شرایط بازی حدود 7 تا 8 ماه طول می‌کشد و بدین ترتیب آل‌کثیر که رویای آقای گلی در پرسپولیس این فصل را داشت بعد از به ثمر رساندن 4 گل در 14 بازی مصدوم شد و این فصل را به‌صورت کامل از دست داد.
حالا پرسپولیس به‌شدت با کمبود مهاجم نوک مواجه است و دوباره شرایط این تیم شبیه نیم فصل اول فصل گذشته شده که آل‌کثیر با محرومیت شش‌ماهه از سوی ای‌اف‌سی مواجه شد و کادر فنی مجبور بود از وینگرهایش در خط حمله استفاده کند.
مشکل اینجاست که پرسپولیس غیر از عیسی آل‌کثیر حالا چیزی حدود یک ماه است که حامد پاکدل را به خاطر مصدومیتی که نصیبش شده در اختیار ندارد و زمان بازگشت او به میدان هم اصلاً مشخص نیست. در این شرایط پرسپولیس تنها مهدی عبدی را به‌عنوان مهاجم نوک تخصصی در اختیار دارد و باز هم باید نفراتی مثل عالیشاه، امیری، ترابی و نعمتی در خط حمله به کار گرفته شوند، هر چند در بازی‌های اخیر هم معمولاً کادر فنی از یک مهاجم نوک (آل‌کثیر) بهره می‌گرفت و یکی از همین وینگرها را در نقش مهاجم سایه و بازیکن آزاد کنارش قرار می‌داد.حالا پرسپولیس باید در نقل و انتقالات زمستانی یک مهاجم ششدانگ و شاخص جذب کند و دوباره همان پروسه انتخاب مهاجم شروع می‌شود. فصل قبل پرسپولیس موفق شد شهریار مغانلو را در همین بازه نقل و انتقالاتی جذب کند که خرید خوبی بود و جواب داد اما حالا خبری از مهاجمی در حد و اندازه مغانلو و آل‌کثیر نیست. از سوی دیگر شرایط جذب بازیکن خارجی برای خط حمله هم وجود ندارد چرا که حتی اگر قوانین سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت به خاطر بدهکار بودن باشگاه پرسپولیس، اجازه چنین کاری بدهد نه پرسپولیس پول کافی برای خرید مهاجم خارجی به درد بخور دارد نه در این مقطع از فصل مهاجم شاخصی پیدا می‌شود. در عین حال با توجه به حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان مهاجمان خارجی انگیزه کمتری برای حضور در این تیم خواهند داشت.
با این حساب احتمالاً یحیی مجبور است با وصله پینه کردن بازیکنانش به هم ترکیبی شامل یک مهاجم نوک به علاوه یک وینگر یا حتی دو وینگر کنار هم را در خط حمله تیمش قرار دهد مگر اینکه مهاجم نوک داخلی قابلی که مثلاً در تیمش کم بازی می‌کند به پرسپولیس بیاید و جواب بدهد.
 
 
آل‌کثیر از لیست خارج می‌شود؟
بعد از مصدومیت آل‌کثیر در بازی با پدیده مباحثی درباره احتمال خروج نام او از لیست پرسپولیس مطرح شده. عیسی تا پایان این فصل با پرسپولیس قرارداد دارد اما کادرفنی این تیم تاکنون تصمیمی برای خروج آل‌کثیر از فهرست تیمش نگرفته است. لیست نفرات بزرگسال تیم پرسپولیس در حال حاضر با احتساب قطعی‌ شدن جدایی رادوشویچ، سه جای خالی دارد و با توجه به این موضوع کادر فنی پرسپولیس تا زمان آغاز فعالیت نقل و انتقالاتی این باشگاه و روند جذب بازیکنان مدنظر خود تصمیمی برای خروج یا باقی ماندن مهاجم مصدوم این تیم در لیست نگرفته است.

Page Generated in 0.0046 sec