printlogo


کد خبر: 240566تاریخ: 1400/10/22 00:00
درسی که یحیی باید از فرگوسن یاد بگیرد
تیم‌های پایین جدولی را جدی بگیرید!

رسول مجیدی
 
الکس فرگوسن در زمانه‌ای که در فوتبال انگلیس حکمرانی می‌کرد، چند استراتژی معروف داشت که درواقع راهکار اصلی او برای قهرمانی‌های پی‌درپی منچستر را نشان می‌داد. یکی از آنها لزوم نتیجه گرفتن در باکسینگ‌دی و بازی‌های فشرده لیگ برتر در روزهای پایانی سال بود و دیگری از دست ندادن امتیازات مقابل تیم‌های کوچک و اصطلاحا ته جدولی.
فرگوسن معتقد بود مشکل اصلی تیمش مقابل تیم‌های پایین‌جدولی‌ است که شاید بازیکنان آنچنان رقیب را جدی نگیرند. فرگی اعتقاد داشت مخصوصاً در هفته‌های پایانی فصل که تیم‌های در خطر سقوط انتحاری بازی می‌کنند، باید بیشتر از قبل مواظب بازی با آنها بود.
حالا وقتی به نتایج پرسپولیس در2 سال اخیر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم یحیی گل‌محمدی و شاگردانش خیلی به این جملات و تاکتیک‌ها معتقد نیستند.
فصل پیش سایپا، نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن توانستند مدعی اصلی قهرمانی را متوقف کنند و 6 امتیاز از این تیم بگیرند. پرسپولیس البته در نهایت قهرمان شد اما تنها با 2 اختلاف امتیاز. این تیم اگر مقابل تیم‌های ذکر شده- که در فصل پیش ازجمله تیم‌های پایین جدولی محسوب می‌شدند-نتیجه می‌گرفت، هرگز در روز پایانی آنقدر استرس نداشت.
جالب اینجاست که این رویه در فصل جاری هم ادامه داشت که آخرینش در همین بازی آخر و در عین ناباوری مقابل پدیده مشهد رخ داد.
پرسپولیس امسال 2 امتیاز مقابل هوادار و 2 امتیاز مقابل پدیده از دست داده که هر دو از جمله 5 تیم بالای جدول هستند و چند روز دیگر هم باید با فجر رو به رو شود که در هفته‌های اخیر بهتر نتیجه گرفته.
یحیی که نشان داده مقابل تیم‌های بزرگ کم نمی‌آورد، باید فکری به حال نتیجه گرفتن مقابل تیم‌های پایین جدول هم بکند. امسال دو رقیب آماده به‌نام سپاهان و استقلال آماده هستند تا مانع قهرمانی پرسپولیس شوند.
 

Page Generated in 0.0060 sec