printlogo


کد خبر: 240560تاریخ: 1400/10/22 00:00
ال‌کلاسیکو در صحرا

آرمن ساروخانیان
 
چند سالی است که لیگ‌های اروپایی با هدف فتح بازارهای بین‌المللی مسابقات سوپرجام را به کشورهای دیگر منتقل می‌کنند. ایتالیا در این سال‌ها این مسابقه را در چین، عربستان و قطر برگزار کرده. سازمان لیگ فرانسه با توجه به طیف طرفدارانش توجه ویژه‌ای به قاره آفریقا داشته و در کنار کشورهایی مثل چین، امریکا، کانادا و اتریش، سوپرجام را به تونس، مراکش و حتی گابن هم برده است.
اسپانیا هم با توجه به کاهش بودجه باشگاه‌هایش به‌دلیل ولخرجی‌های مدیران و شیوع کرونا به پیشنهاد وسوسه‌کننده عربستان پاسخ مثبت داد و در سال 2020 این جام را در خاورمیانه برگزار کرد. سال گذشته شرایط قرنطینه به تیم‌های اسپانیایی اجازه سفر نداد، ولی امسال چهار تیم اسپانیایی با توجه به فرمت جدید سوپرجام راهی ریاض شده‌اند.
شکست بارسا در نیمه‌نهایی سوپرجام دو سال قبل به تماشاگران عربستانی اجازه نداد لذت تماشای ال‌کلاسیکو را بچشند، ولی این بار دو تیم در نیمه‌نهایی با هم روبه‌رو شده‌اند.
این اولین ال‌کلاسیکوی ژاوی به‌عنوان سرمربی بارسا است. در بازی رفت دو تیم در لالیگا هنوز رونالد کومان روی نیمکت بارسا بود و رئال توانست به برتری دو بر یک برسد. ژاوی هنوز فرصت کافی برای ارتقای کیفیت تیمش را نداشته و در بازی امشب هم رئال بخت اول برد محسوب می‌شود.
سال جدید برای رئال با شکست غافلگیرکننده مقابل ختافه شروع شد، ولی صدرنشین لالیگا شنبه‌ای که گذشت والنسیا را 4 بر یک شکست داد. بنزما و وینیسیوس در این بازی برای رئال درخشیدند و این دو مهاجم آماده، تهدیدی جدی برای بارسا خواهند بود. در طرف دیگر دیونگ گلزن روی فرم بارسا است. گفته می‌شد که مهاجم هلندی در لیست مازاد ژاوی است، ولی در دو بازی قبلی مقابل مایورکا و گرانادا برای تیمش گل زد. ژاوی برای متوقف کردن رقیب می‌تواند روی پدری و فران تورس هم حساب کند که پس از تست منفی کرونا یک روز دیرتر به تیم اضافه شدند. آرائوخو هم با وجود جراحی دست به ریاض رفته و در صورت اجازه پزشکان بازی خواهد کرد. پیکه معتقد است که بارسا در ال‌کلاسیکوی قبلی شایسته شکست نبود و آنها در این بازی انگیزه زیادی برای جبران و رسیدن به فینال سوپرجام دارند. امشب مشخص خواهد شد که آیا پیکه پای حرفش ایستاده و می‌تواند همبازی سابق و سرمربی جدیدش را در اولین تجربه ال‌کلاسیکو سربلند کند؟
ترکیب احتمالی بارسا (3-3-4): ترشتگن، دنی آلوز، آرائوخو، پیکه، آلبا، نیکو گونزالس، بوسکتس، گاوی، دمبله، دیونگ و دپای
ترکیب احتمالی رئال مادرید (3-3-4): کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، کاسمیرو، مودریچ، کروس، آسنسیو، بنزما و وینیسیوس
 

Page Generated in 0.0058 sec