printlogo


کد خبر: 240553تاریخ: 1400/10/22 00:00
استراتژی استقلال در نقل و انتقالات چیست؟

جواد حسینی
 
همزمان با نزدیک شدن به زمان نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر این پرسش بزرگ برای هواداران استقلال به وجود آمده که استراتژی باشگاه استقلال برای حضور موفق در نقل و انتقالات چه خواهد بود؟
استقلال برای حضور در لیگ بیست و یکم با جذب بازیکنان شاخص تلاش کرد با به کارگیری مهره‌های شناخته شده در فوتبال ایران با تمام قوا برای کسب عنوان قهرمانی وارد مسابقات شود. طبیعتاً حضور این بازیکنان منجر به موفقیت تیم مجیدی شد اما این به معنای آن نیست که استقلال بتواند در نیم فصل دوم نیز همانند نیم فصل اول حداکثر امتیازات‌ لازم را برای ایستادن روی سکوی قهرمانی به دست آورد.
زمزمه جدایی برخی بازیکنان از تیم کنونی استقلال این استرس را به هواداران این تیم وارد کرده که آیا خروج این بازیکن به صلاح تیم خواهد بود یا اینکه در میانه کار پشیمانی به بار خواهد آورد!
 هرچند مجیدی به ترکیب دلخواه خود دست یافته و از بین نفرات موجود در فهرست استقلال، بازیکنان کلیدی خود را پیدا کرده اما به‌دلیل فشردگی مسابقات ممکن است برخی مصدومیت‌های ناگهانی برای او و استقلال مشکلاتی را به بار آورد. پس حضور نفرات جایگزین می‌تواند به یاری او بیاید و استقلال را به هدف دلخواهش نزدیک کند.
اما از دست دادن این مهره‌ها بواسطه اینکه میزان اعتراض‌های ناشی از 
نیمکت نشینی و سکونشینی کاهش یابد می‌تواند تبعات خطرناک و جبران‌ناپذیری برای سرمربی آبی پوشان به‌دنبال داشته باشد.
بدون تردید حضور بازیکنان نیمکت نشین استقلال با در نظر گرفتن توانمندی‌های فردی آنها در سایر تیم‌های لیگ برتر، بویژه تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی می‌تواند زمینه تقویت رقبا را به همراه داشته باشد، آنگاه استقلال از دو جناح متضرر خواهد شد.
از این‌رو یکی از اولویت‌های مهمی که باید کادرفنی استقلال در مقطع کنونی به سراغ آن برود، استراتژی مناسب و منطقی برای حضور در نقل و انتقالات است؛ اتفاقی که در تمام تیم‌های حرفه‌ای دنیا وجود دارد، اما اگر این مسأله نادیده گرفته شود و همه چیز به سلیقه فردی سرمربی استقلال معطوف گردد، بعید نیست تیم با بحران‌های غیر‌مترقبه روبه‌رو شود آن وقت زمان برای جبران تصمیم اشتباه وجود ندارد.
شاید کادرفنی استقلال امروز بواسطه موفقیت‌های اخیر و صدرنشینی، از هرگونه نگاه انتقادی مصونیت داشته باشد اما بدون تردید این فضا پایدار نخواهد بود. از این حیث باید با دور‌اندیشی و منطق به فردا نیز نیم‌نگاهی داشته باشیم تا از تصمیم‌گیری‌های امروزمان پشیمان نشویم.
 

Page Generated in 0.0060 sec