printlogo


کد خبر: 240548تاریخ: 1400/10/22 00:00
خبر و مصاحبه

عارضه قلبی برای قهرمان نامی المپیک
محمد نصیری: حالم خوب است
حال عمومی وزنه‌بردار اسبق تیم ملی کشورمان خوب است و مشکلی ندارد. خبری مبنی بر عارضه قلبی محمد نصیری قهرمان المپیک وزنه‌برداری کشورمان منتشر شده بود که پیگیری‌ها حکایت از این دارد که حال عمومی او خوب است. محمد نصیری در گفت‌و‌گویی کوتاه تأکید کرد که دچار عارضه قلبی شده و اکنون برای انجام معاینه به پزشک مراجعه کرده اما حال عمومی‌اش خوب است. محمد نصیری در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴، ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شرکت کرده و نشان طلا، نقره و برنز این بازی‌ها را به دست آورده ‌است. وی همچنین پنج مدال طلا به همراه یک نایب قهرمانی و سه مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان و سه نشان طلای بازی‌های آسیایی در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ را در کارنامه دارد.

 

افتتاح نمایشگاه ورزش و محصولات نوین
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش، محصولات نوین و تجهیزات وابسته از دیروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب افتتاح شد. این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که با دوره‌های قبل که در ذهن اهالی ورزش است، تفاوت‌هایی دارد چراکه محوریت این نمایشگاه با انجمن صنعت و ورزش است.
وحید طیبی‌نژاد مدیر اجرایی نمایشگاه ورزش و محصولات نوین، تجهیزات وابسته با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: «این نمایشگاه بستری لازم برای آشنایی با تولیدات داخلی و آخرین فناوری محصولات ورزشی است تا تبادل اطلاعات خوبی در حوزه تجهیزات ورزشی داشته باشیم.» او با توضیح درباره تفاوت‌های این نمایشگاه می‌گوید: «در نمایشگاه امسال بیش از هشتاد شرکت داخلی داریم. تعداد برندهای ورزشی از شرکت‌ها بیشتر هستند که اکثریت شرکت‌کننده‌ها از قدرت‌های بازار هستند. هدف نشان دادن توانمندی در تولیدات داخلی است تا بتوانیم پلی باشیم برای صادرات کالاهای ورزشی به کشورهای خاورمیانه و آسیا. امیدواریم در حوزه صادرات هم پیشقدم باشیم.» حسن محمدلو، رئیس صنعت ورزش نیز با اشاره به افتتاح این نمایشگاه گفت: «صنعت ورزش از پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود و یکی از این اهداف ایجاد رویدادهای ورزشی است، چه به لحاظ تورنمنت‌های ورزشی و چه به لحاظ رویدادهای تجاری و نمایشگاهی که هر دو اینها منجر به ارتقای صنعت ورزش کشور می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه به تصویر کشیدن تولیدات داخلی است.»
 
 
فوتبال 5 نفره در بلاتکلیفی
نایب قهرمان المپیک را دریابید
با وجود اینکه سال آینده بازی‌های پاراآسیایی چین برگزار می‌شود، هنوز سایه بلاتکلیفی بر سر تیم فوتبال پنج نفره قرار دارد و بعد از ۲ سال و نیم دوری از مسابقات و اردوها، همچنان در سردرگمی بسر می‌برد. این تیم در راه با‌زی‌های پارالمپیکی دچار مشکلات زیادی شد و شانس حضور در این بازی‌ها را در راستای سیاست کیفی‌سازی از دست داد. بهزاد زاد علی‌اصغر کاپیتان تیم ملی فوتبال پنج نفره که تجارب حضور در رویدادهای مختلف آسیایی، جهانی و پارالمپیک را دارد، با انتقاد نسبت به بلاتکلیفی این تیم پس از دو سال و نیم دوری از مسابقات و اردوها، گفت: «با توجه به سیاست مدال‌آوری کمیته ملی پارالمپیک، در بازی‌های پارالمپیک توکیو این تیم در حالی که با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ تایلند سهمیه کسب کرد از رقابت‌های توکیو کنار گذاشته شد، اکنون نیز با این بلاتکلیفی، همین نگرانی درباره حذف این تیم از بازی‌های پاراآسیایی چین وجود دارد.» قرار بود مسابقات قهرمانی کشور دی ماه برگزار شود اما به‌دلیل آماده نشدن تیم‌ها این مسابقات به تعویق افتاد. این مسابقات می‌توانست نفرات جدید را به تیم ملی معرفی کند و استارت اردوها را بزند اما این اتفاق رخ نداد. به تعویق افتادن انتخابات فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان نیز به این نگرانی‌ها دامن زده و به نظر می‌رسد که سرپرست فدراسیون نیز توان برگزاری اردوهای تیم فوتبال پنج نفره را تا زمان تعیین تکلیف ریاست این فدراسیون ندارد.

 


Page Generated in 0.0049 sec