printlogo


کد خبر: 240542تاریخ: 1400/10/22 00:00
سعید داورپناه: هیچ تیمی اندازه ما تمرین نمی‌کند!
بسکتبال فقط یک دلسوز می‌خواهد
کاری می کنم که به خودم خوش بگذرد

مصاحبه
محسن آجرلو    
 
 تیم مهرام در شرایطی عنوان صدرنشین گروه دوم لیگ برتر بسکتبال را از آن خود کرد که ترکیبی متشکل از بازیکنان باتجربه و جوان در اختیار دارد؛ از مثلث سال گذشته آبادانی‌ها که همگی با هم راهی این تیم شدند تا مهدی کامرانی و همچنین چندین جوان آینده‌دار که همگی می‌توانند جزو آینده‌های بسکتبال ایران باشند. موضوعی که سعید داورپناه هم به آن اشاره می‌کند و از جوان‌های خوب تیمش می‌گوید.
داورپناه که طی سال‌های اخیر همواره یکی از بازیکنان خوب و تأثیرگذار لیگ بوده، در آخرین رقابت مهرام در مرحله اول لیگ برابر شیمیدر هم با سه پرتاب پیاپی سه امتیازی، نقش مؤثری در برد تیمش و در اختیار گرفتن صدر جدول ایفا کرد.
او که پس از سال‌ها به مهرام برگشته، از دوران حضور در مهرام به‌عنوان سال‌های خوب دوران بازیگری‌اش یاد می‌کند و امیدوار است باز هم بتواند با این تیم مدعی روی سکوی قهرمانی برود.
 
مرحله اول لیگ تمام شد. این چند ماه در مهرام چطور گذشت؟
    درست است که تازه به مهرام آمده‌ام اما سابقه سه سال حضور در این تیم را دارم؛ زمانی که جزو سال‌های خوب دوران بازی‌ام در بسکتبال ایران بوده و قهرمانی‌های خوبی را هم به‌دست آوردم. به عبارت بهتر من امسال به تیم سابقم برگشتم.
مهرامی که امسال در آن بازی می‌کنی چه تفاوتی با گذشته کرده؟
    هر تیم در برهه‌های مختلف، شرایط خاص خودش را دارد. امسال با دوستان خودم با مربی خوب و جوان‌های آینده‌دار در مهرام بازی می‌کنم و شرایط خیلی خوبی دارم. جوان‌های خیلی خوبی داریم که به نظرم آینده بسکتبال ایران هستند و هر کدام می‌توانند جایگاه خوبی برای خودشان دست و پا کنند.
برگشتنت به مهرام با دو همبازی سال‌های اخیرت در آبادان همراه شد. این اتفاق چقدر باعث شد تا بیشتر و راحت‌تر با شرایط وفق پیدا کنی؟
    من شخصیتی دارم که هر جا بروم خیلی سریع با بازیکنان، مربیان و شرایط اخت می‌شوم. حالا هر کس هر طور می‌خواهد رفتار کند، خیلی برایم اهمیت ندارد. سعی می‌کنم کاری کنم که حداقل به خودم خوش بگذرد. سوای بحث بسکتبال ما بخش زیادی از زندگی‌مان را در تمرین و در کنار هم‌تیمی‌ها هستیم و به همین خاطر باید سعی کنیم جو خوبی حاکم باشد.
از لیگ امسال چه ارزیابی داری؟ تیم‌های خوب کم نیستند و حتی تیم‌های میانه جدولی را هم نمی‌شود به سادگی شکست داد.
    به نظر من هم لیگ امسال، لیگ سختی است و دشوارتر هم خواهد شد. همه تیم‌ها به سختی تلاش می‌کنند و اختلاف‌ها کم شده. شرایط تیم ما هم خدا را شکر خوب است و روند مناسبی داریم.
اما بعید به نظر می‌رسد چیزی به جز قهرمانی مهرام را راضی کند. درست است؟
    همان‌طور که گفتم لیگ سختی است و به همین خاطر خیلی سخت است که از حالا بخواهیم بگوییم قهرمان می‌شویم. با این حال می‌توانم بگویم ما خیلی خوب تمرین می‌کنیم و شاید خیلی بیشتر از بقیه تیم‌ها. تصورم این است که هیچ تیمی مثل ما و به‌شدت ما تمرین نمی‌کند. پس بدون شک یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی هستیم اما باید مرحله به مرحله و بازی به بازی پیش برویم. با همه اینها امیدوارم امسال هم تبدیل به یکی از سال‌های خاطره‌انگیز و خوب برای همه اعضای تیم ‌شود.
از جو خوب تیم با حضور دوستان و جوان‌ها گفتی. در کنار اینها به نظر می‌رسد خارجی‌های تیم هم خیلی زود با شما اخت شده‌اند. خودت هم گفته بودی که انگار 20 سال است با هلمن رفیقی و او را می‌شناسی!
    هر دو بازیکن خارجی تیم‌مان از هر نظر شرایط خوبی دارند و جزئی از جو خوبی هستند که در تیم حاکم است. هلمن هم که واقعاً کاراکتر جذابی است و از نظر اخلاقی خیلی به تیم ما می‌خورد.
از این نظر خیلی با تیم‌تان هماهنگ شده اما از لحاظ فیزیکی گویا شرایط خوبی ندارد. این میزان از اضافه وزن به نظرت عجیب نیست؟
    ابتدا برای خودمان هم سؤال بود. با این حال خودش معتقد است که سیستم بدنی‌اش این‌طور است و سال‌هاست که با همین فیزیک بازی‌ می‌کند. حتی می‌گوید اگر وزنش را خیلی از این کمتر کند، نمی‌تواند زیر سبد مثل حالا مؤثر باشد. کادر فنی هم خیلی نگاه ایده‌آلی نسبت به او نداشتند اما رفته رفته نشان داد که بازیکن باهوشی است و در کنار یک هم‌تیمی خوب، بازیکن قابلی هم هست.
برنامه مرحله دوم لیگ هم اعلام شد. درباره این برنامه عجیب و قرعه دشوارتر تیم‌های اول نظرت چیست؟
    خیلی نمی‌دانم فلسفه و ریشه این شیوه برگزاری چیست. با این حال من برای خودم یک عقیده کلی دارم که معتقدم قرعه قبل از رقابت‌های پلی‌آف خیلی مهم است. تیمی که قبل از آن رقابت‌های حساس و تعیین‌کننده، قرعه ضعیفی داشته باشد، عیب‌هایش مشخص نمی‌شود و در پلی‌آف و رقابت‌های نهایی به مشکل می‌خورد.
نظرت درباره ماجرای انتخابات و تعیین زمان جدید برای آن چیست؟
من که خیلی اهل سیاسی بازی و داستان‌های انتخاباتی نیستم. تنها چیزی که می‌دانم این است که کسی باید بیاید که دلش برای بسکتبال بسوزد. هر کدام از کاندیداها که رأی بیاورند، باید بتوانند در این تورم سرسام‌آور، شرایط مالی خوبی برای بسکتبال فراهم کنند و اسپانسرهای قوی داشته باشند. در کنار آن علاوه بر کار خوب در رده‌های پایه، باید بتوانیم با رایزنی خوب با تیم‌های اروپایی، رقابت‌های تدارکاتی بهتری داشته باشیم تا بسکتبال‌مان هم رشد کند. بسکتبال جز اینها به چه چیزی نیاز دارد؟

Page Generated in 0.0049 sec