printlogo


کد خبر: 240535تاریخ: 1400/10/22 00:00
خاک مرده روی سر پرسپولیس ریخته شده بود
پیروانی: حذف از آسیا برای لــــوطــی افت دارد
غلام پیروانی از جنس ناب ناب فوتبال است و به همین دلیل حرف‌هایش حتی به دل غیرفوتبالی‌ها هم می‌نشیند. پیشکسوت فوتبال کشورمان هم از حذف نمایندگان ایران در آسیا ناراحت شده اما امیدوار است که یک بار برای همیشه این موضوع جمع شود. او دلایل زیادی را برای این اتفاق تلخ مطرح می‌کند و مدعی است وقتی در سال‌های گذشته صداقتی در رفتار و گفتار بعضی مسئولان فوتبال در این زمینه وجود نداشته باید هم چنین اتفاقی رقم بخورد.

گفت وگوی روز
جعفر برزگر   
 
مهم‌ترین سوژه این روزهای فوتبال حذف سه تیم از لیگ قهرمانان آسیا است.
 خدا بیامرز ناصر حجازی سال‌ها پیش گفت که فقط اسم لیگ ما حرفه‌ای شده و الان می‌بینیم هیچ چیز ما حرفه‌ای نیست و تا زمانی هم که خصوصی نشود مشکلات به قوت خود باقی است. شما تراکتور را ببینید با آن همه بازیکنان مطرحی که در این سال‌ها جذب کرده بود کم آورد، استیل آذین و بهمن کرج هم همین‌طور. الان هم هواداران دو تیم ناراحتند اما مرگ یک بار شیون هم یک بار.
مشکلات سرخابی‌ها خیلی زیاد است.
 با این شرایط حرفه‌ای شدن دو تیم امکانپذیر نیست. الان زمین اختصاصی تمرین استقلال و پرسپولیس کجاست؟ اگر کمک دولت نباشد که مشکلات‌شان چند برابر می‌شود. در حال حاضر دو تیم تراکتور و پدیده در لیگ برتر خصوصی هستند که اولی در حال واگذاری است و دومی هم در انتهای جدول قرار دارد. اینها حمایت نشدند و سال به سال شرایط‌شان بدتر شد. متأسفانه عادت داریم بگوییم سال به سال دریغ از پارسال. کیفیت لیگ هم با این اتفاقات ارتباط مستقیم دارد. فقط دو سه شهر هستند که زمین خوبی برای بازی دارند و بقیه را AFC تأیید نکرده و نمی‌کند.
یعنی اینکه در سال‌های گذشته کار اصولی نشده و به قول خودتان عاشق نبودند و شاید هم کاسب.
 بله، باید عاشق کارشان باشند و نه دنبال پست و مقام که اگر این صندلی‌های مدیریتی وفا داشت به صاحبان قبلی‌اش وفا می‌کرد. الان هم با این اتفاق به فوتبال ما خیانت شد. باید ساختار‌سازی درستی انجام شود. به قول سعدی که گفته: «سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی به عمل کار برآید به سخندانی نیست» باید در رفتار و کردار صداقت وجود داشته باشد.
اما جالب اینکه بعضی از مسئولان مدعی هستند که در سال‌های گذشته حقایق را به AFC نمی‌گفتند.
من هم همین را می‌گویم؛ اگر در سال‌های قبل صداقت به خرج می‌دادند امروز گرفتار این اتفاق نمی‌شدند. راستی موجب رضای خداست کس ندیدم که گم شد از ره راست. به هر حال ما ادعا داریم که در آسیا بهترینیم و حالا از آسیا حذف می‌شویم که این برای لوطی افت دارد.
چقدر روی کیفیت بازی این تیم‌ها تأثیر می‌گذارد.
 خیلی زیاد. شما همین تیم پرسپولیس را در بازی مقابل پدیده ببینید انگار خاک مرده روی سرشان ریخته شده بود. این همان تیمی بود که دو هفته قبل تیم خوب سپاهان را در اراک شکست داد. کاملاً مشخص است 180 درجه در روحیه بازیکنان این تیم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. آیا به نظر شما شاگردان یحیی گل‌محمدی انگیزه همیشگی‌شان را داشتند. الان هم باید خدا خدا کنیم که از این اتفاق تیم ملی ضربه نخورد.
فجر را چطور دیدید؟
 فجر تیم بدی نیست اما متأسفانه آنها برای بازی در زمین خودشان هم مشکل دارند و زمین ورزشگاه حافظیه به درد فوتبال نمی‌خورد. شما توپ را به زمین بزنید به جای اینکه یک متر بالا برود نمی‌دانید تا کجا می‌رود. خودتان را خسته نکنید هیچ چیز در این فوتبال سر جایش نیست. همین الان بعد از نسل طارمی، سردار، جهانبخش و... چه بازیکنانی را برای آینده پرورش داده‌ایم. بعد اینها کار خیلی سخت خواهد شد چون سازندگی زیر صفر است و مربی و مدیر حاشیه امنیت ندارد تا زمان بگذارد برای این کار‌ها، مدیران هم برای از دست ندادن صندلی‌شان فقط به نتیجه‌گرایی فکر می‌کنند.
 از تیم خودتان چه خبر؟
من مدیرفنی تیم ایمان سبز هستم که با حدود 30 بازیکن جوان که غیر از دو نفر بقیه‌شان بومی هستند کار می‌کنیم. واقعاً جوان‌های آینده‌داری خواهند بود که لذت می‌برم از کار فوتبال با آنها چون کاسب نیستم.
 به نظرم 8-7 نفر اینها می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
 

Page Generated in 0.0058 sec