printlogo


کد خبر: 240526تاریخ: 1400/10/22 00:00
اینتر – یوونتوس؛ 23:30
دربی ایتالیا برای اولین جام فصل

قرار است اینتر و یوونتوس، دربی ایتالیا را در چهارچوب سوپرجام ایتالیا برگزار کنند. این دیدار در سن‌سیرو انجام خواهد شد. این 34امین دوره سوپرجام است؛ و دو تیمی که بیشترین قهرمانی‌ها را در سری آ دارند، به‌دنبال اولین قهرمانی خود در این فصل هستند.
البته نبرد قهرمانان لیگ و جام حذفی، دومین باری است که بین اینتر و یوونتوس برگزار می‌شود. تنها باری که در سوپرجام ایتالیا شاهد دربی ایتالیا بودیم به سال 2005 برمی‌گردد.
اینتر دهمین حضور خود در سوپرجام را تجربه می‌کند و این اولین بار پس از سال 2011 است که آنها در سوپرجام حضور می‌یابند. در آن سال، اینتر در دیدار مقابل میلان شکست خورد، آن هم مدت کوتاهی پس از آنکه فاتح سه‌گانه شده بود.
اینتر در سوپرجام 5 برد و 4 باخت داشته است و در سال‌های 1989، 2005، 2006، 2008 و 2010 این جام را کسب کرده است. این تیم فصل گذشته به سلطه یوونتوس بر سری آ خاتمه داد و مردان سیمونه اینتزاگی حالا مدت زیادی است که شکست نخورده‌اند. دیدار اول آنها در سال 2022 لغو شد، اما آنها سپس مقابل لاتزیو، تیم سابق اینتزاگی پیروز شدند و شمار بردهای پیاپی خود را به عدد 8 رساندند. اینتر در 26 بازی خانگی اخیر در لیگ شکست نخورده است.
اینتر در سال 2021 اولین تیمی پس از سال 1950 شد که در یک سال تقویمی، در سری آ بیش از 100 گل به ثمر می‌رساند. اما یوونتوس در گل‌زنی دچار مشکل است.
پرافتخارترین تیم ایتالیا از سال 1988 که سوپرجام برگزار شد، 9 بار قهرمان این رقابت‌ها شده، که جدیدترین آن در سال گذشته بود که توانستند ناپولی را در ورزشگاه ماپی ساسولو شکست دهند.
بانوی پیر در حالی پا به این بازی مهم می‌گذارد که بازی قبلی‌اش با نتیجه‌ای باورنکردنی به پایان رسید. آنها مقابل رم در حالی که عقب بودند، با نتیجه چهار بر سه پیروز شدند.
مردان مکس آلگری به این ترتیب در هشت بازی اخیر خود، شش برد داشته‌اند و از نوامبر تاکنون نباخته‌اند. یووه در سری آ پنجم است و سه امتیاز تا رده‌ چهارم فاصله دارد. فاصله آنها با اینتر صدرنشین هم 11 امتیاز است. یوونتوس با وجود چهار گلی که به رم زد، در میان هشت تیم بالای جدول سری آ، کمترین گل زده را دارد. این تیم که 9 سال پیاپی قهرمان سری آ شده بود، در فصل گذشته سرانجام قهرمانی را به اینتر واگذار کرد. این دو تیم در سال 2021 پنج بار به مصاف هم رفتند. یوونتوس ابتدا در لیگ به اینتر باخت، اما در دو بازی مرحله نیمه‌نهایی فصل گذشته جام حذفی توانست اینتر را حذف کند و در نهایت به قهرمانی چهاردهم خود در این جام برسد. آنها در اواخر فصل گذشته لیگ هم اینتر را شکست دادند. سپس، در اولین دربی ایتالیا در این فصل لیگ، دو تیم به تساوی یک - یک رسیدند.
اوضاع در یوونتوس به نظر می‌رسید که از کنترل خارج شده باشد، اما آلگری توانست تیمش را به روند خوب برگرداند و حالا آنها مقابل اینتر بخت پیروزی را دارند و تنها یک تیم امیدوار نیستند.
 
اخبار دو تیم
مصدومیت شدید فدریکو کیه‌زا در روز یکشنبه خبر بسیار بدی برای یوونتوس و ایتالیا بود که باید در پلی‌آف جام جهانی بازی کند. او مقابل رم دچار پارگی رباط صلیبی شد و فصل را از دست داد.
یوونتوس در این دیدار خوان کوادرادو  و ماتیس دی‌لیخت را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و لئوناردو بونوچی و دانیلو هم مصدوم هستند.
جورجیو کیه‌لینی، کاپیتان کهنه‌کار یووه می‌تواند بازی کند. او که از ویروس کرونا رهایی یافته، در بازی مقابل رم به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت. آلگری همچنین شاید دانیله روگانی را برای بازی با اینتر در نظر داشته باشد.
سیمونه اینتزاگی همه بازیکنانش را در اختیار دارد و ادین ژکو، مهاجم گل‌زن این تیم هم پس از بهبود از ویروس کرونا، به میادین برگشته است.
به این ترتیب، این مهاجم اهل بوسنی از ابتدا در ترکیب قرار می‌گیرد و لائوتارو مارتینس هم کنار او حضور خواهد یافت. خواکین کوریا و الکسیس سانچس هم در صورت لزوم هستند.
هاکان چالهان‌اوغلو مقابل لاتزیو به‌دلیل محرومیت غایب بود و بازگشت او می‌تواند خط میانی اینتر را تقویت کند. به این ترتیب، روبرتو گالیاردینی به نیمکت برمی‌گردد.
 
‌ترکیب احتمالی
 اینتر: هاندانوویچ؛ اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی؛ دومفرایس، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ؛ مارتینس، ژکو.
یوونتوس: شزنی؛ کوادرادو، روگانی، کیه‌لینی، ساندرو؛ بنتانکور، لوکاتلی، رابیو؛ برناردسکی، موراتا، دیبالا.
 

 


Page Generated in 0.0045 sec