printlogo


کد خبر: 240510تاریخ: 1400/10/21 00:00
ماجراهای دعوت از مدافع تیم ملی
کنعانی در لیست انتظار، اسکوچیچ منتظر استعلام

امیر اسدی       @amir_asadi62
 
 ماجرای اتوبوس تیم ملی و فایل صوتی که درباره محمدحسین کنعانی‌زادگان منتشر شد، مهم‌ترین سوژه فوتبال ایران در هفته گذشته و کنار حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بود.
 در این فایل صوتی، حسین کنعانی‌زادگان صحبت‌های عجیبی را مطرح کرده. هر چند خودش می‌گوید این صدا متعلق به او نیست و شیطنتی در این رابطه صورت گرفته است. حتی مدافع آماده تیم ملی از منتشرکننده این فایل صوتی شکایت کرده و قرار است مراحل اداری آن را از طریق وکیل خود در مراجع قضایی دنبال کند.
با این حال اما خیلی‌ها معتقدند کمیته اخلاق باید به این موضوع ورود کند. موضوعی که از سوی مدافع الاهلی قطر تکذیب شده اما خیلی‌ها همچنان به آن دامن می‌زنند و آن صدا را متعلق به کنعانی‌زادگان می‌دانند. به همین دلیل هم هست که برای حضور در اردوی بعدی تیم ملی که بهمن‌ماه تشکیل می‌شود، برخی معتقدند کنعانی‌زادگان در لیست اسکوچیچ جایی ندارد و به جای او مدافع دیگری دعوت خواهد شد.
فعلاً نام مدافع جدیدی به میان نیامده اما فدراسیون فوتبال هم صحبت خاصی در این رابطه انجام نداده. گروهی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به حمایت از کنعانی‌زادگان پرداخته و صدای خود را به گوش فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ هم رسانده‌اند. آنها در گفت‌و‌گوهای مختلف تأکید کرده‌اند که هر فوتبالیست یا هر انسانی مرتکب اشتباه می‌شود اما اگر امکانش وجود دارد، کنعانی‌زادگان در اردو حاضر شود و پا به پای سایر بازیکنان تمرین کند.
حسین کنعانی‌زادگان از جمله بازیکنان کلیدی تیم ملی محسوب می‌شود که در تمام بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 حضور داشته و از ارکان خط دفاعی تیم اسکوچیچ بوده. او همراه با شجاع خلیل‌زاده، زوج هماهنگی در مرکز خط دفاعی تیم ملی تشکیل داده و نتیجه‌اش هم تعداد گل‌های اندکی است که وارد دروازه ایران شده. همین مسأله باعث شده تا دراگان اسکوچیچ حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های کنعانی‌زادگان باز کند. مدافع مستحکمی که ابتدای فصل به قطر رفت تا پیراهن الاهلی را بپوشد و البته در این مدت نیز بازی‌های کم اشتباهی در ترکیب این تیم انجام داده است.
اسکوچیچ علاقه‌مند است تا کنعانی‌زادگان را به تیم ملی دعوت کند. او با توانایی‌های این بازیکن آشنایی کامل دارد و در این مقطع حساس نمی‌خواهد یکی از بازیکنان اصلی خود را از دست بدهد. این ماجرا ما را به یاد مهرداد پولادی و کارلوس کی‌روش می‌اندازد. 
کی‌روش برای موفقیت در جام ملت‌های آسیای 2015 اصرار داشت پولادی را دعوت کند اما مسئولان در دقایق پایانی با خواسته او موافقت کردند. البته ماجرای پولادی، خدمت سربازی بود اما داستان برای کنعانی‌زادگان فرق می‌کند.
اسکوچیچ برای دعوت از کنعانی‌زادگان منتظر پاسخ استعلام از فدراسیون فوتبال است. اگر فدراسیون فوتبال تأییدیه بدهد که کنعانی‌زادگان مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارد، اسکوچیچ هم او را دعوت می‌کند. 
در غیر این صورت شاید اتفاقات دیگری رخ بدهد و لیست تیم ملی با یک تغییر بزرگ رهسپار بازی با عراق و امارات شود. دو دیداری که می‌تواند صعود تیم ملی به جام جهانی 2022 را قطعی کند.

Page Generated in 0.0046 sec