printlogo


کد خبر: 240506تاریخ: 1400/10/21 00:00
خبر

توافق صانعی برای سرمربیگری تیم زیر ۱۹ سال
سرمربی پیشین تیم ملی و تیم زیر ۲۰ سال فوتسال ایران، به زودی هدایت تیم زیر ۱۹ سال کشورمان را بر عهده می‌گیرد.فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی (کافا) امسال تصمیم گرفت تورنمنت فوتسال کافا را از 20 تا 30 بهمن 1400، میان تیم‌های زیر 19 سال کشورهای عضو خود از جمله ایران برگزار کند. این در حالی است که تمرینات تیم زیر 20 سال ایران به مدت 10 ماه متوقف شده و کادر فنی این تیم نیز با پایان قرارداد خود، به فعالیت‌های خود در جمع ملی‌پوشان جوان ایران خاتمه دادند.
در نشست کمیته فوتسال که روز 13 دی با حضور عزیزی خادم برگزار شد، اعضا رأی به انتخاب علی صانعی دادند. با این حال مطالبات این مربی در سال‌های 98 و 99 پرداخت نشده و این مربی از این موضوع به شدت انتقاد کرده بود. با این وجود، مدیران کمیته فوتسال مذاکرات خود را با صانعی آغاز کردند تا او تیم زیر 19 سال را مجدداً تشکیل دهد و جوانان فوتسال کشور را آماده برگزاری مسابقه کند.اکنون مذاکرات طرفین به توافقات و نتایج مثبتی رسیده، اما موضوع باید در نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی شود تا صانعی رسماً هدایت تیم زیر 19 سال را بر عهده بگیرد.مسئولان کمیته فوتسال به سرمربی پیشین تیم ملی قول داده‌اند که مطالبات قبلی او تا پایان سال 1400 پرداخت شود. ابتدای دی ماه 30 درصد از مطالبات صانعی و دستیارانش به حساب آنها واریز شده بود.صانعی همراه دستیارانش به بررسی بازیکنان مختلف برای دعوت به تیم زیر 19 سال ایران می‌پردازند تا نفرات مد نظر خود را برای سفر به قرقیزستان آماده کنند.
 
 
پیش به سوی چهارمین پیروزی در هوای سرد  عراق
مسابقه هفتم بهمن ماه تیم ملی مقابل عراق می‌تواند به یک جدال خاطره‌انگیز برابر این  رقیب سنتی بدل شود. سابقه تقابل ما با عراقی‌ها در عرصه فوتبال به بالغ بر 55 سال می‌رسد و این تیم از دهه 40 شمسی همواره یکی از حریفان چغر فوتبال کشورمان محسوب شده که البته تعداد شکست‌هایش برابر ایران به مراتب بیشتر از پیروزی‌های این تیم مقابل ما محسوب می‌شود .عراقی‌ها تا اینجای کار طی تاریخ رویارویی‌های دو تیم، هفت مرتبه در فصل زمستان به مصاف ملی‌پوشان ایرانی رفته‌اند که حاصل آن سه پیروزی برای ایران، دو نتیجه مساوی و البته دو برتری برای عراق بوده است. یکی از پیروزی‌های آنها دی ماه سال 93 و در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا  2015 بود که در ضربات پنالتی رقم خورد و پیروزی دیگرشان هم 28 اسفند ماه سال 95 در تهران و طی یک بازی دوستانه که پشت درهای بسته برگزار شد، به‌ دست‌ آمد. حالا در آستانه صعود به جام جهانی قرار داریم و در هفتمین روز بهمن با تمام قوا از عراقی‌ها در ورزشگاه آزادی پذیرایی خواهیم کرد تا چهارمین پیروزی زمستانی تاریخ فوتبال کشورمان را به آنها تحمیل کنیم و یک گام دیگر به صعود مقتدرانه تحت عنوان تیم اول به قطر 2022 برداریم .+
 
 
گرمای فوتبال در فصل سرما
اولین صعود زمستانی تیم ملی به جام جهانی
نتایج درخشان تیم ملی در پیکارهای انتخابی جام جهانی موجب شده تا عملاً بخش بسیار زیادی از مسیر صعود به  قطر 2022 طی شود و به احتمال بسیار زیاد ماه آینده این پروژه به طور قطعی محقق می‌شود. اختلاف فراوان امتیازات تیم ایران با سایر رقبای حاضر در گروه و برگزاری دو مسابقه خانگی مقابل عراق و امارات همه چیز را برای برپایی جشن صعود در نیمه اول بهمن ماه فراهم کرده و اهالی فوتبال دغدغه‌ای بابت سومین حضور متوالی در جام جهانی ندارند .
تیم ملی کشورمان تاکنون پنج مرتبه مجوز حضور در دوره‌های گوناگون جام جهانی را به دست آورده ولی هنوز موفق نشده‌ایم در فصل زمستان جشن صعود برپا کنیم. ایران دو بار در پاییز سال‌های 56 و 76 جواز حضور در جام‌های جهانی آرژانتین و فرانسه را به نام خودش زد و سه مرتبه هم در پاییز سال‌های 92-84 و 96 این کار را تکرار کرده است. حالا شاگردان  اسکوچیچ در بهمن ماه به میدان می‌روند تا با کسب امتیازات لازم مقابل عراق و امارات، ششمین حضور در جام جهانی و اولین صعود زمستانی را به ما هدیه بدهند. صعودی که دومین راهیابی کشورمان به جام جهانی با هدایت یک سرمربی کروات هم به حساب می‌آید .
 
 
 سه بازیکن ایرانی در جمع بهترین‌‌های فوتسال جهان
سایت رسمی فوتسال پلنت که هر ساله برترین‌های فوتسال را در سطح جهان معرفی می‌کند، در آخرین بخش در سال 2021 برترین‌های فوتسال جهان، به معرفی بهترین بازیکن جوان، بهترین بازیکن زن و بهترین بازیکن مرد پرداخت.
در این جمع سه بازیکن ایرانی قرار دارند. سالار آقاپور، بازیکن جوان تیم ملی و باشگاه مس در جمع بهترین بازیکن‌های جوان جهان قرار دارد. سهیلا ملمولی، بازیکن تیم ملی زنان و اصغر حسن زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال مردان نیز در جمع ۱۰ بازیکن برتر زن و مرد جهان قرار دارند. یکشنبه هم سید محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی و همچنین تیم ملی فوتسال ایران در جمع برترین‌های جهان قرار گرفتند.

 


Page Generated in 0.0057 sec