printlogo


کد خبر: 240498تاریخ: 1400/10/21 00:00
حواشی عجیب در حوالی مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها
شائبه رشوه، پررنگ‌تر از همیشه

گزارش 
محسن وظیفه     
 
 این روزها با توجه به برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی بازار شایعات هم بسیار داغ شده است. قرار بود دی ماه انتخابات 11 فدراسیون برگزار شود که بعضی برگزار شد و بعضی هم با تعویق چند روزه برگزار می‌شود اما در این روزها شایعات زیادی به گوش می‌رسد که به نظر می‌رسد نیاز است نهادهای نظارتی به آن ورود کنند. پرداخت مبالغی در قالب کارت هدیه از سوی تعدادی از کاندیداها در سال‌های گذشته بارها مطرح شده اما ظاهراً با کاهش ارزش پول ملی هدایای این کاندیداها هم تغییر شکل داده‌ و هدایایی که از سوی بعضی از کاندیداها به بعضی از اعضای مجمع اهدا می‌شود از کارت هدیه به سکه یا مبالغ سنگین‌تر تبدیل شده است!
در دوره‌ای بعضی‌ها در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند و با وجودی ‌که مشخص هم بود تعداد رأی زیادی ندارند اما با دریافت پیشنهاد یک سمت در فدراسیون، روز مجمع از انتخابات کناره‌گیری می‌کردند. یک بررسی کوچک نشان می‌دهد که در بسیاری از فدراسیون‌ها این روند وجود داشته و بعضی در نقش کاندیدای پوششی وارد انتخابات شدند و بعد هم مسئولیت گرفتند. البته به این روند نمی‌توان عنوان رشوه داد اما اتفاق‌های دیگری در پشت پرده مجامع افتاده یا می‌افتد که قابل
 تأمل است.
گویا روند انتخابات تغییر کرده و آخرین مورد آن هم مربوط به انتخابات فدراسیونی است که چند روز پیش برگزار شد و حالا اخبار موثق حکایت از این دارد که کاندیدای بازنده خیلی در انتخابات هزینه
 کرده بود.
اگر پیش از این، حرف از کارت هدیه 50 هزار تومانی بود، حالا ماجراها فراتر رفته و صحبت از دادن سکه (یک تا 10 سکه) به بعضی از اعضای مجمع است. این مسأله در حدی رو شده که باعث به وجود آمدن درگیری در فضای مجازی هم شده است.
در ارتباط با انتخاباتی دیگر هم شنیده می‌شود که یکی از کاندیداها که سن و سالی هم از او گذشته و شانسی هم برای برنده شدن ندارد، با اهدای 4 میلیون تومان به بعضی از اعضای مجمع به‌دنبال جلب نظر اعضای مجمع برآمده که گویا موضوع به نهادهای نظارتی کشانده شده است.
حتی در دو سه روز گذشته، عنوان شد که همسر برج‌ساز یکی از کاندیداها وعده داده برای فدراسیون ساختمان می‌خرد که البته این از رشوه به اعضای مجمع فراتر رفته و صحت و سقم‌اش را مسئولان مربوطه باید بررسی کنند.

Page Generated in 0.0049 sec