printlogo


کد خبر: 240497تاریخ: 1400/10/21 00:00
سوژه روز

پیگیری اعضای مجمع
اظهار بی‌اطلاعی پولادگر از تکلیف انتخابات تکواندو
محمد پولادگر که چندی پیش در انتخابات پرشائبه فدراسیون تکواندو قافیه را به هادی ساعی باخت، حالا در جایگاه معاونت قهرمانی وزارت ورزش، مجامع دیگر فدراسیون‌ها را برگزار می‌کند. او روز گذشته در اولین حضور خود به‌عنوان رئیس، در انتخابات شنا حضور پیدا کرد.
یکی از مهم‌ترین سؤال‌ها از پولادگر در حاشیه این مجمع، ماجرای عجیب انتخابات تکواندو بود. جایی که به نظر می‌رسد طبق قانون باید حکم به تکرار انتخابات داده شود اما این‌طور که به نظر می‌رسد رئیس سابق تکواندو، در جایگاه جدید دیگر رغبتی به انجام این کار ندارد.
او در اظهار نظری یک خطی درباره این انتخابات گفت: «هنوز تصمیمی گرفته نشده است و اطلاعی ندارم.»
پولادگر در شرایطی از این ماجرا اعلام بی‌اطلاعی می‌کند که یکی از طرف‌‌های اصلی ماجراست. البته قطعاً در جایگاه معاون وزیر دیگر وارد دعوای انتخابات تکواندو نخواهد شد و سعی خواهد کرد تا جای ممکن از آن فاصله بگیرد.
با این حال شنیده می‌شود که بعضی از اعضای مجمع این فدراسیون برای ابطال انتخابات و برگزاری مجدد اقدام کرده‌اند و در حال طی مسیری هستند که ممکن است ریاست ساعی در تکواندو را به خطر بیندازد.
 
 
حضور رضوانی ادامه‌دار شد
رأی قاطع رئیس شنا در انتخابات بدون رقیب
محسن رضوانی در انتخاباتی که از هر نظر جالب و متفاوت بود، برای چهار سال دیگر به‌عنوان رئیس فدراسیون شنا انتخاب شد.
مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو صبح دیروز در محل آکادمی ملی المپیک با ریاست محمد پولادگر به‌عنوان رئیس برگزار شد. مجمعی که از قضا تنها یک کاندیدا داشت و در نهایت هم اعضای مجمع به اتفاق آرا به همان یک نامزد رأی دادند تا چهار سال دیگر رئیس بماند.
محسن رضوانی که به‌دلیل انصراف یکی از رقبا و نیامدن دیگری به مجمع، تنها کاندیدای انتخابات بود، در پایان با کسب ۵۵ رأی از ۵۸ رأی مأخوذه به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. ۳ رأی دیگر این انتخابات نیز طبیعتاً سفید بوده است!
در بین دیگر کاندیداها، محمد بابایی به مجمع نیامد و حامد رضاخانی طالقانی نیز یک روز قبل از برگزاری انتخابات، انصراف خود را اعلام کرد.
این سومین دوره پیاپی ریاست رضوانی در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خواهد بود. دوره‌ای که قطعاً انتظارات از او بسیار بیش از گذشته خواهد بود و خیلی‌ها منتظر خواهند بود ثمره هشت سال حضور مستمر و وجود ثبات در این فدراسیون را ببینند.
شهناز ورنوس و محمدعلی آبادی به‌عنوان نایب رئیسان اول و دوم انتخاب شدند.
 محمد صالحی خزانه‌دار شد و حمیدرضا اسکندریون نیز در شرایطی که از رئیس هم یک رأی بیشتر آورده بود، به‌عنوان کارشناس خبره منتخب معرفی شد.
 
 
تعیین زمان جدید برای انتخابات سه فدراسیون
ابهام ادامه‌دار درباره مجمع تیراندازی
تصمیمات عجیب وزارت ورزش درباره به تعویق انداختن انتخابات چندین فدراسیون ورزشی، بالاخره با یک تصمیم درست به پایان رسید و مجمع انتخاباتی سه فدراسیون تعیین تکلیف شد. وزارت ورزش پیش از این، مجامع انتخاباتی سه فدراسیون نابینایان، اسکیت و بسکتبال را به تعویق انداخته بود. فدراسیون‌هایی که برخی منتظر بودند تا کارشان به انتخاب سرپرست و حضور شاید طولانی آنها بکشد. با این حال وزارت ورزش روز گذشته طی اطلاعیه‌ای، هر سه این فدراسیون‌ها را تعیین تکلیف کرد.
طبق اعلام وزارت، انتخابات فدراسیون اسکیت 2 بهمن، نابینایان 4 بهمن و بسکتبال 6 بهمن برگزار خواهد شد.
 
تیراندازی همچنان بلاتکلیف
در کنار این سه فدراسیون که تکلیفشان مشخص شد، فدراسیون تیراندازی هم وجود داشت. مجمع این فدراسیون هم قرار بود اوایل این هفته برگزار شود اما به دلایل نامعلومی لغو شد.
حالا در شرایطی که وزارت تصمیم خود را برای برگزاری قطعی انتخابات اسکیت، نابینایان و بسکتبال گرفته، تصمیمی درباره تیراندازی نگرفته تا وضعیت انتخابات این فدراسیون المپیکی همچنان مبهم باقی بماند.

 


Page Generated in 0.0051 sec