printlogo


کد خبر: 240494تاریخ: 1400/10/21 00:00
خبر

 سرپرست مدیریت مالی و توسعه پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان:
فدراسیون‌ها 50 درصد اعتبارشان را گرفته اند
سرپرست مدیریت مالی و توسعه پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید به هیچ عنوان در تقسیم‌بندی و نظارت بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک دخالتی نخواهیم داشت و اعتبارات این دو ارگان مستقیم به حساب آنها واریز خواهد شد. سید امیرحسین مطلبی درباره  پرداخت بودجه فدراسیون‌ها  گفت: «براساس تفاهمنامه‌ای که در ابتدای سال با فدراسیون‌های ورزشی داشتیم به آنها اعلام کردیم که پرداخت اعتبارات سالانه آنها به‌صورت مرحله‌ای خواهد بود. براساس گزارشی که دریافت کردم برای ۶ ماه اول سال تا پایان شهریور، ۵۰ درصد اعتبارات به حساب فدراسیون‌ها واریز شده. هیچ فدراسیونی نمی‌تواند ادعا کند که کمتر از ۵۰ درصد اعتبارات سالانه خود را دریافت کرده است.»
 
 
حضور  شمشیرباز اپه ایران در  روسیه
شمشیربازان اپه ایران در مسابقات روسیه به رقابت پرداختند و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی کنار رفتند. تیم ملی شمشیربازی اپه ایران که برای برگزاری اردوی تمرینی به روسیه رفته است، در کنار این اردو در یک مسابقه بین‌المللی نیز در این کشور شرکت کرد. در این مسابقه اعضای تیم ملی ایران با شمشیربازانی از کشور روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و آذربایجان به رقابت پرداختند که عنوان قهرمانی به نماینده روسیه رسید.در میان ایرانی‌های حاضر در مسابقات، محمد رضایی طادی هفدهم شد که بهترین رتبه میان ایرانی‌های حاضر در مسابقات بود. ملی‌پوشان اپه ایران به‌دلیل برخی مشکلات، توانایی اعزام به همه رویدادهای جاری در سطح دنیا را ندارند و به همین منظور پس از حضور در یک اردوی تمرینی در روسیه، در رقابت‌های بین‌المللی این کشور نیز شرکت کردند.
 
 
 مدیر تیم‌های ملی تنیس معرفی شد
پست جدید برای صفتی
با حکم داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس، فرشاد صفتی به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی تنیس منصوب شد. او پیش از این سابقه مدیر و سرپرستی تیم‌های ملی، سرپرست و دبیر هیأت تنیس تهران و سرپرست دبیری فدراسیون تنیس را در کارنامه خود داشت. صفتی که سال‌هاست در مناصب مختلف، جزء جدایی‌ناپذیری از این رشته به حساب می‌آید، یک بار دیگر حکم گرفته و حالا مدیر تیم‌های ملی تنیس خواهد شد.
 
 
کسب سهمیه با مربی زن
پرنده جوان به مسابقات جهانی رسید
برای نخستین بار در دوومیدانی ایران، یک دختر ملی‌پوش با مربی خانم سهمیه جهانی را کسب کرد. سارینا ساعدی بانوی دوومیدانی‌کار ایران که طی یکی دو سال گذشته عملکرد خوبی در پرش سه‌گام داشته است، به تازگی سهمیه حضور در مسابقات جوانان جهان را هم کسب کرده است. ساعدی در مسابقات جوانان قهرمانی کشور در خرم‌آباد رکورد 12 متر و 88 سانتیمتر را ثبت کرد و بدین ترتیب با اعلام ورودی‌ها از سوی فدراسیون جهانی، این ورزشکار اولین بانوی دوومیدانی‌کاری شد که سهمیه این رقابت‌ها را کسب کرد. نکته جالب توجه اینکه ساعدی اولین ورزشکاری است که با یک مربی خانم یعنی زهرا نبی‌زاده سهمیه جهانی را کسب می‌کند. مسابقات جهانی جوانان تیرماه سال آینده در کلمبیا برگزار می‌شود.
 
 
پایان هفته پنجم از مرحله نخست
4 تیم به نیمه نهایی رسیدند
با اتمام هفته پایانی از مرحله نخست لیگ برتر تکواندو، تیم‌های مس سونگون ورزقان، دانشگاه آزاد و شهرداری ورامین موفق شدند به مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها صعود کنند. دیدارهای هفته سوم تا پنجم (پایانی) از مرحله نخست رقابت‌های گروه اول، بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو جام خلیج فارس یادواره شهید تکواندوکار مدافع حرم محسن حججی، با حضور 5 تیم حاضر در این گروه در فدراسیون تکواندو برگزار شد. پنج تیم شهرداری ورامین، فرمانیه، دانشگاه آزاد، جوانه و مس سونگون ورزقان در گروه اول قرار داشتند که در نهایت تیم‌های مس سونگون ورزقان (10 امتیاز و تفاضل 14)، دانشگاه آزاد (10 امتیاز و تفاضل 12) و شهرداری ورامین (6 امتیاز) موفق شدند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.

Page Generated in 0.0047 sec