printlogo


کد خبر: 240493تاریخ: 1400/10/21 00:00
نیجریه – مصر؛ 19:30
نبرد پرافتخارها

امشب یک بازی جذاب دیگر در جام ملت‌های آفریقا برگزار می‌شود و دو ابرقدرت این قاره، یعنی نیجریه و مصر، در ورزشگاه رومده آجیا به مصاف هم می‌روند. رقابت بین این دو به سال 1960 برمی‌گردد، زمانی که نیجریه در اولین بازی‌اش برابر مصر، در دیداری دوستانه با نتیجه دو بر یک پیروز شد. نیجریه در این فصل به‌دنبال چهارمین قهرمانی‌اش است و مصر هم می‌خواهد رکوردش در زمینه قهرمانی در آفریقا را بهبود بخشد و به هشت قهرمانی برسد.
نیجریه البته بعد از سال 2013 که قهرمان آفریقا شد، روند بسیار بدی پیدا کرد و در دو دوره بعدی این تورنمنت از مرحله انتخابی صعود نکرد. آنها در سال 2017 در مرحله مقدماتی، با پنج امتیاز کمتر از مصر، در رده دوم گروهشان قرار گرفتند و به جام‌ملت‌های آفریقا نرسیدند.
نیجریه البته در سال 2019 به این مسابقات راه یافت و مدال برنز را کسب کرد. آنها در مرحله نیمه‌نهایی مقابل الجزایر – که قهرمان شد – با نتیجه دو بر یک شکست خوردند.
نیجریه برای 19امین بار به این رقابت‌ها راه پیدا کرده و در مرحله مقدماتی هم شکست نخورده است. آنها با گرنوت رور، مربی آلمانی‌شان، در مرحله مقدماتی چهار برد و دو تساوی به دست آوردند.
نیجریه در شش بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها تنها یک بار شکست خورده است. آنها البته در شش بازی اخیر برابر مصر، هیچ پیروزی‌ای کسب نکرده‌اند.
در طرف دیگر، مصر آخرین بار در سال 2010 قهرمان آفریقا شده است. آنها در فینال آن رقابت‌ها، غنا را با گل دقیقه 85 محمد ناجی شکست دادند. مصر در سه دوره بعدی به جام ملت‌های آفریقا راه نیافت و در سال 2017 که به این رقابت‌ها رسید، تا فینال رفت اما مقابل کامرون با نتیجه دو بر یک شکست خورد. کامرون در آن بازی پنجمین قهرمانی‌اش در آفریقا را به دست آورد.
مصر در سال 2019 میزبان رقابت‌ها بود، اما در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل آفریقای جنوبی شکست خورد. آنها اخیراً هم در عرب کاپ به رده چهارم رسیدند.
مردان کارلوس کی‌روش برای 23امین بار در جام ملت‌های آفریقا بازی می‌کنند و از این حیث رکورددار هستند. آنها در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، در شش بازی چهار برد و دو تساوی داشتند.
چند هفته پیش از آغاز جام ملت‌های آفریقا بود که نیجریه به حضور پنج‌ساله روهر روی نیمکت خاتمه داد و حالا آگوستین اگواووئن، مدافع سابق این تیم روی نیمکت می‌نشیند. این مربی 56ساله تیمی پرستاره را در اختیار دارد. کلچی ایهیناچو و ویلفرید اندیدی از لسترسیتی، الکس ایووبی از اورتون و احمد موسی از فاتح کاراگمرک ترکیه در این تیم حضور دارند. موسی رکورد بیشترین بازی ملی را برای نیجریه دارد.
غایب بزرگ نیجریه ویکتور اوسیمن است که بهترین گل‌زن این تیم در مرحله مقدماتی بود، اما این ستاره ناپولی به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا، جام‌ ملت‌ها را از دست داد.
در مصر هم محمد ابوجبل و ابراهیم عادل، دو بازیکن و عسام الحضری، مربی تیم دچار ویروس کرونا شده‌اند. مروان داوود 24ساله در آخرین فرصت به تیم ملی دعوت شده تا جای محمد حمدی را بگیرد که مصدوم شد.
در خط حمله این تیم هم محمد صلاح هست که در حال حاضر بهترین گل‌زن لیگ برتر است.
 
‌ترکیب احتمالی
 نیجریه: اوکویه؛ سانوسی، تروست-اکونگ، اومرو، آینا؛ اونیکا، اندیدی، آریبو؛ چوکوئزه، ایووبی، ایهیناچو.
مصر: الشناوی؛ داوود، حجازی، فتوح، اشرف؛ فتحی، السلیه، الننی؛ محمد، شریف، صلاح.
 
 
 
قهرمان وارد می‌شود
الجزایر، مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا، با سیرالئون دیدار می‌کند. این دو تیم در کنار ساحل‌عاج و گینه استوایی در گروه E این رقابت‌ها جای دارند. بغداد بونجاح که در مرحله مقدماتی چهار گل زد، به‌دنبال آن است که تعداد گل‌های ملی‌اش را افزایش دهد. یاسین براهیمی در عرب‌کاپ در غیبت ستارگان حاضر در اروپا، خوش درخشید ولی انتظار می‌رود در این مسابقه روی نیمکت بنشیند. در سیرالئون هم استیون کالکر که برای تیم ملی انگلیس بازی کرده و گل هم زده بود، تغییر ملیت داده و حالا در قلب دفاع قرار می‌گیرد.
 
‌ترکیب احتمالی
الجزایر: مبولحی؛ بن‌سبعینی، بن‌العمری، ماندی، عطال؛ زروقی؛ بن‌ناصر، فیغولی؛ محرز، بونجاح، سلیمانی.
سیرالئون: م. کامارا؛ کاکای، بانگورا، کالکر، رایت، مانسارای؛ ج. کامارا، م. کامارا، کالون؛ ک. کامارا، آ. کامارا.
 

 


Page Generated in 0.0059 sec