printlogo


کد خبر: 240492تاریخ: 1400/10/21 00:00
تنیس

بازگشت رافا به میادین با فتح اولین جام فصل 
شروع امیدوارکننده برای نادال در ملبورن
سال 2022 برای رافائل نادال با یک قهرمانی آغاز شد. تنیسور اسپانیایی، فینال رقابت‌های اوپن ملبورن را هم مانند بازی‌هایش در مراحل قبلی بدون اینکه حتی یک ست از دست بدهد، با نتیجه 2 بر صفر برد و اولین جام خود را در فصل جدید تنیس کسب کرد. نادال که برای گرم کردن خودش جهت حضور در اولین گرنداسلم فصل در رقابت‌های اوپن استرالیا، در اوپن ملبورن شرکت کرده است، در فینال اولین تورنمنتش پس از نزدیک به 5 ماه دوری از میادین، حریف فرانسوی خود ماکسیم کرسی را در ست اول با نتیجه 7 بر6 و در ست دوم با نتیجه 6 بر3 شکست داد و قهرمان شد. نادال از ماه آگوست سال 2021 به‌دنبال مصدومیتش از ناحیه پا خانه‌نشین بود و به‌دلیل همین غیبت طولانی مدتش که باعث شد چند تورنمنت را از دست بدهد از رده دوم رنکینگ ATP به جایگاه ششم سقوط کرد. شروع امیدوارکننده ستاره اسپانیایی در ملبورن بدون حتی یک ست شکست، طرفداران او را به اوج‌گیری دوباره در رنکینگ برترین‌های تنیس دنیا امیدوار کرد. قهرمانی او در این تورنمنت، هشتادونهمین افتخاری است که در تمام دوران حرفه‌اش کسب می‌کند. نادال در مراسم دریافت جام قهرمانی‌اش گفت: «می‌خواهم از همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این جام تشکر کنم. اینکه یک بار دیگر توانستم در این مسابقات حضور داشته باشم و رقابت کنم، باعث می‌شود احساس کنم خوش‌شانس هستم و دوباره بخت به من رو آورده است. متأسفانه به خاطر یکسری مصدومیت‌های چالش‌برانگیزم مدتی نتوانستم بازی کنم و حالا برگشته‌ام آن هم با یک جام در دستانم. پس از این خوشحال‌تر نمی‌توانم باشم.» نادال 35 ساله در اولین تای‌بریک بازی در ست اول امتیازهای گیمی حساس را به سود خود تمام کرد و در ست دوم هم با اینکه حریف یک بار او را بریک کرد، دوباره به بازی برگشت و در نهایت مسابقه‌ای را که یک ساعت و 44 دقیقه بود، برد. نادال افزود: «این زمین برای همیشه برای من محلی بسیار خاص بوده است. راد لاور آره‌نا برای همه آنهایی که در آن بازی کرده‌اند بسیار خاص است و برای من به خاطر شما تماشاگران خاص‌تر. شما همیشه به من لطف داشته‌اید و من به اندازه کافی نمی‌توانم از شما تشکر کنم.» این اولین حضور نادال در فینال یک تورنمنت در استرالیا از زمان شکستش مقابل نواک جوکوویچ در فینال اوپن استرالیای سال 2019 بود. با این قهرمانی، نادال توانست به روند کسب حداقل یک قهرمانی در تور سالانه ATP از سال 2004 به بعد ادامه دهد.
 
 
سیرک جوکوویچ
همانطور که انتظار می‌رفت رافائل نادال درباره جنجال دستگیری نواک جوکوویچ در ملبورن به‌دلیل ورود به استرالیا بدون نزدن واکسن صحبت کرد. نادال با توصیف داستان شکل گرفته برای مرد شماره یک جهان به‌عنوان یک سیرک به شوخی گفت که ترجیح می‌دهد که رقیب صربش نتواند در اولین گرنداسلم فصل شرکت کند تا شانس او برای تبدیل شدن به تنها دارنده 21 قهرمانی در گرنداسلم‌ها افزایش پیدا کند.نادال گفت: «اینکه آیا من در مورد بعضی چیزها با جوکوویچ موافقم یا نه مهم نیست. قاضی صحبت کرده و گفته که او حق دارد در اوپن استرلیا شرکت کند و من هم فکر می‌کنم که این منصفانه‌ترین تصمیم است. من برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. البته خودم به شخصه خوشحال‌تر می‌شوم که او در این مسابقات بازی نکند. مهم‌ترین سازمان‌های دنیا می‌گویند که واکسن بهترین راه برای توقف این پاندمی است.»
 
 
 
ادامه نمایش پرحاشیه استرالیایی‌ها و جوکوویچ 
نوله منتظر پایان زورآزمایی قاضی و وزیر
خیلی‌ها تصور می‌کردند داستان جنجالی دستگیری نواک جوکوویچ در ملبورن به دلیل معافیت پزشکی غیرمجازی که فدراسیون تنیس استرالیا بدون هماهنگی با دولت برای او صادر کرده بود، روز دوشنبه با صدور رأی دادگاه به پایان می‌رسد و مرد شماره یک تنیس جهان بالاخره خواهید فهمید که آیا می‌تواند در اولین گرنداسلم فصل شرکت کند یا نه؟ ماجرا اما آنطور که تصور می‌شد پیش نرفت. دادگاه برگزار شد و قاضی رسیدگی کننده به پرونده ستاره صرب که چند روز در هتل پناهندگان ملبورن حبس شده بود، حکم به آزادی او داد و تأکید کرد که پرافتخارترین تنیسور تاریخ اوپن استرالیا می‌تواند برای کسب دهمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها به میدان برود. چیزی که سبب همه این مسائل شد، این بود که فدراسیون تنیس استرالیا با استناد به یک مصوبه دولت که مخصوص شهروندان مقیم این کشور بود برای جوکوویچ معافیتی پزشکی صادر کرد که دولت آن را نپذیرفت و همین باعث شد که با جوکوویچ همانگونه رفتار شود که با دیگر مهاجران غیرقانونی وارد شده به خاک استرالیا رفتار می‌شد و آن ابطال ویزای او بود. تصمیم آنتونی کلی، قاضی دادگاه به منزله رد این موضوع بود اما انگار مقامات دولتی استرالیا حاضر نیستند از موضع‌شان کوتاه بیایند و می‌گویند کسی که هر دو دز واکسن کرونایش را نزده نباید وارد این کشور شود و نوله 34 ساله هم شامل این قاعده می‌شود. بنابراین روادید او باطل است و باید به کشور برگردانده (دیپورت) شود. طبق گزارش یورونیوز، کریستوفر تران، وکیل دولت پس از صدور حکم دادگاه به قاضی گفته که الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا قصد دارد از قدرت شخصی خود برای ابطال حکم دادگاه استفاده کند. معنای این کشمکش این است که هنوز مشخص نیست جوکوویچ بتواند برای تبدیل شدن به پرافتخارترین تنیسور دنیا در اولین گرنداسلم فصل شرکت کند.

Page Generated in 0.0061 sec