printlogo


کد خبر: 240491تاریخ: 1400/10/21 00:00
از دست دادن برتری و مقصر دانستن بازیکنان
مورینیو به آخر خط رسیده

ژوزه مورینیو بیش از یک دهه قبل در اوج از فوتبال ایتالیا رفت؛ او با اینترمیلان به سه‌گانه قهرمانی رسید و افتخاری کسب کرد که قبل از آن به دست نیامده بود و بعد از آن هم تا سال‌ها بعید است تکرار شود. اما حالا مربی 58 ساله در مسیر سقوط قرار گرفته و بازگشت به ایتالیا و حضور روی نیمکت رم نتوانسته به او کمک کند. 
نتایج جالوروسی مقابل تیم‌های بزرگ ناامیدکننده است. باخت 3 بر صفر در دربی پایتخت برابر لاتزیو، شکست با همین نتیجه مقابل تیم سابق مورینیو، اینتر و حالا دبل شدن مقابل میلان و یوونتوس به فاصله چهار روز. این آخری خیلی دردناک بود چون رم در ورزشگاه المپیکو و تا دقیقه هفتادم 3 بر یک از یوونتوس پیش بود و در نهایت 4 بر 3 شکست خورد.
رم برای این بازی ریک کارسدورپ و جانلوکا مانچینی را به‌دلیل محرومیت، لئوناردو اسپیناتزولا و استفان الشعراوی را به‌دلیل مصدومیت، آمادو دیاوارا و ابریما داربو را به خاطر حضور در جام ملت‌های آفریقا و نیکولو زانیولو را به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار نداشت. 
یوونتوس هم مربی‌اش، ماسیمیلیانو آلگری را به خاطر محرومیت روی نیمکت نداشت و به جای او مارکو لاندوچی انجام وظیفه کرد. لئوناردو بونوچی، الکس ساندرو، دانیلو و آرون رمزی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و جورجو کیلینی بعد از ابتلا به کووید به نیمکت تیم برگشت.
 
دومین بار
این برای دومین بار در 1024 بازی با مربیگری مورینیو است که تیمش 2 گل برتری را از دست می‌دهد و می‌بازد. مرتبه قبلی در ژانویه 2015 بود که چلسی او 2 بر صفر از برادفوردسیتی پیش بود و در نهایت 4 بر 2 باخت. رم می‌توانست در فاصله پنج دقیقه مانده به پایان بازی بعد از اخراج ماتیس دلیخت به‌دلیل خطای هند در محوطه جریمه بازی را به تساوی بکشاند و حتی برنده شود اما لورنزو پلگرینی پنالتی را خراب کرد و تیم مورینیو باخت.
آقای خاص که حالا تبدیل شده به یک آقای کاملاً معمولی، سابقه کار زیادی در فوتبال انگلیس دارد و رم نخستین باشگاه ایتالیایی شد که در ترکیب اصلی‌اش از سه بازیکن انگلیسی استفاده کرد، اینسلی میتلند-نایلز که تازه از آرسنال قرض گرفته شده به کریس اسمالینگ و تامی آبراهام ملحق شد که این آخری گل اول را برای رم زد. از نکات دیگر این بازی، مصدومیت فدریکو کیزا بود که بعد از حدود نیم ساعت مجبور به ترک زمین شد. یوونتوس با این پیروزی به رده پنجم و 10 امتیازی میلان صدرنشین رسید در حالی که با تیم چهارم، آتالانتا سه امتیاز اختلاف دارد. رم هم به رده هفتم سقوط کرد.
 
حمله به بازیکنان
اما مورینیو مثل همیشه بعد از نتایج و بازی‌های ضعیف بازیکنانش را سرزنش می‌کند. مورینیو در مصاحبه بعد از بازی گفت: «البته می‌توانم انتقاد کنم اما نمی‌خواهم بخصوص به‌صورت مستقیم و شخصی. ما 70 دقیقه بازی را تحت کنترل داشتیم و ابتکار عمل دست ما بود بعد از آن تیم از نظر ذهنی سقوط کرد. گل دوم آنها ما را کشت چون فلیکس آفنا جیان یک بازی بیشتر انجام داده و خسته بود، او را تعویض کردم و جانشینش پراشتباه بود. وقتی به تیمی با شخصیت و ذهنیت یوونتوس اجازه بدهی بازگشت را آغاز کند، همه چیز به هم می‌ریزد. تیم از نظر روانی به‌شدت افت کرد و بعد وقتی خواستیم به خودمان برگردیم، ابزار لازم را نداشتیم. بازیکنانی در رختکن ما هستند که خیلی آرام هستند، خیلی ضعیف هستند. اگر بازی دقیقه 70 تمام می‌شد ما یک نمایش خارق‌العاده ارائه کرده بودیم، اما متأسفانه آن موقع تمام نشد.» او بعد از شکست مقابل میلان هم گفته بود که تیمش فقط به اشتباهات فردی باخت و از نظر تاکتیکی خوب بود.
مورینیو بعد به تأثیر خودش روی تیم اشاره کرد و اینکه رم برای حل مشکلات فعلی به چه چیزهایی نیاز دارد: «هرگز نگفتم شخصیت من برای تیم کافی است، گفتم کار را آسان‌تر می‌کند. 70 دقیقه خوب ما حاصل استعداد تیم بود اما انتخاب‌هایی که برای این بازی داشتم، شخصیت لازم را نداشتند چه در کنترل احساسات و چه در جریان بازی. من می‌خواهم هر روز این سه سال را کار کنم و حتی یک روز را از دست ندهم. به کمک مدیریت باشگاه نیاز دارم. دو بازیکن قرضی به ما اضافه شده و می‌شود، یکی مایتلند نایلز و دیگری که فکر می‌کنم هفته بعد می‌آید. بازیکنی که قدرت بدنی بالایی دارد و با شخصیتش می‌توان به او مسئولیت داد. اینکه بخواهی معمولی و متوسط باشی خیلی آسان است اما باید از این ذهنیت بیرون برویم. بعد از باخت به میلان به بازیکنان گفتم باید خودشان را به من نزدیک کنند، من قرار است شبیه آنها شوم.»
مورینیو به آخر خط رسیده، دیگر سال‌ها گذشته از وقتی که او قراردادهایش را به آخر می‌رساند، حالا دیگر اخراج پشت اخراج. از چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام اخراج شد. باید دید رم تا کی درباره‌اش صبر می‌کند.
 

Page Generated in 0.0049 sec