printlogo


کد خبر: 240490تاریخ: 1400/10/21 00:00
شکست آرسنال بدون حتی یک ضربه در چهارچوب
مشکل اصلی را پیدا کن آقای آرتتا!

ضعف آرسنال در خط میانی مشهود بود. آنها مقابل ناتینگهام فارست از چمپیونشیپ با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و در جام حذفی ناکام ماندند و خیلی زود کنار رفتند.
در حال حاضر، صحبت اصلی در آرسنال، خرید گران‌قیمت دوشان ولاهوویچ است. تردیدی نیست که آرسنال برای اینکه فاصله‌اش را با باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر کاهش دهد، نیاز به یک مهاجم گل‌زن دارد. اما شکست تحقیرآمیز در جام حذفی مقابل ناتینگهام فارست نشان می‌دهد که آنها در پنجره نقل و انتقالات ژانویه، نیاز مبرمی به یک هافبک دارند.
گزینه‌های میکل آرتتا در خط میانی کم است. او پس از شکست مقابل فارست گفت: «من می‌خواهم تلاش کنم و بهترین عملکرد را از بازیکنانی که دارم بگیرم. روشن است که ما نیاز به تقویت داریم. اما در حال حاضر، ما همین بازیکنان را داریم.»
توماس پارتی و محمد الننی به جام ملت‌های آفریقا رفته‌اند و مشخص بود که آرتتا در خط میانی به مشکل برخورد می‌کند.
مشکل زمانی پیچیده‌تر شد که تنها چند روز پس از انتقال قرضی اینسلی میتلند-نایلز به رم، گرانیت ژاکا دچار ویروس کرونا شد. اگر میتلند-نایلز مانده بود، بی‌تردید مقابل فارست بازی می‌کرد. انتقال او به رم ریسک زیادی داشت، اما رم تأکید داشت که او را حالا می‌خواهد، نه در انتهای فصل. آرتتا پیش از بازی گفت: «ما در حال حاضر دچار کمبود شدید بازیکن هستیم، اما نمی‌توان فقط به این دلیل یک بازیکن را نگه داشت.»
مشخص نیست که ژاکا چه زمانی به میادین برمی‌گردد و با بازی‌های پیش رو برابر لیورپول و تاتنهام، آرتتا امیدوار است که بازگشت او هرچه‌ سریع‌تر باشد.
اگر ژاکا به بازی با لیورپول در جام اتحادیه نرسد، آرتتا مجبور می‌شود به سامبی لوکونگا و چارلی پاتینو نوجوان در خط میانی بازی دهد. پاتینو مقابل فارست اولین بازی‌اش برای تیم بزرگسالان را انجام داد و شب خیلی سختی را پشت سر گذاشت. البته پتانسیل او را نباید زیر سؤال برد، اما اینکه  بازیکن جوان در چنین دیداری اولین بازی‌اش را تجربه می‌کند، بی‌تردید کار را برایش سخت کرده بود. لوکونگا کنار او بازی می‌کرد که در شش هفته گذشته دقایق اندکی به میدان رفته بود. این خرید آرسنال از اندرلخت آماده نبود و در خط میانی تیم آرتتا حرفی برای گفتن نداشت.
آرسنال نمی‌توانست کنترل میانه میدان را به دست بگیرد و از همان ابتدا مشخص بود که تنها راه گل‌زنی آرسنال، خلاقیت مهاجمان است. این اتفاق هرگز نیفتاد و آرسنال شکست خورد. تیم آرتتا حتی یک ضربه داخل چهارچوب هم نداشت و باخت حق این تیم بود.
اما مشکل آرسنال این است که حتی اگر پارتی و الننی هم برگردند، مشکل این تیم در خط میانی پابرجا خواهد ماند. آرسنال در این فصل می‌خواهد به لیگ قهرمانان راه یابد و انتقال قرضی میتلند-نایلز به رم بسیار سؤال‌برانگیز است. استیو کوپر، مربی جدید فارست نشان داد که اولویت آرسنال باید چه باشد. کوپر در حالی مربی این تیم شد که آنها در قعر جدول چمپیونشیپ بودند، اما این تیم حالا برای حضور در پلی‌آف صعود می‌جنگد و آرسنال را هم حذف کرده است.
 

Page Generated in 0.0056 sec