printlogo


کد خبر: 240479تاریخ: 1400/10/21 00:00
زخم کاری مدیران ناکارآمد به استقلال

مرور موانع پیش روی باشگاه استقلال برای کسب مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا یک واقعیت تلخ را برای هواداران این باشگاه بزرگ فاش کرد که مدیران قبلی این باشگاه علی‌رغم ادعاهای بزرگ و غیر واقعی هیچ قدم مثبتی برای حل مشکلات این مجموعه برنداشتند تا اینکه امروز بواسطه همان زخم‌های قدیمی، استقلال فرصت حضور در آسیا را براحتی از دست بدهد.
البته با وجود این همچنان مدیران سابق استقلال نه تنها اشتباهات خود را نمی‌پذیرند بلکه با اعتماد به نفسی مثال زدنی با افتخار از دوران مدیریتی خود سخن می‌گویند آن هم در شرایطی که وضعیت موجود نشان می‌دهد آنها چه لطمه و صدمه‌ای به پیکره استقلال وارد کردند.
بدون شک اگر مدیران پیشین استقلال در دولت یازدهم و دوازدهم عملکرد مناسبی داشتند، هرگز استقلال به وضعیت کنونی گرفتار نمی‌شد اما مدیران دوره سلطانی‌فر به قدری نسبت به مشکلات موجود در ساختار باشگاه استقلال بی‌تفاوت بودند که حتی پس از اولتیماتوم‌های جدی سازمان لیگ هم اقدام به حل و فصل مشکلات نکردند تا امروز استقلال به این ترتیب متحمل خسارتی بزرگ شود.
شاید باورش سخت باشد، اما اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهد مدیران پیشین باشگاه استقلال بخوبی می‌دانستند اهمال‌کاری آنها می‌تواند خسارتی بزرگ به مجموعه استقلال وارد سازد اما بدون ذره‌ای احساس مسئولیت از کنار این مشکلات عبور کردند تا فاجعه‌ای بزرگ به‌نام حذف از آسیا رقم بخورد.
خسارت چند ده میلیاردی استقلال بابت حذف از آسیا شاید امروز زیاد به چشم نیاید اما بدون تردید در سال‌های آینده استقلال بابت این موضوع با مشکلاتی بزرگ رو به رو خواهد شد.
شاید اگر این فاجعه در یکی از کشورهای اروپایی و صاحب فوتبال شکل می‌گرفت، مسببان آن مادام‌العمر محروم می‌شدند و دیگر اجازه حضور در محیط‌های فوتبالی را پیدا نمی‌کردند اما جالب است بدانید در جامعه ورزشی ما نه تنها خبری از محرومیت و استعفا نیست بلکه با اعتماد به نفسی مثال‌زدنی مسببان حذف برای همه منتقدان خود شاخ و شانه می‌کشند و به نیکی از دوره مدیریتی خود یاد می‌کنند.

Page Generated in 0.0052 sec