printlogo


کد خبر: 240465تاریخ: 1400/10/21 00:00
کاش واکسنی برای ویروس داخل باشگاه پرسپولیس کشف می‌شد
رهبری‌فرد: کرونا رفت سرخابی‌ها خصوصی نشدند!

گفت وگو
جعفر برزگر   
 
از نظر بهروز رهبری‌فرد کاپیتان سابق پرسپولیس حذف سرخابی‌ها اتفاق خوبی برای فوتبال بوده و امیدوار است یک بار برای همیشه کم و کاستی‌ها برطرف و البته با مسببان این موضوع هم برخورد شود. او همچنین یکی از ایرادهای تیم محبوبش را نداشتن هافبک خلاق می‌داند.
 
حذف سرخابی‌ها از آسیا اتفاق خوبی بود یا...
 با اینکه برای هواداران دو تیم خیلی تلخ بود اما به نظرم خوب شد و باید از یک جا جلوی پنهانکاری‌ها، کمبودها و کم‌کاری‌ها گرفته می‌شد. چرا نمی‌خواهیم تابع قانون باشیم و چرا همه‌اش دوست داریم با من بمیرم، تو بمیری و دم شما گرم و تابلو فرش فرستادن وظایف انجام نداده خودمان را پیش ببریم. اینکه از سال‌های قبل گفته می‌شد فقط شماره پیراهن‌های‌مان تغییر کرده و هیچ چیزمان در فوتبال حرفه‌ای نیست کاملاً درست است. شما مثلاً در جام حذفی اسپانیا بازی بارسلونا با یک تیم دسته سومی را می‌بینید که آنها هم برای خودشان استادیوم اختصاصی دارند اما تیم‌های سرخابی ما زمین تمرین ندارند.
این اتفاق البته واکنش‌های زیادی هم داشت.
 بله حتی شنیدم سرمربی استقلال گفته زمانی از حضور استقلال و پرسپولیس لذت می‌بردند اما الان خیلی راحت کنارمان می‌گذارند. می‌خواهم بگویم چرا کنار نگذارند، حالا باید دعا دعا کنیم که ترکش این اتفاق به تیم ملی برخورد نکند.
جالب اینکه هیچکس هم گردن نمی‌گیرد؟
 برای این است که ما هیچوقت دادگاهی برای مدیران ورزشی نداشتیم. من بازیکن و مربی و شما خبرنگار که مقصر نیستید، الان مسببان این فاجعه کجا هستند. البته سراغ مدیران قبلی هم بروید می‌گویند ما از سوی وزیر ورزش انتخاب شدیم و از این‌جور حرف‌ها اما تک‌تک مدیران الان باید پاسخگو باشند، باید یقه‌شان را بگیرند که با احساس 70-60 میلیون هوادار دو تیم بازی کرده‌اند. همه‌شان هم فرار می‌کنند. کاش سرخابی‌ها هم مثل ابومسلم به سیاه‌جامگان، پدیده و شهرخودرو تبدیل می‌شد. پرسپولیس هم چند بار تغییر نام می‌داد. وقتی نمی‌توانند این دو تیم را اداره کنند بروند تا هواداران خیال‌شان راحت شود.
به هرحال تا تیم‌های ما خصوصی نشوند این مشکل حل نخواهد شد.
 ببخشید این را می‌گویم اما این موضوع که جوک است. امیدوارم حداقل اینبار من اشتباه کنم و این لطیفه و رؤیا به واقعیت بپیوندد. در تمام سال‌هایی که مدیران و مربیان زیادی آمدند و رفتند فقط یک نفر ثابت بوده که آن هم بنده خدا آقا صمد تدارکات زحمتکش تیم است.
شما از پرسپولیس طلبکارید؟
 من چک 76 میلیونی باشگاه در زمان مدیرعاملی آقای انصاری‌فرد و مر‌بیگری آری هان که اخراج‌مان کرد را دارم. حتی یک چک هم از خدا‌بیامرز آقای خطیب دارم که دیگر آن را باید به موزه بدهم. متأسفانه هر مدیری آمد یک بدهی روی دست تیم گذاشت و مشکلات قوز بالای قوز شد. ویروس کرونا با آن کشندگی‌اش در حال کنترل شدن و از بین رفتن است. کاش برای این دو باشگاه هم واکسنی پیدا می‌شد و به در و دیوارش تزریق می‌کردند، شاید افاقه می‌کرد.
البته خصوصی شدن این دو باشگاه هم داستان‌های خودش را دارد.
 اگر کار اصولی و به دست اهلش سپرده شود انجام شدنی است. من شنیدم قرار شده بخشی از سهام باشگاه را به پیشکسوتان بدهند. ببینید چه بکُش ‌بکُشی شود. همه می‌افتند دنبال سهام. چه کسی که یک دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده چه بقیه بزرگترها.
گفتید دعا کنیم این اتفاق یقه تیم ملی را نگیرد. اما فدراسیونی که مجوز موقت داده (که اصلاً چنین چیزی نداریم) چرا پاسخگو نیست؟
 مگر پاسپورت دانشجویی است که موقت باشد. ببینید گل‌گهر دو سه سالی است که به لیگ برتر آمده اما واقعاً خجالت دارد که برای دو تیم پرطرفدار با این سابقه و قدمت دنبال مجوز موقت هستند. به نظرم لُب‌ کلام را نویدکیا گفت که شانس آوردیم سپاهان و فولاد هستند وگرنه آبروی‌مان می‌رفت.
اما برسیم به لیگ و تساوی پرسپولیس با پدیده.
 من می‌خواهم از آن طرف به موضوع نگاه کنم. سؤالم از تیم پدیده این است که آنها چرا در نصف بازی‌های‌شان این طوری با ساختار خوب و منظم بازی نمی‌کنند. البته دلیل اصلی‌اش انگیزه بازیکنان از بازی با پرسپولیس و دیده شدن است. حتماً برای مربی‌شان هم همین طور خواهد بود. در همین بازی با پرسپولیس 45 دقیقه توپ را به کناره‌ها برد و موفق نشد و شاید بهتر بود کادرفنی پلن دیگری را برای تاکتیک تیم در نظر می‌گرفت.
البته مهاجمان پرسپولیس هم چند فرصت گل را از دست دادند.
 به نظرم پرسپولیس یک هافبک خلاق مثل سروش رفیعی می‌خواهد. مهاجمان پرسپولیس خوب تغذیه نمی‌شوند. ضمن اینکه فراموش نکنیم عیسی آل‌کثیر نسبت به قبل از لیگ قهرمانان آسیا افت داشته که دلیلش را نمی‌دانم. پرسپولیس در حال حاضر خیلی سخت گل می‌زند.
شاید حذف‌شان از آسیا روی کیفیت بازی‌شان تأثیر گذاشته بود.
 حتماً تأثیر دارد اما نباید همه ایراد‌ها را گردن این موضوع بیندازیم. بازیکن یک فصل تلاش می‌کند و قهرمان می‌شود، فدراسیون هم یک جام می‌دهد که فقط می‌شود داخل آن آب دوغ خیار درست کرد. اما برای بازیکن خیلی مهم است که در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند و دیده شود تا شاید به تیم‌های خارجی ترانسفر شود.

Page Generated in 0.0059 sec