printlogo


کد خبر: 240459تاریخ: 1400/10/21 00:00
هدف‌گیری به سیبل حاشیه
مدعیان جدید در انتخابات تیراندازی؛ از سرپرست تا فامیل دور!

آیسان سعیدی
 
 انتخابات فدراسیون تیراندازی یکی از پرحاشیه‌ترین انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در دوره جدید بوده. فدراسیونی که در المپیک توکیو با یک طلای نوبرانه جزو فدراسیون‌های موفق قرار گرفت اما این طلا سبب نشد تا از حواشی کبود پیرامون این فدراسیون کاسته شود.
مهلت ریاست چهارساله علی دادگر در فدراسیون تیراندازی تیرماه ۱۴۰۰ به پایان رسید اما بلافاصله وزیر وقت ورزش جوانان او را به‌عنوان سرپرست انتخاب کرد. بعد از انتخاب دادگر به‌عنوان سرپرست، ثبت‌نام از کاندیداها انجام شد و ۷ نفر ثبت‌نام کردند، البته به‌دلیل ابلاغ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی آن ثبت‌نام‌ها لغو شد. دور دوم ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون تیراندازی از ۶ مهر آغاز و ۲۰ مهر به پایان رسید که در نهایت ۱۲ داوطلب برای تصدی ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کردند.
علی دادگر، رضا ابوالحسنی، ابراهیم برخورداری، داود کرمی، کبری غیاثی، مرتضی قربانی، حسین زکی‌زاده، میر ابوطالبی، حبیب مقصودی، محمدی دوست، رضا ملک محمدی و محمد سالارنیا برای احراز پست ریاست فدراسیون تیراندازی ثبت‌نام کردند.
وزارت ورزش و جوانان برای رعایت بی‌طرفی در انتخابات 10 آبان‌ماه، مهدی مبینی را به‌عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی نمود.
در نهایت بعد از پروسه بررسی احراز صلاحیت کاندیداها، وزارت ورزش و جوانان 21 دی‌ماه را به‌عنوان تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون اعلام کرد. اما چند روز مانده به برگزاری انتخابات، زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تأیید صلاحیت علی دادگر به گوش رسید. شایعه‌ای که به اندازه‌ای قوت گرفت که در نهایت سبب شد تا انتخابات لغو شود.
گفته می‌شود این موضوع به اطلاع او هم رسیده و رئیس وی با توجه به ارتباطاتی که در وزارت ورزش دارد، موفق شد از اعلام رسمی اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده فدراسیون جلوگیری کند. اتفاقی که در نهایت انتخابات فدراسیون را به تعویق انداخت.
روز گذشته وزارت ورزش و جوانان تاریخ جدید انتخابات سه فدراسیون تعویق افتاده را اعلام کرد اما باز هم خبری از اعلام تاریخ جدید انتخابات برای فدراسیون تیراندازی نبود.
درباره این فدراسیون آخرین خبرها حاکی از آن است که احتمالاً ثبت‌نام کاندیداها باطل شده و برای بار سوم ثبت‌نام مجدد از کاندیداهای ریاست فدراسیون تیراندازی انجام خواهد شد. اتفاقی که اگر رخ دهد، حداقل تا 6 ماه آینده انتخابات این فدراسیون به تعویق خواهد افتاد و با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی در سال آینده انتخابات این فدراسیون به بعد از این رویداد موکول خواهد شد و این به معنای بلاتکلیفی حداقل یک ساله این فدراسیون است.
از طرفی گفته می‌شود در صورتی که ثبت‌نام مجدد برای انتخابات این فدراسیون انجام شود، مهدی مبینی سرپرست این فدراسیون نیز برای حضور در انتخابات ثبت‌نام می‌کند؛ آنچه می‌تواند موازنه قدرت را در انتخابات بهم بزند.
این در حالی است که رئیس سابق فدراسیون نیز سناریوی متفاوتی را برای انتخابات در ذهن دارد. اگرچه آقای رئیس از ثبت‌نام مجدد کاندیداها استقبال می‌کند تا بلکه در مدت خلأ ایجاد شده بتواند شرایط حضورش در انتخابات را فراهم کند اما اگه به هر دلیلی باز هم موفق به تأیید صلاحیت نشود، یکی از بستگانش را به‌عنوان گزینه آلترناتیو در نظر گرفته تا در صورت عدم حضورش در انتخابات، آقای فامیل عنان کار را در دست بگیرد و این فدراسیون کماکان در تیول قدرت آقای رئیس باشد.
جالب اینکه آقای رئیس 4 سال پیش نیز در انتخابات این فدراسیون سناریوی مشابهی برای رئیس اسبق این فدراسیون ترتیب داد و به ریاست رسید و در دوران ریاست 4 ساله‌اش با عملکرد عجیب خود سبب شده تا اهالی این رشته به وی معترض باشند.
باید در نهایت منتظر ماند و دید که سرنوشت این فدراسیون و حواشی پرشمارش به کجا خواهد انجامید.
 

Page Generated in 0.0056 sec